memebuy23buy

E30 ruostepaikat ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Micce///M
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2008
    • 3552
    • Hämeenlinna

    #16
    Originally posted by Rockford View Post
    ...niin no. Eittämättä ruotsin poika joutunut ahkerasti ruosteita poistamaan, mutta osittain turhaa ja huonohkoa työtä. Mm. antennin-reiän ympärys kauttaaltaan kraaterilla ja tätä koitettu hieman vain laikalla pyyhiä + sprayta päälle. Ruoste-kraaterien pohjasopukat ovat juuri ne tärkeimmät ja sieltä se ruoste ei lähde kuin A. Hiekkapuhaltamalla tai B. Vaihtamalla koko alue uuteen peltiin.
    Lisäksi paikkauspeltinä käytetty jotain ruosteista plootua, jota räitty ruosteisten vähän laikalla päästeltyjen peltien päälle. Saumat myös on suotavaa hioa suht tasaiseksi ja päästellä vaikka harjalaikalla, koska sauma ja roiskeet vetää todella nopeasti itsensä ruosteeseen - joten välitön maalaus / happo / sinkki perään.
    Turhaa työtä vain hioskella ja kiilloitella ruostekohtia -> puolen vuoden sisään samanlainen.
    Näinhän se on. Itse olen hiekkapuhaltanut jokaisen ruostekohdan ennen hitsaamista ja kraaterin pohjat kauttaaltaan.

    Täytyy kyllä myöntää, että en tuota topiccia noin tarkasti tullut edes luettua kuin sinä. Mutta suht esimerkillistä työtä tuon on silti ollut mm. pohjan hiekkapuhaltaminen hitsauksien jälkeen

    Comment

    • Rockford
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 8028
      • Pinsiö

      #17
      Originally posted by petrolhead View Post
      No mulle suositeltiin tällä foorumilla Hagmansin korikitti- nimellä löytyvää tavaraa. Palaan asiaan ja kerron vuonna 2034 kumpi on paremmassa kunnossa , orkkis '84 vai nyt laitettu Hagmansin tavara.

      Olen tosi varovaisesti kaapinut sitä orkkistököttiä pois jos on tarvinnut , alta kun paljastuu pohjassakin maalipinta joka näyttää eilen maalatulta (en sitä halua poistaa kun kerran on kestävä)
      Hagmanssin karoseriekitti on kyllä lyömätöntä kamaa näissä hommissa. Vetäisee vaan runsaasti, niin tasaa itsensä ja muistaa antaa kuivua kunnolla, niin on jälkityöstettävissä

      Originally posted by Micce///M View Post
      Näinhän se on. Itse olen hiekkapuhaltanut jokaisen ruostekohdan ennen hitsaamista ja kraaterin pohjat kauttaaltaan.

      Täytyy kyllä myöntää, että en tuota topiccia noin tarkasti tullut edes luettua kuin sinä. Mutta suht esimerkillistä työtä tuon on silti ollut mm. pohjan hiekkapuhaltaminen hitsauksien jälkeen
      Jep, ja jotkut kohdat taas asiallisesti ruostepohjustettu ja kierrelty korikitillä, mutta jotkut taas vähän sinnepäin. Myös kardinaalivirhe, pohjamaalin päälle kittiä ei oikein toimi, mutta ota noista ruotsin tavoista selkoa Siisti peli kuitenkin.
      -Dodge Charger -73
      -Mercedes-Benz GLK
      -VW Transporter

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        #18
        Originally posted by Rockford View Post
        Myös kardinaalivirhe, pohjamaalin päälle kittiä ei oikein toimi
        Siis mikä on oikea järjestys jos pohjasta ja korikitistä puhutaan?

        ED: Topikin aloittaja sai nyt ainakin kattavan ja synkän infopläjäyksen korista
        Last edited by petrolhead; 01-10-2009, 21:56.
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • Rockford
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 8028
          • Pinsiö

          #19
          Originally posted by petrolhead View Post
          Siis mikä on oikea järjestys jos pohjasta ja korikitistä puhutaan?
          Ruostepaikoissa: Siistitty sauma tai puhallettu pinta, happo / sinkki tms. (itse suosin happoa), korikitti, päälle maalattava massa ja maali. Lopputuloksesta ei huomaa, että koskaan mitään hitsattukaan oikein tehtynä.

          Kittikohdissa näkyvillä alueilla: Esimerkkinä vaikka antennin poisto: Hitsaus, pakkeli, 2K-hiontaväri, mahdollinen lisäkittaus, hiontaväri ja pintaväri. Tai: Hitsaus, happo, 2K-hiontaväri, kittaus, 2K-hiontaväri ja pintaväri.

          Kitti kun ei pysy kuin puhtaalla pellillä ja karhennetulla 2K-hiontavärillä tai vanhalla maalipinnalla.
          -Dodge Charger -73
          -Mercedes-Benz GLK
          -VW Transporter

          Comment

          • jyrkipes
            BTCF Member
            • Dec 2005
            • 210
            • KAJAANI, FIN

            #20
            Originally posted by petrolhead View Post
            Siis mikä on oikea järjestys jos pohjasta ja korikitistä puhutaan?

            ED: Topikin aloittaja sai nyt ainakin kattavan ja synkän infopläjäyksen korista
            Hyvältä näyttää joo.
            Synkkyys on käännetty terapiaksi. Verestetään miggiliiman levityksen alkeita.
            Taitaa olla se poikittaispalkki sitten vielä kliimaksina odottamassa.
            Jyrki
            E31, 1991: M70B50, Showroom ja Project Cinderella
            "...jos näät mut joskus pemarin ratissa niin tuu ampumaan..." -vuodelta 1987-
            (ex: E30, E32, E34, E36)

            Comment

            • jyrkipes
              BTCF Member
              • Dec 2005
              • 210
              • KAJAANI, FIN

              #21
              Originally posted by Micce///M View Post
              http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewto...6f237ba6ac5522 Tuossa linkissä erittäin mielenkiintoinen topicci, esimerkkiä kuinka todella paskasta korista saadaan hyvä hitsaamalla


              Melkosen isoja rakoja näytti kaveri täyttävän pelkällä langalla...
              Jyrki
              E31, 1991: M70B50, Showroom ja Project Cinderella
              "...jos näät mut joskus pemarin ratissa niin tuu ampumaan..." -vuodelta 1987-
              (ex: E30, E32, E34, E36)

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                #22
                Vähän hölmöä tehdä tollalailla kuin Ruotsin pojke, jättää vetämättä ruosteet pois hitsaamisen jälkeen. Paljon ei työtä säästy mutta koko homma menee hieman hukkaan.
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • Janzki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 4947
                  • Lohja

                  #23
                  Meikäläisen turbo projektista voi kanssa käydä vähän vilkuilemassa noita korjaushommia..
                  On _hiukan_ tullut peltiä vaihdettua kolmekymppiin
                  Sähköposti.
                  IG: janzki_

                  Comment

                  • Kape30
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2008
                    • 509
                    • Nokia

                    #24
                    Originally posted by jyrkipes View Post


                    Melkosen isoja rakoja näytti kaveri täyttävän pelkällä langalla...
                    Eipä muutenkaan kaverilla hirveesti hitsarin vikaa löydy kun kattelee noita 2sivun putkista värkättyjän moottorin kannakkeden saumoja, ite en kehtais kyllä tommosista kuvaa laittaa... Näyttäis kyllä muutenkin aikas vahvalla pellillä paikkaavan.
                    E30 M50b28 -90 Cirrusblau
                    E39 520d Touring -00 Sienarot II
                    MB Sprinter
                    Lynx Rave Re 600 -15
                    Suzuki GSX-R1100 -95

                    Comment

                    • Micce///M
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2008
                      • 3552
                      • Hämeenlinna

                      #25
                      Itse en ota kantaa hitsisaumojen laatuun ja muuhun vastaavaan. Mutta kyseessä on kuitenkin hieno projekti, ja todella mittava.

                      Väitän että harvalta foorumilaiselta riittäisi taitoa, kiinnostusta edes ruveta vastaavaan hommaan. Tuntuu tuo projektikanta menevän juurikin niin, että puretaan auto osiin ja kiinnostus loppuu kun mädät paistaa pohjasta

                      Samalla foorumilla on kymmeniä vastaavia topicceja, ei voi muuta kun sanoa että ne ruotsalaiset tosiaan osaa rakentaa autoja

                      Täällä taas rakennetaan ehkä hieman yleistettynä navetan vintillä avaammottomiin m20 moottoreihin puhallin kiinni ja ajellaan kylää ympäri ruosteisilla kolmekympeillä.
                      Last edited by Micce///M; 02-10-2009, 22:41.

                      Comment

                      • Miuge
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2007
                        • 630
                        • Tampere

                        #26
                        Ruottalaiset tuo projektejaan hieman erilailla esille kuin suomalaiset, jotka pitää kaiken visusti salassa pimeissä talleissaan. Kyllä täälläkin osataan, ei se siitä kiinni ole.
                        Webshop - MRT Engineering
                        Facebook - MRT Engineering
                        Instagram - mrtengineering
                        YouTube - miugemrt

                        Comment

                        • Kape30
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2008
                          • 509
                          • Nokia

                          #27
                          Originally posted by Micce///M View Post
                          Itse en ota kantaa hitsisaumojen laatuun ja muuhun vastaavaan. Mutta kyseessä on kuitenkin hieno projekti, ja todella mittava.

                          Väitän että harvalta foorumilaiselta riittäisi taitoa, kiinnostusta edes ruveta vastaavaan hommaan. Tuntuu tuo projektikanta menevän juurikin niin, että puretaan auto osiin ja kiinnostus loppuu kun mädät paistaa pohjasta

                          Samalla foorumilla on kymmeniä vastaavia topicceja, ei voi muuta kun sanoa että ne ruotsalaiset tosiaan osaa rakentaa autoja

                          Täällä taas rakennetaan ehkä hieman yleistettynä navetan vintillä avaammottomiin m20 moottoreihin puhallin kiinni ja ajellaan kylää ympäri ruosteisilla kolmekympeillä.
                          Taitoa varmasti löytyy, mutta kiinnostuksesta en tiedä...:think

                          Kyllä tääläkin suomessakin osataan ruosteita korjailla, jos kaikki kertoilis hitsauksistaan ja pohjien paikkailuistaan, niin eihän foorumilla muuta luettavaa sitten olisikaan...

                          En itsekkään ole tennyt topikkia oman e30 ruostepaikkailuista, on vaan hieman mukavampaa kertoa minkälaista palikkaa koneeseen laittaa kuin, että montako neliöö peltiä joutuu käyttämään pohjan paikkaamiseen... Vaikka oma yksilö suht ruosteeton olikin, mutta kuitenkin.
                          E30 M50b28 -90 Cirrusblau
                          E39 520d Touring -00 Sienarot II
                          MB Sprinter
                          Lynx Rave Re 600 -15
                          Suzuki GSX-R1100 -95

                          Comment

                          • Micce///M
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2008
                            • 3552
                            • Hämeenlinna

                            #28
                            Siis en minä sitä tarkoittanut, että eikö suomalaiset osaisi rakentaa autoja. Mutta tuli vähän turhaa yleistettyä.

                            Itse en vaan ole vielä suomessa tavannut vastaavaa moottoripornoa, varsinkaan tuossa mittakaavassa mitä ruotsalaiset puuhailee

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              #29
                              Originally posted by Micce///M View Post
                              Täällä taas rakennetaan ehkä hieman yleistettynä navetan vintillä avaammottomiin m20 moottoreihin puhallin kiinni ja ajellaan kylää ympäri ruosteisilla kolmekympeillä.
                              Jossain määrin samaa mieltä vaikka onkin raakasti kärjistetty. Erityisesti toi kattilaosasto on sitä ettei koneen kuntoa tarkasteta , laitetaan vaan painetta ja soppaa tehon toivossa. Poikkeuksena tietyt tekijät jotka edustaa toista ääripäätä , esim Cell , Jochen , Zombie jne.

                              Originally posted by Kape30 View Post

                              Kyllä tääläkin suomessakin osataan ruosteita korjailla, jos kaikki kertoilis hitsauksistaan ja pohjien paikkailuistaan, niin eihän foorumilla muuta luettavaa sitten olisikaan...

                              En itsekkään ole tennyt topikkia oman e30 ruostepaikkailuista, on vaan hieman mukavampaa kertoa minkälaista palikkaa koneeseen laittaa kuin, että montako neliöö peltiä joutuu käyttämään pohjan paikkaamiseen... Vaikka oma yksilö suht ruosteeton olikin, mutta kuitenkin.
                              Enkä tiedä onko ylpeilyn aihe tai kovin kiinnostavaa kenestäkää kun rakennan helmoista alaspäin ja vähän ylöspäinkin koko kolmekympin korin uusiksi.. Lähinnä aika synkkää ja masentavaa touhua. Fiksu etsii kopan joka ei ole niin helvetin mätä.

                              Jos tehdään jotain vähän vaativampaa korityötä ja vielä yrittämään leimata sitä niin se on toinen juttu.
                              Last edited by petrolhead; 03-10-2009, 08:58.
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              • Rockford
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 8028
                                • Pinsiö

                                #30
                                Originally posted by petrolhead View Post

                                Enkä tiedä onko ylpeilyn aihe tai kovin kiinnostavaa kenestäkää kun rakennan helmoista alaspäin ja vähän ylöspäinkin koko kolmekympin korin uusiksi.. Lähinnä aika synkkää ja masentavaa touhua. Fiksu etsii kopan joka ei ole niin helvetin mätä.

                                Jos tehdään jotain vähän vaativampaa korityötä ja vielä yrittämään leimata sitä niin se on toinen juttu.
                                ...liekö sitten kovin fiksua sekään, kun itse olen vaihtanut tuohon omaan e30:iin kaikki peltiosat, osittain pohjaa ja tulipeltiä lukuunottamatta, mutta täysin ruosteeton koppa alunperin Kaikki tämä puhtaasti ulkonäön ja ainutlaatuisuuden nimissä :think Onhan se toki leppoista, kun ei tarvitse ruostenakkeja tehdä, niitäkin kun on vuositolkulla saanut vääntää muihin vehkeisiin esim. Charger oli käytännössä täysin mätä.
                                Last edited by Rockford; 03-10-2009, 09:02.
                                -Dodge Charger -73
                                -Mercedes-Benz GLK
                                -VW Transporter

                                Comment

                                Working...
                                X