Pari aiheeseen liittyvää viestiä löytyi, mutta lähteenä saisi mieluusti olla rek.otteeseen merkityt omapainot 2-ovisille 316-325 malleille.
320iS:n teho + 20% vaatii 1185-1190 kg omapainoa, jotta 7 kg/kW ei alitu, tarkoitus on siis selvittää projektin aihioksi sopivat 2-oviset mallit, joilla tehoraja asettuu mahdollisimman ylös omapainon puolesta.
Onko muuten ABS-yksikkö täysin riippumaton moottorinohjausyksiköstä, eli tarvitse mitään tietoja moottorinohjausyksiköltä?
320iS:n teho + 20% vaatii 1185-1190 kg omapainoa, jotta 7 kg/kW ei alitu, tarkoitus on siis selvittää projektin aihioksi sopivat 2-oviset mallit, joilla tehoraja asettuu mahdollisimman ylös omapainon puolesta.
Onko muuten ABS-yksikkö täysin riippumaton moottorinohjausyksiköstä, eli tarvitse mitään tietoja moottorinohjausyksiköltä?
(lähde "Suomen henkilöautot 1990")
316i (2-ovinen), omapaino 1090 kg, painojakauma (etu/taka) 57/43.
318i (2-ovinen), omapaino 1090 kg, 57/43.
318iS (2-ovinen), omapaino 1150 kg, 61/39.
320i (2-ov.), 1170 kg, 55/45.
325i (2-ov.), 1200 kg, 64/36 (!!!)
M3, 1280 kg, 56/44.
316i (2-ovinen), omapaino 1090 kg, painojakauma (etu/taka) 57/43.
318i (2-ovinen), omapaino 1090 kg, 57/43.
318iS (2-ovinen), omapaino 1150 kg, 61/39.
320i (2-ov.), 1170 kg, 55/45.
325i (2-ov.), 1200 kg, 64/36 (!!!)
M3, 1280 kg, 56/44.
Valmistajan ilmoittamat:
BMW (E30) 320i -> 1090 kg
BMW (E30) 325i -> 1135 kg
BMW (E30) 320i -> 1090 kg
BMW (E30) 325i -> 1135 kg
Comment