Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 ei puhalla lämpöä kovinkaan paljoa, kutoskoneinen -84

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E30Streetracer
    Bimmer Rookie
    • Jan 2009
    • 28
    • Suomi

    E30 ei puhalla lämpöä kovinkaan paljoa, kutoskoneinen -84

    Elikkäs ongelmana on että ei puhalla lämpöä kovinkaan paljoa ,on ilmattu monen monta kertaa eikä vaikutusta. eikä vuoda nesteitä , oiskohan vika termostaatissa jos on jumissa tai vesiventtiilileissä..? Mistä noita sais ? Meinasin kokeilla jos laittais vesipumpun kaveriksi vielä sähköisen kiertovesipumpun.. :think
    Last edited by Leka; 28-10-2009, 17:06. Reason: Otsikko
  • insp
    BTCF Member
    • Sep 2002
    • 826
    • Vantaa

    #2
    Tuleeko lämmintä kun koneessa on kierroksia? Mikäli kyllä niin tähän ongelmaan auttaa kiertovesipumppu. Toinen ehdotus olisi itse vesipumppu, mutta harvemmin ne on m20 koneisissa hajonneet.

    Mikäli taas ei, niin silloin järjestelmässä on ilmaa/sisäpuolella oleva kenno on tukossa tai hajalla. Toinen vika voi olla se että jossain letkussa on pieni reikä tai halkeama jonka kautta hukkaa hiukan nesteitä ja samalla järjestelmään ilmestyy ilmaa.
    ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

    Comment

    • Nuke
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2008
      • 1266
      • Janakkala

      #3
      Onko lämppärin kennolle menevät vesiletkut oikeinpäin? :think
      E36 325i -92 Coupe wnb. Gr-F

      Comment

      • E30Streetracer
        Bimmer Rookie
        • Jan 2009
        • 28
        • Suomi

        #4
        Originally posted by Nuke View Post
        Onko lämppärin kennolle menevät vesiletkut oikeinpäin? :think
        Vaikea mennä sanomaan.. kyllä se sillon pikkusen enemmän puhaltaa lämpöä ku on enemmän kierroksia mut ei paljoa ,revin kokolattiamaton pois ja näky oli aikamoinen , vettä oli jalkatiloissa enemmän ku tarpeeks ja äänieristeistä sai puristaa vettä ku tiskirätistä ,jäi kyllä mietityttämään oisko lämppärin kenno tukossa.. :think

        Comment

        • Nuke
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2008
          • 1266
          • Janakkala

          #5
          Originally posted by E30Streetracer View Post
          Vaikea mennä sanomaan.. kyllä se sillon pikkusen enemmän puhaltaa lämpöä ku on enemmän kierroksia mut ei paljoa ,revin kokolattiamaton pois ja näky oli aikamoinen , vettä oli jalkatiloissa enemmän ku tarpeeks ja äänieristeistä sai puristaa vettä ku tiskirätistä ,jäi kyllä mietityttämään oisko lämppärin kenno tukossa.. :think
          Nyt en varma ole, mutta muistelen että kannen takaa (kannesta) tuleva letku tulee tulipellissä olevaan putkenpäähän siihen ylimpään. Haulla löytyy varmasti kun jaksaa vaan kahlata, ja viisaammat kertoo lisää.

          Sullahan vuotaa lämppärin kenno jos on lattiat märkänä. Ja letkut väärinpäin mahdollisesti.

          Laitat uuden kennon, tarkistat että letkut on oikein päin ja uusit klemmarit niin uskon että hommat alkaa rokkaa ja saat sinne sisällekkin lämmintä.
          Jos ei sittenkään toimi niin sähköinen siirtovesipumppu letkun väliin, kannattaa sitten sekin laittaa oikeeseen letkuun oikeinpäin.

          E36 325i -92 Coupe wnb. Gr-F

          Comment

          • T3
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 8530
            • Karhe

            #6
            Originally posted by Nuke View Post
            Nyt en varma ole, mutta muistelen että kannen takaa (kannesta) tuleva letku tulee tulipellissä olevaan putkenpäähän siihen ylimpään.
            Ei kun just päinvastoin, eli kannesta tuleva letku laitetaan siihen lämppärinkennon ALEMPAAN putkeen kiinni ja lämppärinkennolta lähtevään ylempään putkeen letku, joka menee termostaattikotelolle.
            .

            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

            Comment

            • Nuke
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2008
              • 1266
              • Janakkala

              #7
              Originally posted by T3 View Post
              Ei kun just päinvastoin, eli kannesta tuleva letku laitetaan siihen lämppärinkennon ALEMPAAN putkeen kiinni ja lämppärinkennolta lähtevään ylempään putkeen letku, joka menee termostaattikotelolle.

              Niinhän se olikin kun piti käydä katsomassa. Kiitokset kuitenkin taas T3:lle korjauksesta.
              E36 325i -92 Coupe wnb. Gr-F

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6693
                • .......

                #8
                Voi olla kenno tukossa, tai vesiventtiilissä vikaa. 1 mahdollisuus myös että lämmönsäätöläpän vaijeri hypänny paikoiltaan.

                E: Niin joo kato nyt ettei se kenno tosiaan vuoda.
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎