Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kivoja lisäkykentöjä E28 / E30, H4 kaukovalot pääumpioissa ja muuta?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tsbmw
    BTCF Member
    • Jun 2004
    • 1495
    • Ilvola

Kivoja lisäkykentöjä E28 / E30, H4 kaukovalot pääumpioissa ja muuta?

Millaisia kytkentöjä olette tehneet?

A) Nyt toteutan lisäkaukovaloja / E28:ssahan on sellaiset kaukovalot jotka jättävät isompien umpioiden H4:set kaukovalot kytkemättä. Eihän tuo täysin laillinen ole, muttei sitä tarvitse käyttää kuin pimeillä taipaleilla hirvien ja peurojen havaitsemiseen. Miten tuon toteuttaisi:

Releet kummallekin H4:n kaukovalolle eli oikeanpuoleiseen lampun nastaan kytketään virta releen kautta. Toimisko kytkentä seuraavasti toteutettuna:

1) Nasta 85 = Ryöstäjällä virta parkeilta.
    2) Nasta 86 = Piuha kojelaudan on/off kytkimeen ja siitä maahan.
    (85 - 86 kulkee virta = 30 - 87 kytkeytyy päävirta)
    3) Nasta 30 = Akulta suoraan ja piuhaan 15A sulake.
    4) Nasta 87 = H4:sen kaukovalon nastaan eli oikean puoleiseen takaa katsoen.
    5) Nasta 15 = ?

Toimiiko moitteetta?
    Ilmeisesti lähivalot jäävät päälle H4:ssa lisäksi - mahtaako tulla liian kuuma?

B) Entä lämmityslaitteeseen kiertopumppu erillisenä / onko siellä jo valmiina sellainen jonka voisi parkissa ollessa pistää kierrättämään moottorin jäähdytysvettä kone sammuksissa lämmityslaitteen kautta?

C) Sisävalojen viivekatkaisin?
    Last edited by tsbmw; 22-11-2009, 19:13.
    - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
    - E28 528i, 528i+, M5
  • Surina
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 222
    • Lohja

x53

Comment

• Erska
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2005
      • 439
      • Tuusula

B) Entä lämmityslaitteeseen kiertopumppu erillisenä / onko siellä jo valmiina sellainen jonka voisi parkissa ollessa pistää kierrättämään moottorin jäähdytysvettä kone sammuksissa lämmityslaitteen kautta?

Mulla ainakin e28 518i:ssä on kiertovesipumppu siinä tulipellin keskipaikkeilla...joka auto sammuksissa virran päällä kyllä kierrättää nestettä...voihan siihen usuttaa johtojen väliin jonkun katkaisijan johdot että sisältä voit sen halutessasi jättää päälle tms...
      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

Nyt: VOLVO S60 D5 -03

EX: 523iA -99, 530DA touring -03, 520i -03 E60, 528iA -96 518i -90, 518i -85, 518i -86, 525i -88 ,730iA -88, 525i -89 ,518i -90, 518i -87, 518i -86, 528i -84

Comment

• tsbmw
        BTCF Member
        • Jun 2004
        • 1495
        • Ilvola

Ratin lämmitin?

Ihmettelen ettei aivan tärkeimpiä mukavuustekijöitä olla tehty?

Jos jostain syystä autoa ei saa liekaan on ratti talvella kylmä, eikä ratinlämmitin ole vakiona - liekkö uudemmissa? Miten olette semmoisia väsänneet. Kait sen jostain vastuslangasta saisi jos tietäisi mitoituksen, päällinen, keskiöön liukukytkimet ja namiskukkeli kojelautaan? Kait sen äänimerkinantokytkimen voisi muuntaa kytkimellä valinnaisesti antamaan virtaa ratille?
        Last edited by tsbmw; 27-11-2009, 00:21.
        - E28 528i, 528i+, M5

Comment

• Eepo
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 5388
          • Tampere

Originally posted by tsbmw View Post
          ratinlämmitin
          Laita lapaset käteen!

sisävalon "viiveen" saat tehtyä kondensaattorilla
          -Harley Davidson Sportster - 89-
          -Harley Davidson softail -89-
          -Suzuki PV50 -86-

Comment

• sleepertuning
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2006
            • 662
            • Kotka

Millaisia kytkentöjä olette tehneet?
            Tuo lisäpitkät lyhyisiin umpioihin on jo vanha juttu, itse huomasin että pitkät näyttää nyt myös sivuille paljon paremmin ja ainakin itse tykkään.

Mulla on vaan 1rele molemmille ja heräte auton omilta pitkiltä, en ole huomannut mitään haittapuolia.

Sisälämppärin kiertopumppu löytyy ainakin omasta 518, pyörii aina kun virrat päällä, lämmönsäätö kuumalla, sekä moottorissa tarpeeks lämpöä, ei siis pyöri kylmällä koneelle, ilmeisesti ajateltu moottorin lämpiävän nopeemmin.

Comment

• Mörkö
              Bimmer Rookie
              • Nov 2005
              • 131
              • Karkkila

Originally posted by sleepertuning View Post
              Tuo lisäpitkät lyhyisiin umpioihin on jo vanha juttu, itse huomasin että pitkät näyttää nyt myös sivuille paljon paremmin ja ainakin itse tykkään.

Mulla on vaan 1rele molemmille ja heräte auton omilta pitkiltä, en ole huomannut mitään haittapuolia.
              Samanlaisia havaintoja täälläkin. Tuolta voi kattoa vähän mallia.

Itse käytin kytkentään bilteman valonvahvistin sarjaa, heräte tulee alkuperäisiltä johdoilta ja samalla tuli laitettua lyhyiden virrat sarjan piuhoilla.
              Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen.
              e28 "M"535i -86 - Ikuisuusprojekti
              e28 528i -86 - Kesäkäyttis

Comment

• tsbmw
                BTCF Member
                • Jun 2004
                • 1495
                • Ilvola

Hud Gps

1) GPS kännykkä kojelaudan päällä heijastuu HUD-näyttönä tuulilasin alareunasta ajoradan keskellä. Ongelmana on näytön näkyminen peilikuvana, etuna datan näkyminen ajoradan etureunassa keulan edessä.

Kännykkä on muutoin yhdistetty autoradioon, jolloin puhelut kajareiden ja mikin kautta.

Jos HUD-näyttöä kehittelisi eteenpäin esim. 12" ulkoisella tft näytöltä voisi hoitaa tiestä katsetta irroittamatta musiikin ohjauksen, navin, nopeusnäytön isolla ruudulla turvallisessa paikassa:
                - Kännykkä telineeseen ja piuhat kiinni .
                - Kojelaudan päälle pieni TFT näyttö kiinni kännykkään.
                - Näytön kuva peilikuvaksi.
                - Valoisuuden säätö asetuksista.

Mahtaako tuo kiinteä HUD olla mahdollista toteuttaa?
                Puhelin E70 S60v3.
                Tuolla pitäisi pystyä ohjaamaan esim. ulkoista datatykkiä bluetoothilla.
                Voiko samanaikaisesti olla useita toimivia bluetooth yhteyksiä kännyyn vai hyytyykö?

2) VE HUD yhdistettynä tietokoneeseen ja ohjaus kosketusnäytöllä keskikonsolista.

Lie sallittua, ainakin Caddyissä on infrapuna HUD josta havaitsee yöaikaan hirvet ja jalankulkijat.
                Last edited by tsbmw; 22-12-2009, 07:00.
                - E28 528i, 528i+, M5

Comment

• Micce///M
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2008
                  • 3552
                  • Hämeenlinna

Ihmettelen ettei aivan tärkeimpiä mukavuustekijöitä olla tehty?

Jos jostain syystä autoa ei saa liekaan on ratti talvella kylmä, eikä ratinlämmitin ole vakiona - liekkö uudemmissa? Miten olette semmoisia väsänneet. Kait sen jostain vastuslangasta saisi jos tietäisi mitoituksen, päällinen, keskiöön liukukytkimet ja namiskukkeli kojelautaan? Kait sen äänimerkinantokytkimen voisi muuntaa kytkimellä valinnaisesti antamaan virtaa ratille?
                  Mielestäni tähän voisi hyödyntää moottoripyörissä käytettäviä kahvanlämmittimiä. Näin äkkiseltään voisi kuvitella muutoksen olevan suhteellisen yksinkertainen, esim ratin nahkan alle vaikka klo. 10 ja 2 kohdalle?

Comment

Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎