Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kulkuongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tinippa-
    Bimmer Rookie
    • Dec 2009
    • 42
    • Rovaniemi

    #16
    Väitän että onkelma ratkes!

    Vaihdoin tänään IMM:n ja parani vähän, mutta silti kävi huonosti ja nykki vähän...

    Otin imusarjan irti, ja löysin sen alta tyhjäkäynti venttiilin/moottorin letkun joka oli asennettu virheellisesti ja oli murtunut...

    Paikkasin sen väliaikasesti teipillä, ja löin auton nippuun...

    Lähdin ajelemaan ja auto toimi puolisen tuntia täydellisesti!<3 Mutta sitten alko paha nykiminen taas. Varmaankin se teippipatentti petti.. Mutta löytyipä vian aiheuttaja. Ompa helpottunu olo

    Tilattu uus putki, joka tulee tiistaina, tällöin edessä vielä jakopään remppa.

    Kyllä tästä auto vielä tulaa

    Comment

    • tinippa-
      Bimmer Rookie
      • Dec 2009
      • 42
      • Rovaniemi

      #17
      Murheet jatkuu!!!

      Mikäli epäselvää vielä niin autona on E30 316i -90 (vin: AA32535)

      Tänään sitten saapui nuo uudet letkut, ja asentelin huolellisesti..

      laitoin auton käyntiin, vrumm käynti oli tasaista ja kuulosti hyvältä...

      Ja ei muutako ajoon.. hetken näytti hyvältä, kunnes HETI kun moottorin lämpötila oli normaalissa niin nyk nyk nyk, ei muutako taas kauhea nykiminen ja ei meinaa käynnissä pysyä!

      Viisaampi kertokoon nyt mikä vielä edes voi olla rikki?!

      Nämä kaikki osat uusittu ihan vasta!:
      -IMM
      -Tyhjäkäyntiventtiilin puhdistus ja letkujen uusinta
      -Pakosarjan tiiviste
      -Lambda
      -Sytytystulpan johdot
      -Sytytystulpat (BMW-alkuperäset nelikärkiset)
      -Nokka-akselin asentotunnistin
      -Virran jakajan kansi
      -Pyörijä
      -Lämpötila-anturi
      -Nokka-akselin voiteluputki
      -Tankki puhdistettu vedestä tarvittavilla aineilla
      -Polttoaine suodatin
      -Öljyt ja suodatin
      -Ilmansuodatin
      -Kaikki letkut käyty läpi, ei enää ilmavuotoja havaittu.
      -Haitariputki irroitettu pariinkin otteeseen ja 100%varma että siitä se ei vuoda!
      -Kaikki sähköiset liittimet käyty läpi ja putsattu oikeilla aineilla.

      Testerissä käytin, viittasi IMM:ään, vaihdoin, ei parantunut.

      Auto ollu mulla alle kuukauden ja tämä vaikuttaa jo ihan hirvittävältä tämä touhu :S:S Osaa laitettu jo oikein olan takaa, ja kohta pitäis uusia nokka-akseli, nostajat ja vivut.................

      Eikö ne vaihtoehdot ala käydä jo aika vähiin? Mitä enään tehtävissä vai onko MITÄÄN?!

      Pikaisesti vastausta kehiin kiitos! :'S

      Ps. Tuntuu että välillä kun rupeaa nykimään kiihdytettäessä, niin heti kaasun löysättyä tule jälkipolttoa, eli putki paukkuu kovasti.

      Ja välillä tulee olo että onko vika polttoainepuolella, kun tuntuu niinku ei välillä vain sais bensaa..

      Vai voiko vika olla sähköinen? ehkä aivolaatikko pasana?
      Last edited by tinippa-; 11-01-2010, 20:05.

      Comment

      • MikkoJII
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 1807
        • Lapua

        #18
        Tarkistukseen:
        - Kato bensapumppu läpi (Bensanpaineet?)
        - Imusarjan tiivisteet (muista vilkasta myös ne "alemman imusarjan" tiivisteet)
        - Suuttimet
        - Moottorinohjaus boksi (Löytyy hanskalokeron katosta)

        Mitäs tyhjäkäynti sanoo lämpimänä? :think
        Last edited by MikkoJII; 11-01-2010, 20:21.
        E32 750i 11/89

        Comment

        • tinippa-
          Bimmer Rookie
          • Dec 2009
          • 42
          • Rovaniemi

          #19
          Originally posted by MikkoJII View Post
          Tarkistukseen:
          - Kato bensapumppu läpi (Bensanpaineet?)
          - Imusarjan tiivisteet (muista vilkasta ne alemmatkin tiivisteet)
          - Suuttimet

          Mitäs tyhjäkäynti sanoo lämpimänä? :think
          -bensapumppu: vaihdettu n.2kk sitten, entisen omistajan toimesta.
          -imusarjan tiivisteet otan huomena sitten tarkistukseen, mutta perjantaina kun starttipilotilla kokeilin niin kierokset eivät kohonneet kun suhhuutteli imusarjaan. myös imusarjan juureen.
          -suuttimet, hmm, mahdollisesti, MUTTA voiko olla bensapuolen ongelma, kun ongelmaa esiintyy enään vain lämpimällä koneella? Kylmänä toimii moitteetta (nykyään).

          Tyhjäkäynti on kylmänä tasainen, niin pakkasessa kuin hallissakin. Heti lämpöjen noustua normaaliin kone alkaa röpöttään ja humpaamaan kierroksia. välillä liikutaan ihan sammumis pisteessäkin!

          Comment

          • tinippa-
            Bimmer Rookie
            • Dec 2009
            • 42
            • Rovaniemi

            #20
            Voisko olla puola rikki????

            Se vois selittää sen että kierrosluku mittari (auton nykkiessä) hyppii kuin mielipuoli.. kierroslukumittari ottaa pulssin puolalta.... hmm, voiskohan vika olla siiinä?!! :O

            Comment

            • Erska
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2005
              • 439
              • Tuusula

              #21
              vaihda puola...mulla 518i:ssä samanlaisia vikoja...puolan vaihtaminen asettoi vian pois (ainakin toistaiseksi)

              tiestysti voi mitata puolan vielä...

              ensiökäämi, mitataan kahden ruuvin välistä ( n.0.5ohm)

              toisiokäämi, jompikumpi nasta ja se keskinasta (n.9000ohm)
              Last edited by Erska; 12-01-2010, 11:36. Reason: lisäys
              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

              Nyt: VOLVO S60 D5 -03

              EX: 523iA -99, 530DA touring -03, 520i -03 E60, 528iA -96 518i -90, 518i -85, 518i -86, 525i -88 ,730iA -88, 525i -89 ,518i -90, 518i -87, 518i -86, 528i -84

              Comment

              • Jezuz
                Bimmer Rookie
                • Aug 2005
                • 165
                • Varkaus

                #22
                Kun sitä tyhjäkäyntiventtiiliä hypistelit niin oliko siinä luisti aavistuksen auki lepoasennossa?

                Edittiä sen verran että eipä se ajossa vaikuta jos sen olis joku ruuvannu kiinnikkin!
                Last edited by Jezuz; 12-01-2010, 12:13.
                Pimpanos Los Poslinos

                Comment

                • tinippa-
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2009
                  • 42
                  • Rovaniemi

                  #23
                  Originally posted by Erska View Post
                  vaihda puola...mulla 518i:ssä samanlaisia vikoja...puolan vaihtaminen asettoi vian pois (ainakin toistaiseksi)

                  tiestysti voi mitata puolan vielä...

                  ensiökäämi, mitataan kahden ruuvin välistä ( n.0.5ohm)

                  toisiokäämi, jompikumpi nasta ja se keskinasta (n.9000ohm)
                  Nyt on uus puola hankittu ja töiden jälkeen sitten taas asennushommiin. Jännä nähä miten käy...

                  Eipä sitä oikiastaan sen jälkeen jää vaihtoehtoja muutako kampiakselin asentoanturi?

                  Comment

                  • tinippa-
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2009
                    • 42
                    • Rovaniemi

                    #24
                    Ostin myös tuota forttea, sitä öljyn sekaan lisättävää puhistusainetta. katotaampa lakkaako kone nakuttamasta :O

                    Comment

                    • bobi
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2004
                      • 127
                      • Kainuu

                      #25
                      ilmamäärämittarissa oli mulla vika ku tasakaasulla nyki, vaikka haitari putki kaasuläpän ja imm:n välillä oli ehjä, ensin auttoi ku käytin löysällä imm:n viisarin alla olevaa levyä joka on 3 ruuvilla kiinni, nitkautin hivenen eri sijoille sen mitä ruuvinrei'issä löysää oli.- ja painelin vielä sitä viisariaki pikkusen, kulku korjautu muutamaksi viikoksi mutta sen jälkeen piti vaihtaa uusi imm. tai siis parempi, tuoki alko jo nykiä.. ..x')

                      Comment

                      • MikkoJII
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 1807
                        • Lapua

                        #26
                        Oliko kallis puola? Itellä tosiaan sama kone ja ei oo hajuakaan millon toi oma on vaihettu.

                        Puola vialta tuo alkaa pikkuhiljaa vaikuttamaan.

                        Kävi mielessä myös villi ajatus noista imusarjan tiivisteistä, että jokin tiiviste alkaa vuotamaan kun lämpiää tarpeeksi jolloin se vetäis sen kautta ilmaa sitten oikein kunnolla. Lämpölaajeneminen taitaa olla oikee sana. Tietty kuun asennotki vaikuttaa, taitaa olla tähän aikaan kuukaudesta mitä sattuun.

                        Joko tsekkasit muuten sen ohjausboksin? :think
                        E32 750i 11/89

                        Comment

                        • Jezuz
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2005
                          • 165
                          • Varkaus

                          #27
                          Boksi ongelmia kannattaa etsiä kylmäsprayn kanssa, loota auki ja kun oireet alkaa niin suihkii järjestelmällisesti komponentteja !
                          Pimpanos Los Poslinos

                          Comment

                          • Phaedrus
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2004
                            • 1888
                            • Helsinki

                            #28
                            Ikävä kuulla että auto jaksaa edelleen vastustaa. Kuvaamasi nykimisvika kuulostaa kovasti imuvuodolta tai sähkövialta, kuten aiemmin on ollut puhetta. Jos imuvuoto on poissuljettu, kannattaa panostaa sähköpuolelle. Paras, nopein ja halvin ratkaisu olisi jos löytäisit lähistöltä vastaavan mallisen auton, ja pääsisit poissulkemaan vikavaihtoehtoja toimivilla lainaosilla.

                            Mistä tuo uusi ilmamäärämittari on peräisin, eli onko täysin varmaa että se on ehjä? Jos se on peräisin paljon ajetusta autosta ei ole mitään takeita siitä että mittari toimii kunnolla. Oletko käyttänyt autoa pakokaasutesterissä niin näkisi että liikutaan ylipäätään oikealla seosalueella? Ainakin kun itse vaihdoin IMM:n niin käytin autoa sen jälkeen testerissä (Bosch Car Center), jossa tehtiin kiekon hienosäätö. Testissä käynti ei ole kovin kallista, parikymppiä.

                            Sähköpuolelta epäillä sopii myös tarvikelambdaa. Lambdahan on mukana seoksen säädössä kun moottori on lämmennyt. Voisin kuvitella että auto toimisi vikatilassa mikäli lambdan liittimen irrottaisi väliaikaisesti, minkä avulla voisi ehkä poissulkea lambdan vaikutuksen nykimiseen. Puolavikaan tai boksivikaan en jaksa uskoa, koska auto kuitenkin pysyy käynnissä.

                            Comment

                            • tinippa-
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2009
                              • 42
                              • Rovaniemi

                              #29
                              TIDIII!

                              Ja Bemu toimii, toistaseksi ainakin. Ajelin pari tuntia, maantietä ja keskustaa ja toimii täyellisesti!

                              1.löin sen moottorin pesuaineen öljyn sekkaan, kierrätin konetta ja vaihoin öljyt ja suotimen.
                              2.Vaihoin sitten sen nokka-akselia voitelevan putken ja kopan tiivisteen
                              3.Uusin puolan, hintaa sille jäi firman alennuksilla 20€... tais olla alkujaan volkkariin ja audiin tehty puola...

                              toimiitoimiitoimii!

                              Comment

                              • Flart
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2006
                                • 433
                                • Pilkanmaa

                                #30
                                itellä taannoin e30 325i nyki ja pätki puolan takia ja kiekkamittari hyppi myös... samassa autossa ilmeni myöhemmin boksi vika jonka oireet oli lähes samat ilman kiekkamittarin hyppimistä, boksissa oli ns. kylmäjuotos, jonka takia auto pelasi hienosti paikallaan, mutta kun lähti ajamaan niin alkoi älytön nykiminen ja pauke.
                                Nykyiset.
                                Bmw e34 m5 touring -94. Bmw e30 325i 24v touring -93. Bmw e34 525ix 4d sedan -93. Bmw e30 335i -85 (ratapommi projekti).

                                Entiset.
                                Bmw e30 325i -88. Bmw e34 535i -88. Bmw e30 325i -87. Bmw e30 327i -85. Bmw e30 318i -84. Bmw e21 315 -81. Bmw e12 528i -78. Bmw e28 525i -84.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎