Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 M20B25 ruiskusuuttimien irrotus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • metake
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2008
    • 331
    • Janakkala

    E30 M20B25 ruiskusuuttimien irrotus

    Piti vaihtaa suuttimet iX:ään mutta tuli käytännön ongelma, eli en löytänyt keinoa miten saa suuttimien sähkö "kiskon" irti. Eli se muovinen kisko jossa on suuttimien liittimet. Oletan että imusarjaa ei tarvii irrottaa vaan suuttimet saa vaihdettua paikallaan? Nuo liittimet näyttää olevan normi bosch-tyyppiset, eli se rautalanka lukitsee ne paikalleen, mutta miten sen langan saa pois?
  • -Jarno-
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1140
    • Salo

    #2
    Ei niitä tarvii irroittaa, painat vaan sormella ne pohjaan, tai jos on jumissa niin hiukan meisselillä autat.
    Ja juu, onnistuu vaihto imusarja paikallaan.

    Comment

    • metake
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2008
      • 331
      • Janakkala

      #3
      Ei ole mitään mistä sormella painaa. Normistihan noissa liittimissä se rautalanka jonkin verran irti pinnasta takapuolella, josta sitten sormella painaen lanka löystyy ja liitin irtoaa, mutta ei näissä. Lanka on joka paikasta kiinni liittimen pinnassa, sormin (eikä ruuvimeisselillä) ei voi painaa mihinkään päin. Ja tässä juuri se ongelma piilee.

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16500
        • Asikkala

        #4
        Onko liittimet niinpäin että se rautalangan katkoskohta näkyy ? Päästä saa pienellä piikillä käännettyä kummankin puolen irvistämään niin että liittimen saa vedettyä irti.

        Comment

        • metake
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2008
          • 331
          • Janakkala

          #5
          Ei, katkoskohta on juurikin takapuolella, eli päihin ei pääse kiinni.

          Tuossa netistä löydetty kuva vastaavasta, Vasemmassa alareunassa näkyy suuttimen liitin, samanlainen kuin musta irtonainen liitin sinisen vieressä. Tuo sininenhän on se malli joka irtoaa kun painaa rautalankaa sormella.

          Comment

          • t-race
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2003
            • 722
            • North from Nurmijärvi

            #6
            Käyt hammaslääkärissä ja kysyt onko poistettuja työkaluja. Tai sitten jos on leegot kunnossa, niin jostaki ostat kuvan mukaisen "piikin". Tuommosta voi muokata sitten omaan tarpeeseen sopivaksi. Sitten vaan helvetinmoisella ähräämisellä tuommosen koukun kanssa saadaan ne rautalangat irti liittimestä.

            BMW Rennsport Racing Motorsport Club
            BMW Kilpaurheilu Kilpailu Moottoriurheilu Kerho.
            Ach so, je mehr, desto besser!
            sigpic

            Comment

            • -Jarno-
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 1140
              • Salo

              #7
              Eikös sen koko tukin saa ylös sieltä? Tuhat astetta pakkasta ni ei viitti mennä pihalle kattomaan

              Comment

              • metake
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2008
                • 331
                • Janakkala

                #8
                No voi he**etin kuustoista, tätä pelkäsinkin, eli ne rautalangan päät pitää sieltä takapuolelta siis vetää ulospäin? Pitää askarrella kuvan mukainen koukku, tai muu sopiva työkalu. Joskus toisenmerkkisestä autosta noita aukonut juuri noin, mutta toivoin että tähän olis ollut joku fixumpi saksalaisen insinöörin suunnittelema konsti

                Comment

                • metake
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2008
                  • 331
                  • Janakkala

                  #9
                  Originally posted by -Jarno- View Post
                  Eikös sen koko tukin saa ylös sieltä? Tuhat astetta pakkasta ni ei viitti mennä pihalle kattomaan
                  Sen mitä lämpimässä tallissa sitä tänään tutkin, niin ei lähde koko paketti irti kerralla, koska tuo liitin kisko pitää poistaa ensin jotta saa bensakiskon ruuvit avattua. Ja sitten saa kiskon pois ja suuttimet sen jälkeen. Jos joku tietää paremman tavan niin saa kertoa

                  Comment

                  • metake
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2008
                    • 331
                    • Janakkala

                    #10
                    Lähtihän se sieltä. Yritin koukulla takapuolelta, mutta ei oikein näillä nakkisormilla tuottanut tulosta. Parhaaksi onnistui kun terotin pienen ruuvimeisselin ja kampesin rautalangat liittimen kyljissä olevista koloista (siitä missä on lukitus suuttimeen).

                    Nyt on suuttimet ja bensapaineen säädin vaihdettu. Viikonloppuna pääsee ehkä koettaan, jos saa huohottimen letkun sitä ennen, oli murtunut molemmista päistä ja muutenkin kivikova.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎