Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 perä kimahti?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rottelo
    Newbiemmer
    • Jan 2010
    • 15
    • YLÖJÄRVI

    #16
    Nyt on perä kasassa ja seuraavat havainnot tehty:

    Vaihde päällä ei mitään rutinoita takapyöriä pyöriteltäessä mutta kun laitan vaihteen vapaalle ja pyöritän takapyöriä niin kuuluu rohinaa varsinkin jos yritän pyörittää samaan suuntaan. Samaan suuntaan pyöritettäessä tuntuu välillä tosi kovaa vastusta ja välillä pyörät eivät meinaa pyöriä lainkaan. Pyörän laakerissa ei vika liene koska ei ole merkitystä kumpaa takapyörää pyörittää ja ääni kuuluu täysin selkeästi nimenomaan perästä.

    Sitten. Olettaen että sieltä olisi perästä laakerit menneet (?) niin voikos ne vaihtaa ihan pelkästään vai onko se koko murikka uusittava ja onko kuinka hitech hommaa laakereiden vaihto? Että osaiskos sen vaihdon tehdä tällainen naisimmeinen joka ei nyt mikään ammattiainen autojen kanssa ole? Ja jälleen kerran kaikenlaiset vinkit koskien tulevaa remppaa otetaan lämmöllä vastaan. Mä kun näitä juttuja yksikseni teen niin välillä menee sormi suuhun.
    Tallissa 20 Mitsua, GT Nismo sekä Bimmeri

    Comment

    • Tuiske
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2004
      • 1441
      • Lempäälä

      #17
      Jos kynsien lakkaus sujuu niin kyllähän nyt sit yhen peränki helposti vaihdat ..kannattaa vaihtaa koko perä niin ei tarvii hammaskosketuksia säätää.
      Corvette C4 LT4 TURBO
      Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

      Comment

      • Hiltuning
        Bimmer Rookie
        • Sep 2007
        • 142
        • NILSIÄ

        #18
        helpompi ja halvempi on hankkia vaan ehyt perä jostain ja pultata kiinni

        Comment

        • Hiltuning
          Bimmer Rookie
          • Sep 2007
          • 142
          • NILSIÄ

          #19
          tuiske kerkes näköjään ensin..

          Comment

          • Rottelo
            Newbiemmer
            • Jan 2010
            • 15
            • YLÖJÄRVI

            #20
            Selvä ja kiitos tuhannesti kaikille osallistujille! Nyt siis perän metsästykseen. Palailen taas asiaan kun alan vaihtamaan sitä perää.

            Ja jos nyt joku sattuu lukemaan tätä ja omistaisi ylimääräisen ko osan niin tarjota saa tänne suuntaan. Nyt tietokone kiinni, auto alas nosturilta ja muihin ajan vietteisiin.
            Tallissa 20 Mitsua, GT Nismo sekä Bimmeri

            Comment

            • illu^^
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 1703
              • Kajaani

              #21
              Ei se perän vaihtokaan mikään ylivoimainen ole edes ensikertalaiselle.. Kaikkein parashan tietysti olisi jos saisi jonkun kaveriksi, joka on joskus perän vaihtanut. Ja muutenkin homma onnistuu helpommin jos on joku kaverina.

              1.Vetarit ja kardaani irti perästä
              2.Takaiskareiden alapään pultit auki, jolloin saa apurunkoa tiputettua hieman niin mahtuu paremmin avaamaan perän kiinnitys pultteja.
              3.Kun pultit apurungosta on irti niin perä pois ja uusi perä paikalleen
              4.Kasaus käänteisessä järjestyksessä.

              Harmittaa kun ei tullut itse ko.operaatiota tehdessä otettua kuvia, sen verran yleistä näkyy tuo perien vaihtelu olevan että ei olisi haittaa kuvallisista ohjeista.

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16501
                • Asikkala

                #22
                Originally posted by Rottelo View Post
                Selvä ja kiitos tuhannesti kaikille osallistujille! Nyt siis perän metsästykseen.
                Ennenkuin kysyt niin oikea perävälitys lienee 4.27, helpottaa ehjän etsimistä ja tyyppi on 168 eli poskilaakerin laipat neljällä (4) pultilla kiinni/puoli.

                Comment

                • smpovers
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2006
                  • 2371
                  • Tammela

                  #23
                  Mulla olisi yksi e30 316i:stä otettu perä ylimääräisemä ilman takakantta.
                  Vaihtoapua voi myös mahdollisesti olla jos keksin asiaa tampereelle päin
                  BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                  BMW 330d touring e46 -05
                  Ford Cortina Mk2 1600 -70
                  ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                  Comment

                  • Rottelo
                    Newbiemmer
                    • Jan 2010
                    • 15
                    • YLÖJÄRVI

                    #24
                    Originally posted by smpovers View Post
                    Mulla olisi yksi e30 316i:stä otettu perä ylimääräisemä ilman takakantta.
                    Vaihtoapua voi myös mahdollisesti olla jos keksin asiaa tampereelle päin
                    Oijjoi! Kuulostaapa hienolta! Laitan sulle yksityisviestiä.
                    Tallissa 20 Mitsua, GT Nismo sekä Bimmeri

                    Comment

                    • Rottelo
                      Newbiemmer
                      • Jan 2010
                      • 15
                      • YLÖJÄRVI

                      #25
                      No niin. Nyt on perä vaihdettu ja hienosti toimii baijeri taas. Kiitos tuhannesti! Erityisesti smpoversille.
                      Tallissa 20 Mitsua, GT Nismo sekä Bimmeri

                      Comment

                      • candypearl
                        Newbiemmer
                        • Oct 2009
                        • 8
                        • kemiönsaari

                        #26
                        se johto on Motronikin antura, nopeus mittariin!

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16501
                          • Asikkala

                          #27
                          Originally posted by candypearl View Post
                          se johto on Motronikin antura, nopeus mittariin!

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎