Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 325iX etuvetarit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Harmanen
    Newbiemmer
    • Oct 2006
    • 15
    • Simpele

    E30 325iX etuvetarit

    Bemarista meni sitten etuvetarin nivel sököks. Olen yrittäny etsiä monista paikoista mutta ei ole. Merkkiliikkestä saa kun tilaa saksanmaalta mutta on niin suolainen hinta. Eli onko kellään tietoa mistä muualta voisi ehkä saada. Olen kattonu aika monet paikat läpi ja myös autopurkaamot. onko kellään kokemuksia saada sovitettua toisen mallin nivelet vetareihin? :think


    E30 325iX 1986
    BMW E30 325iX 1986
    Volkswagen Golf 1.8i CL 1994

    EX- Opel Astra F GSI 2.0i 1996
  • t0103138
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 45

    #2


    Tuolla on käytetty oikealle puolelle, kunnosta ja kaupan riskeistä en osaa sanoa.

    Olen itsekkin haeskellut "halpaa" uutta jos joskus tulis tarvetta.

    Mikko

    edit: Näyttää olevan samalla kaverilla molemmat puolet.
    Last edited by t0103138; 09-10-2009, 18:53.
    F31 320i xdrive -13
    E91 330 XD -06

    Ex.
    E46 330XD -01
    E46 325Xi -01
    E30 325 IX -91
    E36 320 -91
    E30 324 TD -88
    E30 324 D -86
    E30 323i -85
    E21 323i -79
    E21 320 -78
    E10 2002 -75

    Comment

    • jii.veivo
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2005
      • 564
      • Haapavesi

      #3
      Tutkippa jonkun a-vectran niveliä, en ole varma mutta kuulin jostain että ne saattaisi käydä.
      e38 750ial
      Husaberg 650 fs -05
      http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

      Comment

      • Harmanen
        Newbiemmer
        • Oct 2006
        • 15
        • Simpele

        #4
        joo pitääki vähän selvittää tuosta käytetystä. kunhan saa purettua auton osiin niin eiköhän asia ala selvenemään
        BMW E30 325iX 1986
        Volkswagen Golf 1.8i CL 1994

        EX- Opel Astra F GSI 2.0i 1996

        Comment

        • Maza
          BTCF Member
          • Jul 2002
          • 4321
          • Kannus/Kokkola

          #5
          Onko kyse ulommasta vai sisemmästä nivelestä ? Uutena maksavat tosiaan melko sikamaisesti. Ite oon keränny sellasen sopivan varaston käytettyjä niveliä, mutta en valitettavasti ole aikeissa luopua yhdestäkään.

          Jos "pikku" puuhastelu kiinnostaa niin vinkkinä voisin kertoa, että mb viton ulommassa nivelessä on samat boorit kuin ix navassa. Kooltaan on todella järeä (jopa niin järeä, että voi joutua nivelen koloa kairaamaan tolpassa). Itse akseliin ei boorit sovi, mutta saahan noita sopivia teetettyä. Samassa rytäkässä voisi muuttaa sisemmät niveletkin jostain muusta autosta sopiviksi. Joku yleisempi tarvikkeena saatava järkevän hintainen järeä nivel ois kova sana.Tästä päästäänkin sitten siihen, että onko järkeä alkaa sijoittamaan satoja euroja tuollaiseen korversioon mikäli voimanlinjan etupäässä on vakiokuntoinen m20. Siinä tapauksessa katsosin saksasta käytetyn akselin/nivelen ja ajaisin tyytyväisenä niin kauan kun kestää.

          Comment

          • Muurahainen
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            #6
            Originally posted by Maza View Post
            Onko kyse ulommasta vai sisemmästä nivelestä ? Uutena maksavat tosiaan melko sikamaisesti. Ite oon keränny sellasen sopivan varaston käytettyjä niveliä, mutta en valitettavasti ole aikeissa luopua yhdestäkään.

            Jos "pikku" puuhastelu kiinnostaa niin vinkkinä voisin kertoa, että mb viton ulommassa nivelessä on samat boorit kuin ix navassa. Kooltaan on todella järeä (jopa niin järeä, että voi joutua nivelen koloa kairaamaan tolpassa). Itse akseliin ei boorit sovi, mutta saahan noita sopivia teetettyä. Samassa rytäkässä voisi muuttaa sisemmät niveletkin jostain muusta autosta sopiviksi. Joku yleisempi tarvikkeena saatava järkevän hintainen järeä nivel ois kova sana.Tästä päästäänkin sitten siihen, että onko järkeä alkaa sijoittamaan satoja euroja tuollaiseen korversioon mikäli voimanlinjan etupäässä on vakiokuntoinen m20. Siinä tapauksessa katsosin saksasta käytetyn akselin/nivelen ja ajaisin tyytyväisenä niin kauan kun kestää.
            Sisäniveltä ajatellessa: Kuinkas monessa muussa halvemmassa nivelessä olisi sopiva keppi sen öljypohjan läpi

            Comment

            • Maza
              BTCF Member
              • Jul 2002
              • 4321
              • Kannus/Kokkola

              #7
              Originally posted by Muurahainen View Post
              Sisäniveltä ajatellessa: Kuinkas monessa muussa halvemmassa nivelessä olisi sopiva keppi sen öljypohjan läpi
              Äää.. vetarin "tumpit" tietenkin orkkisnivelistä. Pulttiliitoksella tms uusi nivel kiinni.

              Comment

              • Harmanen
                Newbiemmer
                • Oct 2006
                • 15
                • Simpele

                #8
                ulommasta nivelestä on kyse. harkinnassa on kyllä saksasta etsiä käytetty. oli auto ympärivuotisessa käytössä mutta nyt ajelen vain kesäisin..talvella on nimittäin sen verran hauska peli että paikat on kyllä aika kovilla autossa. nyt kun ikää tullut lisää niin auton arvostus kasvanut. sen verran harvinainen peli kyseessä..eli 2-ovinen nelikko. pitää laitella kunhan saan projektin kunnolla käyntiin niin kuvia tänne.
                BMW E30 325iX 1986
                Volkswagen Golf 1.8i CL 1994

                EX- Opel Astra F GSI 2.0i 1996

                Comment

                • Harmanen
                  Newbiemmer
                  • Oct 2006
                  • 15
                  • Simpele

                  #9
                  vetarit hommattu

                  noniin nyt on saatu molemmat vetarit turvallisesti perille. toinen tilattiin jenkeistä ja toinen saksasta. Alunperin piti molemmat tulla jenkeistä mutta meni vähän häsläämiseksi. Ehjät ovat ja hommasin viel uudet suojakumit,rasvat ja pannat. Ei muuta ko perushuolto ja auton alle. Asennus kyllä tilojen puutteen takia keväämäälle
                  BMW E30 325iX 1986
                  Volkswagen Golf 1.8i CL 1994

                  EX- Opel Astra F GSI 2.0i 1996

                  Comment

                  • Harmanen
                    Newbiemmer
                    • Oct 2006
                    • 15
                    • Simpele

                    #10
                    vetoakselit asennettu jo aikoja sitten autoon. Kolkotus hävisi sen siliän tien. Keulaa myös hieman korotettiin ja laitoin 205/45/16 renkaat alle. Kun tulee ajeltua aika paljon hiekkateillä niin arvostaa mukavuutta myös mutta alusta on vielä sen verran jäykkä, että mutkaisella tiellä on mukava rullata Työkiireiden ja kesän vieton takia jäänyt tänne kirjottelematta. Hommasin myös Simonsin putkiston ja sen asennuksessa oli tietenkin hieman hankaaluksia nelikon jakolaatikon takia mutta putkisto saatu onnistuneesti paikalleen ja seuraaavana vuorossa on bensapumpun ja letkujen uusinta.
                    BMW E30 325iX 1986
                    Volkswagen Golf 1.8i CL 1994

                    EX- Opel Astra F GSI 2.0i 1996

                    Comment

                    • Tukste
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2002
                      • 357
                      • Kouvola, Finland

                      #11
                      Nivelhän on löbrön tekele, nivelen "kuppiosassa" lukee jotain osanumeroita. Ottamalla suoraan yhteyttä löbröön tai viralliseen edustajaan saattaisi nivel löytyä helpostikkin ja huomattavasti marmotiskin 700€ ja vanha vaihtoosana hintaa halvemmalla. Omani kun rikoin aikoinaan kumia polttamalla löysin käytetyn tilalle sopivasti mutta seuraava kun hajoaa ajattelin kysyä ihan suoraan valmistajalta. Sisempi nivel kuitenkin harvemmin niistä pettää.

                      535d M-sport -07
                      Ex 530d M-sport touring -02 235hv/570nm
                      325ix turbo -88 (projekti)

                      Comment

                      • OF_
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2007
                        • 54
                        • Vihti

                        #12
                        Originally posted by Tukste View Post
                        Nivelhän on löbrön tekele, nivelen "kuppiosassa" lukee jotain osanumeroita. Ottamalla suoraan yhteyttä löbröön tai viralliseen edustajaan saattaisi nivel löytyä helpostikkin ja huomattavasti marmotiskin 700€ ja vanha vaihtoosana hintaa halvemmalla. Omani kun rikoin aikoinaan kumia polttamalla löysin käytetyn tilalle sopivasti mutta seuraava kun hajoaa ajattelin kysyä ihan suoraan valmistajalta. Sisempi nivel kuitenkin harvemmin niistä pettää.
                        Eikös tohon 700€ sisälly koko paketti, eli vetoakseli ja nivelet.
                        BMW X5 3.0D E53 -05
                        VW Transporter T5 -08


                        Ex: BMW 330XD facelift E46 -02,
                        2x BMW 320D E46 -00, BMW 320i Touring E46 -08, BMW 325xi E30 -89

                        Comment

                        • [Snowboarder]
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2008
                          • 2193
                          • Karstula

                          #13
                          Onko joku laittanu ulompia murroksia muun merkkisestä autosta:think?325ix touring ja alkaa olla oikealta, sekä vasemmalta murrokset finaalissa,eikä tuon hintaluokan autoon kehtaa ostella 700e vetareita..
                          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                          Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

                          Comment

                          • Bajak
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2007
                            • 93
                            • Karstula

                            #14
                            Kukahan tämän ikuisuus kysymyksen selvittää? :think Luulisin nyt jossain olevan edes lähelle vastaava nivel, minkä saisi kenties pienellä koneistuksella käymään. Kumma kun laakkonenkaan ei saa tilattu niveleitä erikseen vaikka hinnan ne kyllä saa selville (230€), mutta siihen se jääkin ja sanovat, että kannattaa ettiä saksasta.. Koko setin kyllä saa vieläkin tilattua mutta kun on sen 1200€+ niin jää akselille vähän liikaa hintaa..
                            e30 turbo 2D & Cabrio, 1502, e39

                            Comment

                            • Throttle
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2010
                              • 793
                              • -

                              #15
                              Mulla vetarit nivelineen ylimääräisenä. Privalla jatkot.
                              Löytyy myös kaikki e30 nelikko-osat.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎