Announcement

Collapse
No announcement yet.

e21 vaihdekeppi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Epe
    Bimmer Rookie
    • Oct 2002
    • 142
    • Kuopio

    e21 vaihdekeppi

    Onko tietoa, mitkä osat on vaihdettava että vaihteistosta saisi napakan? Kun vaihdekeppi on "soppakauha", kuten vanhoissa bemuissa yleensä.
    Yritin katsoa akselipukkien varassa, mutta tila ei riittänyt tarkkaan tutkimiseen.
    Jos joku tietää mitä pitää vaihtaa, ja kuinka mahdoton se on kotitallissa tehdä? Olisin hyvin kiitollinen vinkeistä.
  • 2bar..ahhh
    BTCF Honorary Member
    • Nov 2004
    • 3351
    • haapavesi

    #2
    Originally posted by Epe View Post
    Onko tietoa, mitkä osat on vaihdettava että vaihteistosta saisi napakan? Kun vaihdekeppi on "soppakauha", kuten vanhoissa bemuissa yleensä.
    Yritin katsoa akselipukkien varassa, mutta tila ei riittänyt tarkkaan tutkimiseen.
    Jos joku tietää mitä pitää vaihtaa, ja kuinka mahdoton se on kotitallissa tehdä? Olisin hyvin kiitollinen vinkeistä.

    muisstaakseni siel on tollainen se sydeemi..... :think



    osat 1,7,8,10,11,13,14 nyt ainaskin niin pitäisi jämököityä... ja kyl koti tallissa pystyy vaihtaan!

    laatikko takakannattimestaan irti niin mahtuu työskenteleen vähän niin eikös se siitä sit.. osat ovat laatikon ja pohjan välissä......
    €34 M5 pelastetaan museoinnilta

    Comment

    • |jaakko|
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 1542
      • Keski-Suomi

      #3
      Originally posted by Epe View Post
      Onko tietoa, mitkä osat on vaihdettava että vaihteistosta saisi napakan? Kun vaihdekeppi on "soppakauha", kuten vanhoissa bemuissa yleensä.
      Yritin katsoa akselipukkien varassa, mutta tila ei riittänyt tarkkaan tutkimiseen.
      Jos joku tietää mitä pitää vaihtaa, ja kuinka mahdoton se on kotitallissa tehdä? Olisin hyvin kiitollinen vinkeistä.
      se on vähän hankala selittää mut kun rupiaa purkamaan niin se selviää kyl siitä.
      ei ole monimutkainen systeemi.

      niin, ja kaikenhan näihin pystyy kotitallissa tekemään

      Comment

      • Epe
        Bimmer Rookie
        • Oct 2002
        • 142
        • Kuopio

        #4
        Tietysti kaiken pystyy itse korjaamaan, mutta aikaa vaan menee joskus PALJON...
        Ja sama noiden osien kanssa. Mieluiten vaihtaisi vain tärkeimmät, eikä "arviosta samalla vaivalla". Näin vanhasta kun muuten saa lopulta vaihtaa kaikki osat.

        Comment

        • jannmann
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 5857
          • Joccis City

          #5
          Toi osa nro 15-16 on yleensä isoimman välyksen aiheuttaja.
          15 on muistaakseni 6mm tappi joka itselläkin oli kulunut 5,7mm luokkaan..
          Pelkkä tapin vaihto ei poista koko välystä, kun myös 16 oli kulunut väljäksi.
          Pitkään kun vetää soppakauhalla, niin saa sen laatikon akselin pilattua myös väljäksi.


          13 ja 14 ei vaikuta mitenkään välyksiin.
          13 on sokka joka pitää osan 15 paikoillaan ja 14 on pieni huovan pala joka pitää kait rasvan paremmin nivelessä.
          Yleensä osat 13 ja 14 tulee osa 16 mukana.

          Kyllä ne kannattaa kaikki vaihtaa. Muuten koko hommassa ei oikein ole tolkkua.
          Tai sitten antaa vaan olla.
          Aprilia RSV4

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16400
            • Asikkala

            #6
            Kepin alapään holkki kuuluu myös vaihdettavien listalle, 100 % varmasti reilusti väljää myös siinä.

            Comment

            • Epe
              Bimmer Rookie
              • Oct 2002
              • 142
              • Kuopio

              #7
              Kuinka vaihdekepin pitäisi irrota auton sisältä?
              Keppi kyllä pyörii paikallaan, mutta joku on mahdollisesti tuhonnut alkuperäiset lukitukset. Välistä näkyy kumia??
              Yritän vaihtaa auton sisäpuolelta näkyvän holkin.

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16400
                • Asikkala

                #8
                Originally posted by Epe View Post
                Kuinka vaihdekepin pitäisi irrota auton sisältä?
                Keppi kyllä pyörii paikallaan, mutta joku on mahdollisesti tuhonnut alkuperäiset lukitukset. Välistä näkyy kumia??
                Yritän vaihtaa auton sisäpuolelta näkyvän holkin.
                Lukkorengas irti siitä kolosta missä keppi on, sen alla metallirengas, jousi ja em. holkki: http://bmwfans.info/parts/catalog/E2...hifting_parts/ Siis 12, 8, 9 ja 10. Alempi holkki näkyy kun keppi on irti.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎