Announcement

Collapse
No announcement yet.

e21 318i käy kolmella

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Brawler
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1093
    • Mynämäki

    e21 318i käy kolmella

    kyseessä on siis tekniikan vaihto, moottori e28:n ja sähköinä on 28:n oma johtosarja tarvittavin muutoksin.

    Auto kävi normaalisti kun edellis iltana otin ajoon ja vielä eilen töihin mennessä/tullessa, eli yhteensä noin 10km. Illalla kun laitoin käyntiin niin oli 1 sylinteri jäänyt lomille. listaan jo koitettuja asioita:
    -Tulppa vaihdettu ja vanhakin todettu toimivaksi
    -Tulpanjohto todettu toimivaksi
    -Kipinävahvistin vaihdettu
    -Ecuna koitettu jo kolmea boksia
    -Suutin saa aukeamis käskyn
    -Suutin aukeaa
    -Tulppa kastuu kun starttaa ilman tulpan johtoa
    -toista puolaa koitettu
    -Jakajankansi vaihdettu
    -Ventiilien normaali liikkuminen tsekattu
    -Ylimääräisiä maadotuksia vedelty milloin mihinkin

    Voiko imm vaikuttaa vain yhteen sylinteriin? sekin kuitenkin toimi moitteitta aiemmin :/ Bensaa yli puolitankkia, ja Bensapumppu vähintäänkin _riittävä_

    Alkaa pikkuhiljaa vituttamaan tämä normaalia nopeampi kaljuuntuminen, joten jos on jotain ideoita niin vapaasti voi heitellä

    VW Bora 2.0 '99
    UrS4 230hp + alv 22%+more...
    E21 315 '83 future chassis for turbo engine
    E28 518i '86

    -Turku Connection-
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8530
    • Karhe

    #2
    Pimeästä sylinteristä imusarjantiiviste pullahtanu. Kokeile vaikka starttipilotilla tms aineella suihkia siihen imukanavan kohtaan koneen käydessä.

    Jos venttiilit liikkuu normaalisti, onko välykset tarkistettu. Eli onko riittävä välys?
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

    Comment

    • Brawler
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2005
      • 1093
      • Mynämäki

      #3
      Originally posted by T3 View Post
      Pimeästä sylinteristä imusarjantiiviste pullahtanu. Kokeile vaikka starttipilotilla tms aineella suihkia siihen imukanavan kohtaan koneen käydessä.

      Jos venttiilit liikkuu normaalisti, onko välykset tarkistettu. Eli onko riittävä välys?
      pilotti on hyllystä loppu joten sen koettaminen siirtyy... välykset on ihan kirjojen mukaiset, edellispäivänä säädetyt ja eilen tarkistetut. kaverin pitäisi josain vaiheessa tuoda puristuspainemittari niin saa toivottavasti tiipparin poistettua mahdollisuuksien joukosta.

      VW Bora 2.0 '99
      UrS4 230hp + alv 22%+more...
      E21 315 '83 future chassis for turbo engine
      E28 518i '86

      -Turku Connection-

      Comment

      • Brawler
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2005
        • 1093
        • Mynämäki

        #4
        Jos tuolla kaukana ylhäällä joku häärii, niin todennäköisesti ei oikein pidä musta... 1. pytyn paineet ovat lähteneet joululomille. Sen siitä sai kun säästi vaivaa keinua vaihtaessa ja meinasi ettei tiippari itseensä ottaisi jos vain pikaisesti pakopuolen pultit irrottaisi

        VoiHelvetinPerseKaikkiMeneePäinVittuaSaatana...
        Olisi luullut et olisi viisastunut kun juuri vuosi sitten sain todeta ettei BMW tarjoa omiin kriteereihin sopivaa käyttöautoa, ja siirryin toiseen saksalaiseen. Mutta niin sitä taas vietiin, kun oli olevinaan niin halpaa ja helppoa ajoa luvassa :/

        Mutta kiitokset jälleen laihian keräilijälle melkoisesta nopeudesta vastausten suhteen

        VW Bora 2.0 '99
        UrS4 230hp + alv 22%+more...
        E21 315 '83 future chassis for turbo engine
        E28 518i '86

        -Turku Connection-

        Comment

        • T3
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 8530
          • Karhe

          #5
          No voi perse!

          Mutta eihän M10:iin kansipahvin vaihtaminen ole kummoinen homma. Aamulla kun alottaa, niin ehtoopäivästä jo takarenkaat repii maisemaa
          Last edited by T3; 25-12-2009, 20:22.
          .

          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

          Comment

          • Brawler
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2005
            • 1093
            • Mynämäki

            #6
            Originally posted by T3 View Post
            No voi perse!

            Mutta eihän M10:iin kansipahvin vaihtaminen ole kummoinen homma. Aamulla kun alottaa, niin ehtoopäivästä jo takarenkaat repii maisemaa
            Näin pyhinä vaan heikosti auki paikkoja joista tiivisteen saa, eikä plaanauspaikkojakaan ole pahemmin auki taitaa joutua jälleen kerran maanantaina hoitamaan työreissun polkupyörällä

            VW Bora 2.0 '99
            UrS4 230hp + alv 22%+more...
            E21 315 '83 future chassis for turbo engine
            E28 518i '86

            -Turku Connection-

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎