Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw 316i Vm:89

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heresia^
    Bimmer Rookie
    • Mar 2008
    • 34
    • Hyvinkää

    Bmw 316i Vm:89

    Auto nakuttaa ja luulin että venttiilit pitää säätää mutta ne oliki hydraulliset. Sitten vaihdoin uudet öljyt ja suodattimen eikkä sekään auttanut. Tota olisko enään mahdollisuuksia että olisi Nokka-akseli kulunut vai Kiertokangen laakeri olis menossa paskaksi...
    E36
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Luultavasti nokka ja muut asiaan liittyvät hilut yläpäästä vaihtokunnossa

    Comment

    • Lazybmw
      Bimmer Rookie
      • Mar 2009
      • 76
      • Lahti

      #3
      Nokkaakseli, keinuvivut ja nostajat kulahtanu. Motonetistä tais olla 500e kaikki palikat..
      e39 535i
      e28 520
      e30 x5
      e36 x5
      e34 x3
      e61 525d

      Comment

      • smpovers
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 2372
        • Tammela

        #4
        Jos naputus on vähäistä tai naputtaa kylmänä olisko Forten moottorinpuhdistusaineesta apua?
        BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
        BMW 330d touring e46 -05
        Ford Cortina Mk2 1600 -70
        ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

        Comment

        • Heresia^
          Bimmer Rookie
          • Mar 2008
          • 34
          • Hyvinkää

          #5
          Originally posted by smpovers View Post
          Jos naputus on vähäistä tai naputtaa kylmänä olisko Forten moottorinpuhdistusaineesta apua?
          Naputtaa kylmänä ja lämpösenä,Lämpösenä on viel pahempi naputus ku kylmänä. kuulostas siltä että olis autossa pommi joka tikittäs nopeesti....500e voi vittu opiskelijana jooh ei oo varaa ostaa :S voi perkele
          Last edited by Heresia^; 12-12-2009, 17:46.
          E36

          Comment

          • Phaedrus
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 1888
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by Heresia^ View Post
            Naputtaa kylmänä ja lämpösenä,Lämpösenä on viel pahempi naputus ku kylmänä. kuulostas siltä että olis autossa pommi joka tikittäs nopeesti....500e voi vittu opiskelijana jooh ei oo varaa ostaa :S voi perkele
            Paljonko on kertynyt kilometrejä? Yleensä nokka alkaa olla lopussa jo 200-300 tkm:n kohdalla kulumisen johdosta. Osat saanee ulkomailta tilaamalla hieman halvemmalla, mutta työstä tulee sitten se toinen paukku ellet pysty itse tekemään. Riippuen nokan kunnosta voit ehkä tehdä väliaikaisen ratkaisun ja vaihdattaa vain hydraulinostimet (#3) ja "tukipalat" (thrust adapter, #13), mikä onnistuu kantta irroittamatta. Hintaa tälle kertynee paljon vähemmän (200-300 eur töineen?) kuin koko nokan uusimiselle, mutta tämä on pelkästään ensiapua eikä pelasta siltä että koko nokan joutuu lähitulevaisuudessa uusimaan. Mikäli koneella on ajettu paljon (>300 tkm) on turha vaihtaa pelkkiä nostimia vaan laittaa samalla kertaa koko kannen kuntoon.

            M40 ei todellakaan ole mikään köyhän miehen kone

            Comment

            • Jezuz
              Bimmer Rookie
              • Aug 2005
              • 165
              • Varkaus

              #7
              Ylemmän öljypohjan tiivisteen rikkoutuminen aiheuttaa öljypumpulle astma oireita! Eli kannattaa tsekkailla öljyn paineita ennenkuin purkaa yläkerran osiks!
              Pimpanos Los Poslinos

              Comment

              • Haju69
                Administrator
                • Nov 2005
                • 16328
                • Leppävirta

                #8
                Originally posted by Heresia^ View Post
                Naputtaa kylmänä ja lämpösenä,Lämpösenä on viel pahempi naputus ku kylmänä. kuulostas siltä että olis autossa pommi joka tikittäs nopeesti....500e voi vittu opiskelijana jooh ei oo varaa ostaa :S voi perkele
                Octane stylingiltä hieman halvempi ratkaisu. http://www.octane-styling.fi/product_details.php?p=6245
                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                Comment

                • Heresia^
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2008
                  • 34
                  • Hyvinkää

                  #9
                  Originally posted by Phaedrus View Post
                  Paljonko on kertynyt kilometrejä? Yleensä nokka alkaa olla lopussa jo 200-300 tkm:n kohdalla kulumisen johdosta. Osat saanee ulkomailta tilaamalla hieman halvemmalla, mutta työstä tulee sitten se toinen paukku ellet pysty itse tekemään. Riippuen nokan kunnosta voit ehkä tehdä väliaikaisen ratkaisun ja vaihdattaa vain hydraulinostimet (#3) ja "tukipalat" (thrust adapter, #13), mikä onnistuu kantta irroittamatta. Hintaa tälle kertynee paljon vähemmän (200-300 eur töineen?) kuin koko nokan uusimiselle, mutta tämä on pelkästään ensiapua eikä pelasta siltä että koko nokan joutuu lähitulevaisuudessa uusimaan. Mikäli koneella on ajettu paljon (>300 tkm) on turha vaihtaa pelkkiä nostimia vaan laittaa samalla kertaa koko kannen kuntoon.

                  M40 ei todellakaan ole mikään köyhän miehen kone
                  Mä en tiedä viellä noita koneen "malleja" ku vasta eka bemmu on omistuksessa Elikkä koneella ajettu 350tkm mittarinmukaan.Ja toinen vika on niin Nykii ihan vituksee lämpösel koneella tasasella kaasulla ja välillä kiihdyttäessä.. Joko pitäs alkaa miettii auton myyntiä? ostaa toisen 316i
                  318i olis kans ihan jees mut maksaa taas enemmän... mut mut oikeesti ei oo varaa korjauttaa autoa ja ostella uusia osia ku tekee jo tiukkaa ostaa uudet kesäkumit
                  Last edited by Heresia^; 13-12-2009, 11:19.
                  E36

                  Comment

                  • Heresia^
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2008
                    • 34
                    • Hyvinkää

                    #10
                    Originally posted by Jezuz View Post
                    Ylemmän öljypohjan tiivisteen rikkoutuminen aiheuttaa öljypumpulle astma oireita! Eli kannattaa tsekkailla öljyn paineita ennenkuin purkaa yläkerran osiks!
                    Milläs mittarilla sitä voi kattoo ku ei ole öljynpaine mittaria autossa :/
                    E36

                    Comment

                    • -Jarno-
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 1140
                      • Salo

                      #11
                      Originally posted by Haju69 View Post
                      Octane stylingiltä hieman halvempi ratkaisu. http://www.octane-styling.fi/product_details.php?p=6245

                      Miksi siitä pitäisi octane stylingille maksaa välistä kun paljon halvemmalla voi tilata schmiedmannilta suoraan kun kerran samoja kamoja on?

                      Comment

                      • Haju69
                        Administrator
                        • Nov 2005
                        • 16328
                        • Leppävirta

                        #12
                        Originally posted by -Jarno- View Post
                        Miksi siitä pitäisi octane stylingille maksaa välistä kun paljon halvemmalla voi tilata schmiedmannilta suoraan kun kerran samoja kamoja on?
                        näin esimerkkinä verraten siihen n.500,- motonetin hintaan. Toki voi suoraan ostaa schmiedmannilta...
                        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                        Comment

                        • Jezuz
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2005
                          • 165
                          • Varkaus

                          #13
                          Ö-paineet voi mitata siit öljyfilsun jalasta missä on se ö-paine anturi, ei montaa kymppiä pitääs maksaa jos hydrauliikka liikkestä käy hakemassa mittarin ja letkua tai kyselee lainaan jostain!
                          Pimpanos Los Poslinos

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎