Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 Sähköongelma oikarin johdosta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JTMD
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2006
    • 834
    • Helsinki

    e30 Sähköongelma oikarin johdosta

    Legend:
    Eli mun e30 cabrio vuodelta -92 aikaisempina elivuosinaan omasi sellaisen toiminnon että kun oven avasi niin sähköikkunoiden nappuloihin sytty valot ja niitä pystyi kayttämään ilman että autossa oli virrat päällä ja tupakansytyttimestä pystyi saamaan ainakin sen 12volttia höpöä...

    Tapahtuma:
    Sössin auton avaimet kädestä kun olin laittamassa kippoa käyntiin.
    Ne tippu suoraan tupakansytyttimen pohjalle kun itse sytytin ei ollu paikallaan ja avaimet räpsäytti sulakkeen.
    Eli perse ylös ja uusi sulake paikoilleen ja kovaa ajoa -minä tuumasin.
    Vaan ei.

    Eli tupakansytyttimestä ei saa sähköä vaikka sulake on paikallaan ja sähkölasit toimii vain kun laittaa virrat 2 asentoon.
    Lasit toimii muuten helvetin hyvin, mutta olis ne kiva saada auki edes silloin kun oven avaa niinkuin niiden kuuluiskin.

    Onko näillä jossain joku hullunhauska maadoitusjuttu jotka liittäis nämä asiat toisiinsa? Kaikki muu autossa pelaa entiseen malliin.
    -10 e93 325i
    -04 e46 320i
    -92 e31 850i 6speed
    -92 e30 325 cab
    -93 e36 M3
    -91 e36 325
  • JTMD
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2006
    • 834
    • Helsinki

    #2
    Noooh selvisi että ovikytkin nyt sitten maadoittaa 2 johtoa kun ovi avataan siinä kivasti. Toinen mokoma saa aikaa sisävalon syttymisen luonnollisesti ja toinen sitten kuuluisi sytyttää nappien valot että niitä voi käyttää.

    Nyt sitten en löytänyt sähkökuvista tätä kyseistä nappuloiden johtoa ollenkaan.

    Tietäskö kukaan että minne tämä toinen piuha menee? joku rele tai boksi tai napeille suoraan wtf?

    Mä nyt yritin paijata ja jutella mukavia ja tarkistella kaikenlaisia onkaloita kuten rakoja sekä kiroilla ja hyppiä voltteja mutta eipä napannut.

    Olisi myös tosi näppärä jos sais vaikka ladattua puhelinta tai navia autossa muttakun ei
    -10 e93 325i
    -04 e46 320i
    -92 e31 850i 6speed
    -92 e30 325 cab
    -93 e36 M3
    -91 e36 325

    Comment

    Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎