Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 m20b20 ei anna tarpeeksi lämmintä ilmaa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kapanos
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 1394
    • Kirkkonummen Westend

    E30 m20b20 ei anna tarpeeksi lämmintä ilmaa?

    Eli kyseinen vika autossa, lämmöt kyllä nousee nätisti puoleenväliin , ehkä jopa viisarin verran yli.. Lämppärinkennolle tulevat putket ovat tuli kuumat ja myöskin kennossa polttaa sormet jos pitkään pitää kiinni. Silti tulee vain haaleeta ilmaa?
    Läpät tsekattu ja ohjaa ilmavirran kennoston läpi

    Joskin jalkatilaan puhaltavassa asennossa tulee lämpimämpää, kuin "kasvoihin"

    Auto siis 320i -86


    Jollain ollut samanlaista vikaa? koitin serchilla etsiä, mutta ei mitään osunut silmään..

    Vai eikö noi vanhemmat kolmekympit sitten lämpene kunnolla? faceliftit on kyllä lämmennyt paremmin..
    E30 M50tic -90
    E34 M5 -90
    E91 325d M-sport -07
    Ford F100 -53 LS edition
  • _ARSKA_
    Bimmer Rookie
    • Jan 2009
    • 157
    • valkeakeoski

    #2
    Onko lämppärille menevät letkut oikein päin? Mulla teki sen että koneen lämmöt nousi puoleen väliin mutta koppiin tuli vain haaleaa.

    Comment

    • Kapanos
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2006
      • 1394
      • Kirkkonummen Westend

      #3
      Koneen takaa eli kannesta tuleva lämppärin alempaan putkeen..
      E30 M50tic -90
      E34 M5 -90
      E91 325d M-sport -07
      Ford F100 -53 LS edition

      Comment

      • alaska
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2009
        • 595
        • PKS

        #4
        onko glykolia koneessa? ja kone varmasti ilmattu kunnolla? mulla on e30 316 -85vm nii siinä on ainaki semmonen ihme hyrrä pellin alla minkä vanha omistaja oli asentanu päin helvettiä eikä saanu virtaa! jonkunnäkönen pumppu siis.. mikä pyörittää sitä soossia. voi olla et toi on myös joku jälki asennus.. jos meet apukuskin puolelle ja katot sinne kannen vasempaan kulmaan ja ikkunan väliin.. onks se nyt sit rintapelti.. emt ihan sama nii siellä pitäis olla semmonen härpätin mihin tulee letkuja! mulla pitää virrat päällä semmosta hyrräys ääntä että joku siellä pyörii chekkaa toi jos semmonen löytyy!
        Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

        Comment

        • Micce///M
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2008
          • 3552
          • Hämeenlinna

          #5
          Originally posted by alaska View Post
          onko glykolia koneessa? ja kone varmasti ilmattu kunnolla? mulla on e30 316 -85vm nii siinä on ainaki semmonen ihme hyrrä pellin alla minkä vanha omistaja oli asentanu päin helvettiä eikä saanu virtaa! jonkunnäkönen pumppu siis.. mikä pyörittää sitä soossia. voi olla et toi on myös joku jälki asennus.. jos meet apukuskin puolelle ja katot sinne kannen vasempaan kulmaan ja ikkunan väliin.. onks se nyt sit rintapelti.. emt ihan sama nii siellä pitäis olla semmonen härpätin mihin tulee letkuja! mulla pitää virrat päällä semmosta hyrräys ääntä että joku siellä pyörii chekkaa toi jos semmonen löytyy!
          Se on kiertovesipumppu nimeltään, toimii tulppana helposti jos ei toimi. Eikä sitä ole tässä autossa, ellei ole jälkeenpäin asennettu.

          Comment

          • alaska
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2009
            • 595
            • PKS

            #6
            jes nyt seki selvis !
            Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

            Comment

            • -TM-
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2008
              • 208
              • Nurmes

              #7
              voi olla että on alkuperäisenä itellä ainakin oli just -85 316 bemussa.
              ja yksi 318i missä ei minulle tullessa pumppu toiminu niin oli juurikin nuo oireet.

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6694
                • .......

                #8
                Originally posted by -TM- View Post
                voi olla että on alkuperäisenä itellä ainakin oli just -85 316 bemussa.
                ja yksi 318i missä ei minulle tullessa pumppu toiminu niin oli juurikin nuo oireet.
                Ei oo kuutosissa alkuperäisenä.

                Puhaltaako aina haaleeta vaan pelkästään pienillä kierroksilla?
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                • alaska
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2009
                  • 595
                  • PKS

                  #9
                  eikös pidä paikkansa että jos vaan kovilla kierroksilla niin järjestelmässä ilmaa? :think mulla ainakin teki silleen..
                  mutta jos oikein muistan niin sillon ei toiminu toi kiertovesi pumppukaan!
                  Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

                  Comment

                  • Kapanos
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2006
                    • 1394
                    • Kirkkonummen Westend

                    #10
                    Originally posted by JJT View Post
                    Ei oo kuutosissa alkuperäisenä.

                    Puhaltaako aina haaleeta vaan pelkästään pienillä kierroksilla?
                    Ei ole kiertovesipumppua..
                    Puhaltaa kokoajan haaleeta, ei väliä onko kierroksia tai ei. Jaloille kyllä tulee lämpimämpää kuin muualle, mutta ei kuitenkaan tulikuumaa..

                    Koneessa vain vettä, ei glykolia vielä
                    E30 M50tic -90
                    E34 M5 -90
                    E91 325d M-sport -07
                    Ford F100 -53 LS edition

                    Comment

                    • e30Jake
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2009
                      • 218
                      • Lahti

                      #11
                      Itellä on kanssa tossa omassa silleen että tuulilasille tulee lämmintä ilmaa mutta siitä suoraan naamaan tai siitä ei tule ollenkaan lämmintä.. Ja muutenkin ero on suuri kun itellä ennen oli 318i niin siitä tuli jokapaikkaan paljon kuumempaa ilmaa..
                      Nyt: E36 320ia cabrio /Fiat punto

                      Ex: E36 320i -92 coupe, Volvo 244, E30 318 2D -85, E30 320i 4D -86, Volvo 240 -90 "kartanomalli",E30 325i Touring -89, E30 320i -85, E30 318i -89, Toyota Corolla DX -80, E30 318i -88, Vw Golf -87

                      Comment

                      • JJT
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6694
                        • .......

                        #12
                        Tuon ikäluokan vehkeissä voi alkaa olla vaikka lämppärin kenno tukossa.
                        Entisestä m10 koneisesta putsasin kennon, vaihdon kv pumpun, tarkistin läpät sun muut, ilmailin ja vaihtelin termostaatteja ja kaikkee mut silti se ei puhalla niin lämmintä kuin pitäis.
                        Myyn:
                        M10/20/52 E30-E36 osia

                        Comment

                        • Kapanos
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2006
                          • 1394
                          • Kirkkonummen Westend

                          #13
                          Originally posted by JJT View Post
                          Tuon ikäluokan vehkeissä voi alkaa olla vaikka lämppärin kenno tukossa.
                          Entisestä m10 koneisesta putsasin kennon, vaihdon kv pumpun, tarkistin läpät sun muut, ilmailin ja vaihtelin termostaatteja ja kaikkee mut silti se ei puhalla niin lämmintä kuin pitäis.
                          Läppiä itsekkin epäilin ja niitä tutkailtuai ei ainakaan hirveän pahasti vuoda sieltä..
                          Kennoa itsekkin epäilin, mutta kun se lämpenee kumminkin tulikuumaksi?
                          E30 M50tic -90
                          E34 M5 -90
                          E91 325d M-sport -07
                          Ford F100 -53 LS edition

                          Comment

                          • Kapanos
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2006
                            • 1394
                            • Kirkkonummen Westend

                            #14
                            kirjotellaas tännekkin jos jollekkin apua jos tulee samanlainen ongelma, eli säätöpanelin ja läpän välisen vaijerin muovikuori oli hajonnut ja päässyt liikkumaan -> läppä ei mennyt tarpeeksi kiinni. Uusi vaijeri laakkoselta 9e ja taas tulee lämmintä
                            E30 M50tic -90
                            E34 M5 -90
                            E91 325d M-sport -07
                            Ford F100 -53 LS edition

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎