Kova pakkanen toi sitten ongelmia tullessaan.
Ongelma on seuraavanlainen:
Kun auton (1990 BMW 318iS E30) käynnistää kovalla pakkasella, pörähtää se hyvin käyntiin mutta tyhjäkäynti näyttäisi olevan niin alhainen, että kone sammuu heti ellei pidä kaasulla käyntiä korkealla.
Välillä kone käynnistyttyään myös röpöttää todella pahasti ja kuulostaa siltä kun kävisi vain parilla pytyllä.
Sitten kun pääsee vihdoinkin liikkeelle, ongelmat katoavat hetkeksi koneen lämmettyä jonkin verran.
Kun kone on lopulta lämmennyt täysin, alkaa tyhjäkäynti nousta 4000-5000 paikkeille. Ei kiva näillä pakkasilla, alkaa muut autot tulla perä edellä vastaan vaikkei itse edes paina kaasua...
Eikä se risteyksessä ainakaan menoa turvallisemmaksi tee kun jokaisen vaihdon yhteydessä kone ryntää.
Kaasupedaalia härnättyäni saan sen joskus laskemaan suht normaalilukemiin, mutta tällöinkin tyhjäkäynti jää seilaamaan ylös alas 800-1500 rpm välille.
Auttakaas te viisaammat - missä vika?
Ongelma on seuraavanlainen:
Kun auton (1990 BMW 318iS E30) käynnistää kovalla pakkasella, pörähtää se hyvin käyntiin mutta tyhjäkäynti näyttäisi olevan niin alhainen, että kone sammuu heti ellei pidä kaasulla käyntiä korkealla.
Välillä kone käynnistyttyään myös röpöttää todella pahasti ja kuulostaa siltä kun kävisi vain parilla pytyllä.
Sitten kun pääsee vihdoinkin liikkeelle, ongelmat katoavat hetkeksi koneen lämmettyä jonkin verran.
Kun kone on lopulta lämmennyt täysin, alkaa tyhjäkäynti nousta 4000-5000 paikkeille. Ei kiva näillä pakkasilla, alkaa muut autot tulla perä edellä vastaan vaikkei itse edes paina kaasua...

Kaasupedaalia härnättyäni saan sen joskus laskemaan suht normaalilukemiin, mutta tällöinkin tyhjäkäynti jää seilaamaan ylös alas 800-1500 rpm välille.
Auttakaas te viisaammat - missä vika?

Comment