Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 rek.otteen mukaiset omapainot?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • barum
    Bimmer Rookie
    • Nov 2009
    • 97
    • Finland

    E30 rek.otteen mukaiset omapainot?

    Pari aiheeseen liittyvää viestiä löytyi, mutta lähteenä saisi mieluusti olla rek.otteeseen merkityt omapainot 2-ovisille 316-325 malleille.

    320iS:n teho + 20% vaatii 1185-1190 kg omapainoa, jotta 7 kg/kW ei alitu, tarkoitus on siis selvittää projektin aihioksi sopivat 2-oviset mallit, joilla tehoraja asettuu mahdollisimman ylös omapainon puolesta.

    Onko muuten ABS-yksikkö täysin riippumaton moottorinohjausyksiköstä, eli tarvitse mitään tietoja moottorinohjausyksiköltä?

    (lähde "Suomen henkilöautot 1990")

    316i (2-ovinen), omapaino 1090 kg, painojakauma (etu/taka) 57/43.
    318i (2-ovinen), omapaino 1090 kg, 57/43.
    318iS (2-ovinen), omapaino 1150 kg, 61/39.
    320i (2-ov.), 1170 kg, 55/45.
    325i (2-ov.), 1200 kg, 64/36 (!!!)
    M3, 1280 kg, 56/44.
    Valmistajan ilmoittamat:

    BMW (E30) 320i -> 1090 kg
    BMW (E30) 325i -> 1135 kg
  • Micce///M
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2008
    • 3552
    • Hämeenlinna

    #2
    Terve.

    e30 316 m10 kaasari, vm -84.

    G ajoneuvon omamassa 1010kg

    F.1 Tekn. suurin sallittu kok.massa 1450kg

    Comment

    • GOOFY
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 4139
      • .

      #3
      Originally posted by Micce///M View Post
      Terve.

      e30 316 m10 kaasari, vm -84.

      G ajoneuvon omamassa 1010kg

      F.1 Tekn. suurin sallittu kok.massa 1450kg
      mikä ero tolla F. 2:n painolla on joka on 1385. (tieliikenteessä sallittu suurin kok.massa)
      E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

      Comment

      • Make H.
        BTCF Member
        • Jul 2006
        • 1278
        • Kokkola

        #4
        Originally posted by GOOFY View Post
        mikä ero tolla F. 2:n painolla on joka on 1385. (tieliikenteessä sallittu suurin kok.massa)
        En tiedä, itselläni on F1 ja F2 painot saman verran.

        Tässä omasta kotterosta tietoja:

        BMW e30 2d alunperin 316i -88, tekniikaksi vaihtunut 2000-luvun taitteessa -89 325i:stä täydellisenä. Muutoskatsastuksessa hävinnyt 1 istuinpaikka rek.otteesta, eli rek. neljälle hengelle kun varmaan omamassa noussut tuosta 316 mallin painosta sen verran että on joutunut yhden matkustajapaikan uhraamaan paperilla, käytännössähän tuo nyt ei mitään merkkaa

        Rek.otteesta lainattua:

        G Ajoneuvon omamassa: 1240kg
        F.1 Tekn. suurin sallittu kok.massa: 1450kg
        F.2 Tieliikenteessä sallittu suurin kok.massa: 1450kg


        Tietääkseni ABS-yksikkö oma yksikkönsä, ei tarvitse tietoja moottorinohjaukselta.
        Last edited by Make H.; 17-12-2009, 10:56.

        Comment

        • Dew
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2009
          • 272
          • Jyväskylä

          #5
          320i -89 omamasssa 1080kg
          BMW 325i Cabriolet -90

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5857
            • Joccis City

            #6
            Tässä valmistajan ilmoittamia painoja.(ajoon valmis, tankki täynnä, ilman lisävarusteita)

            1987 ohjekirjasta 2d mallit:

            316 1050kg
            316i (M10) 1065kg
            318i (M10) 1065kg
            320i 1125kg
            325i 1180kg
            325ix 1280kg
            M3 1200kg

            1989 ja 1990 ohjekirjasta 2d mallit:

            316i (M40) 1080kg
            318i (M40) 1090kg
            318is 1125kg
            320i 1160kg
            325i 1200kg
            325ix 1280kg
            M3 1200kg



            Monen auton kohdalla täällä Suomessa tuntuu olevan arpapeliä mitä rekisteriotteessa lukee painon kohdalla.
            Varsinkin tuontiautojen osalta.
            Osassa katsastusmies on kopionut kaiken Saksan rekisteriotteesta, toinen taas käyttänyt jo voimassa olevaa tyyppikoodia ja painoa tietokannasta (Joka ilmeisesti on ensimmäisten autojen punnitus tulos tyyppikatsastuksessa, tiedä sitten miten tarkat vaa'at ja mitä rojua kyydissä sillon on ollut. Tankista ja sen bensamäärästä puhumattakaan.)

            Talvikäyttiksen 316i 4d (Suomi auto) otteen mikään paino ei täsmää valmistajan ilmoittamien kanssa.
            Verolipun käyttömaksu näytti tulevan F2 painon mukaan.(1485kg) kun F1 sarakkeessa se on 1545kg. Valmistajan taas ilmoittaa 1560kg
            Omamassa on otteessa 1110kg kun valmistaja ilmoittaa karvalakkimallille 1100kg.

            Miksiköhän osassa autoissa toi F1 ja F2 paino on eri? Omassa M3:ssa se taas on sama, mutta omamassa väärin

            OT.
            Myös leveys on mielenkiintoinen seikka... Siinäkään Suomessa ei luoteta valmistajan mittauksiin.
            Käyttiksen (316i) leveys on valmistajan mukaan 1645mm, mutta otteessa se on 1650mm.
            M3 valmistajan mukaan 1680mm, mutta mulla otteessa 1580mm (onneksi 100mm saa levittää, niin ei ota poliisi kilpiä pois tien päällä vakio autosta )
            Tehoakin on mulla otteessa 7Kw liian vähän

            Iskutilavuuskin on molemmissa otteissa eri kun tehtaan ilmoittama...

            Sitten näiden täysin arvottujen lappujen perusteella sun auton rakentelua ohjeistetaan ja valvotaan poliisin toimesta tien päällä.
            Last edited by jannmann; 17-12-2009, 15:30. Reason: typo
            Aprilia RSV4

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎