Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vaimentava takapönttö E30 malliin.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Daylight
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2010
    • 671
    • Helsinki

Vaimentava takapönttö E30 malliin.

Terve! pitäisi saada 2.5 tuuman putkistoon oikeasti vaimentava takapönttö. Äänet on niin hirveät tällä yhdellä keskivaimentajalla, että galaxi repeää.
    Olen noita motonetin Simons putkia katellut, mutta ei vaan miellytä. Jotenkin tuntuu, että se suora linja ulos ei vaan vaimenna ääntä. :think
    Onkos teillä ehdotuksia?
    ///M3
  • Timbe]
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2007
    • 522
    • K-S

oisko alkuperänen vaimennin minkälainen? tuskin noilla tuninki pöntöillä ainakaan hiljemmaks saa.

Comment

• ViperHawk
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2005
      • 312
      • Joensuu

Alkuperäisosaa tai sen kaltaista vaan paikoilleen jos haluat hiljaista.

Joko vaihdat alkuperäisen 325i:n putkiston tai etsit jostain purkuautosta 2.5" putkeen käypäisen vaimentajan.

Myös pakoputken pään sijainti vaikuttaa sisälle kuuluviin ääniin. Kannatta kokeilla sen tekemistä pidemmäksi, eli viemistä puskurilinjan yli.

Jostain olen kuullut, eli siis mutu, mitä isompi pönttö...sitä parempi vaimennus.

Onko katalysaattori paikoillaan? Se vaimentaa jonkun verran ääntä ja vaikuttaa minkälaisia vaimentimia kannattaa käyttää.
      E30 -90 320i

Comment

• metake
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2008
        • 331
        • Janakkala

Mulla on 325:ssa orkkis katti + takavaimentimena Motonetistä 2,5" Dynomaxin (Dynomax on kammiovaimennin eikä suora absortio vaimennin niinkuin Simons) pönttö. Ääni sellainen sopiva, ei ainakaan liaan kova.

Comment

• Daylight
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2010
          • 671
          • Helsinki

Ei tässä kyllä mitää paskattia ole :/
          Katoin tänään motonetistä semmosta kammiotyyppistä. Vaikutti ihan hyvältä vaihtoehdolta.
          ///M3

Comment

Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎