e30 m3 kipinä hukassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ramo79
    Newbiemmer
    • Feb 2010
    • 14
    • jämsä

    e30 m3 kipinä hukassa

    kaverin ralliautosta m3 neloskoneella hukkui kipinä kesken käynnin. tutkiminen vasta alussa mutta puolalle ei tule ohjausta.

    Autossa on vauhtipyörällä 3 anturia ja yhdessä niistä vastusarvo on eri.
    kahdessa noin 1k ohmi ja kolmannessa joka on ylempänä 0,1k ohmi.

    sähkökuvista en löydä kuin kaksi anturia.

    tarkkaa vuosimallia hankala sanoa kun on muiden rakentama ja muutenkin bemari vielä tuntematon tapaus.

    vuosimalli korilla -85

    Viikon päästä jätkien pitäisi päästä kisaan taas joten asialla on vähän kiire.
    kaikki tieto otetaan vastaan.
  • ramo79
    Newbiemmer
    • Feb 2010
    • 14
    • jämsä

    #2
    eli kuvasta osanumero 10 vastusarvo on 0,1k ohmia noin



    mitä kuuluisi olla?

    kyseessä onkin siis asentotunnistin...

    Tai tdc anturi? vaikuttaako kyseinen anturi kipinään????

    ja noita osa numero 5 löytyy kaksi kappaletta joissa vastus on noin 1k ohmia.
    Last edited by ramo79; 06-02-2010, 07:23. Reason: tdc anturi

    Comment

    • ramo79
      Newbiemmer
      • Feb 2010
      • 14
      • jämsä

      #3
      niiden kahden anturin virallinen vastus pitää olla 864-1056 autodatan mukaan... Tuossa mistä pääsin tietoja katsomaan ei ole bemarista mittaus arvoja...

      Kyseinen anturi siis edelleen arvoitus...

      Jos joku viitsisi nähdä 5 minuuttia vaivaa ja käydä omastaan mittaamassa jos ei kellään ole tietoa...

      Kiitos.

      Comment

      • Convertible
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2003
        • 2638
        • Turku

        #4
        kokeile toista foorumia, sieltä löytyy.

        F25 X3 35d
        E87 118i
        E46 330ti
        E46 M3
        E30 M3
        E30 M3 Convertible
        Z3 Roadster

        Comment

        • ramo79
          Newbiemmer
          • Feb 2010
          • 14
          • jämsä

          #5
          Kiitos tiedosta. Ainakin löytyi linkkejä muiden maiden foorumeille joissa käsitelty samaa ongelmaa.

          Vika ei ole kuitenkaan vielä löytynyt.

          Comment

          • sleepertuning
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2006
            • 662
            • Kotka

            #6
            Ainakin yleensä tavan induktioanturin vastuarvo pyörii noin kilo-ohmissa, koskee myös tavallisimpia abs-antureita.

            Comment

            • ramo79
              Newbiemmer
              • Feb 2010
              • 14
              • jämsä

              #7
              Vika löytyi

              Löysä liitos käynnistyksenesto liitoksessa(?) Kyseistä liitosta en ole löytänyt sähkökaavioista vielä...

              Comment

              Working...
              X