Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 bensa juttuja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sami_L
    Newbiemmer
    • Jan 2010
    • 10
    • Riihimäki

    E30 bensa juttuja

    Mikähän voi olla tossa kikottimessa, kun vaihdoin akun tossa ja lähdin pihasta ajelemaan niin noin viidenkymmenen metrin jälkeen sammu. Ei luvannut vaikka pyöritti hyvin. Kattelin siinä sitten ja irrotin bensa letkun ja tarttasin ni ei tippaakaan tullu. Sitten tutkin siihe asti ettei releelle tule virtaa ollenkaan, ei naksu eikä sähkökynä näytä miltään navalta mitään. Oliskohan tolle pumpulle ennen relettä jossain sulake? Piuhat tolta releeltä lähtee lambdan ja jonkun muun releen piuhojen kanssa apparin puolelta pellin läpi. Ei keksi mikä on vikana, eikä toi talvikeli oo paras ulkona korjaukseen..
    Autohan on E30 M-Tech II, ja koneena M50B25.
  • Jürgen_
    Bimmer Enthusiast
    • May 2008
    • 2707
    • Mylsä

    #2
    Menikös se nyt niin että kampiakselin asentotunnistin poks ja pumppu mykistyy :think
    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

    Comment

    • Sami_L
      Newbiemmer
      • Jan 2010
      • 10
      • Riihimäki

      #3
      Originally posted by Jürgen_ View Post
      Menikös se nyt niin että kampiakselin asentotunnistin poks ja pumppu mykistyy :think
      Eikös sen pumpun pitäisi pyöriä kun laittaa virrat päälle, eihän se kone vielä silloin pyöri. Jos syynä on toi tunnistin ni millainen homma se on vaihtaa? Ja kuinka kallis osa kyseessä?

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16290
        • Asikkala

        #4
        Originally posted by Sami_L View Post
        Eikös sen pumpun pitäisi pyöriä kun laittaa virrat päälle, eihän se kone vielä silloin pyöri. Jos syynä on toi tunnistin ni millainen homma se on vaihtaa? Ja kuinka kallis osa kyseessä?
        Pumppu pyörähtää kun laittaa virrat päälle, ei pyöri koko ajan ellei rele saa tietoa että nyt startataan.

        Comment

        • Sami_L
          Newbiemmer
          • Jan 2010
          • 10
          • Riihimäki

          #5
          Originally posted by jr66 View Post
          Pumppu pyörähtää kun laittaa virrat päälle, ei pyöri koko ajan ellei rele saa tietoa että nyt startataan.
          Ei sano mitään kun laittaa virrat päälle, eikä saa virtaa missään vaiheessa, ei siis silloin kun laittaa virrat päälle, eikä silloin kun starttaa. Eli eikös sinne pitäisi tulla virtaa kun laittaa virrat päälle? Onkos siellä jossain joku sulake sille pumpulle? Sulake boxin kaikki sulakkeet ovat ehjiä, ja koitin lambdan relettä siinä bpumpun releen tilalla, eikä mitään. On ensimmäinen bemari meikäläiselle, joten ei tietoa tuosta kikottimesta ole hirveemmin vielä kertynyt..

          Comment

          • Daylight
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2010
            • 670
            • Helsinki

            #6
            Itellä meni ennen bensapumppu pelkillä virroilla päälle. Sitte rele hajos(bensa ei liikkunu) ja ostin uuden. Nyt bensapumppu alkaa käymään vasta ku starttaa autoa.
            ///M3

            Comment

            • Sami_L
              Newbiemmer
              • Jan 2010
              • 10
              • Riihimäki

              #7
              Originally posted by Kepale View Post
              Itellä meni ennen bensapumppu pelkillä virroilla päälle. Sitte rele hajos(bensa ei liikkunu) ja ostin uuden. Nyt bensapumppu alkaa käymään vasta ku starttaa autoa.
              Koitin tota omaa sillä lambdan releellä, mutta ei mitään.. Eikös tohon releen kantaan pitäs tulla jatkuva virta virrat päällä, ja asentoanturilta heräte? Mihinkään napaan ei tule nyt virtaa virrat päällä, eikä startatessa..
              Menee hermot! Mitähän pitäis tehä? Voiko sen anturin toimintaa testata jotenkin?

              Comment

              • Jürgen_
                Bimmer Enthusiast
                • May 2008
                • 2707
                • Mylsä

                #8
                Originally posted by Sami_L View Post
                Koitin tota omaa sillä lambdan releellä, mutta ei mitään.. Eikös tohon releen kantaan pitäs tulla jatkuva virta virrat päällä, ja asentoanturilta heräte? Mihinkään napaan ei tule nyt virtaa virrat päällä, eikä startatessa..
                Menee hermot! Mitähän pitäis tehä? Voiko sen anturin toimintaa testata jotenkin?
                Kai sulla on oikea rele kokeiltavana?
                Koska kyseessä on vaihdettu moottori ja johtosarjat niin saattaa olla swapin tekijällä jotain muita relepaikkoja käytetty p-a pumpun releelle, ja onhan sille sulakekin varmaan laitettu.
                Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                Comment

                • Sami_L
                  Newbiemmer
                  • Jan 2010
                  • 10
                  • Riihimäki

                  #9
                  Originally posted by Jürgen_ View Post
                  Kai sulla on oikea rele kokeiltavana?
                  Koska kyseessä on vaihdettu moottori ja johtosarjat niin saattaa olla swapin tekijällä jotain muita relepaikkoja käytetty p-a pumpun releelle, ja onhan sille sulakekin varmaan laitettu.
                  Joo pitäs olla oikee rele ku siihen on joku kirjottanu bensa... samassa nipussa on kolme relettä, bensa, lambda ja joku.. Ei viittis alkaa osteleen osia summamutikassa, ja vaihella...

                  Comment

                  • Sami_L
                    Newbiemmer
                    • Jan 2010
                    • 10
                    • Riihimäki

                    #10
                    Missäs tossa on bensapumpun sulake normaalisti? Sulakeboxissa on kaikki sulakkeet ehjiä, enkä ole löytänyt muualta sulakkeita.
                    Onko sulake ennen relettä, vai sen jälkeen?

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16290
                      • Asikkala

                      #11
                      Originally posted by Sami_L View Post
                      Missäs tossa on bensapumpun sulake normaalisti? Sulakeboxissa on kaikki sulakkeet ehjiä, enkä ole löytänyt muualta sulakkeita.
                      Onko sulake ennen relettä, vai sen jälkeen?
                      Sulakerasiassa, no: 11, 15 A.

                      Comment

                      • Sami_L
                        Newbiemmer
                        • Jan 2010
                        • 10
                        • Riihimäki

                        #12
                        Joo tossa mittailin kun ostin mittarin, niin ei tule sulakkeelle virtaa.
                        Kattelin myös tankilta pumpun piuhoista tolla 200 ohmin kohdalla, niin toinen näytti jonku 43, ja toinen 73. Onko oikein? Eikös se meinaa että molemmat piuhat johtaa maahan? Pumpun liittimiltä tuli myös iso vastus, joten eikös se meinaa että pumpun pitäisi toimia?
                        En ole mikään mestari autosähköissä, joten kysymykset voi vaikuttaa tyhmiltä..

                        Comment

                        • Sami_L
                          Newbiemmer
                          • Jan 2010
                          • 10
                          • Riihimäki

                          #13
                          No niin nyt on uus motronicin rele ja kampiakselin asentoanturi, nyt pumpulle tulee virtaa virrat päällä, mutta vain noin 6.5V. Eikös 12 olis lähempänä totuutta? Pitää kokeilla pumppua akulta, jahka kerkeen, mutta missä vika ton jännitteen kanssa?:think:think:think:think
                          Auto starttaa normaalisti, vaikka on seissyt kauan, akku on noin kuukauden vanha eikä sillä ole ajettu yhtään.

                          Comment

                          • Jasu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2002
                            • 2110
                            • Tampere / Isojoki

                            #14
                            Originally posted by Sami_L View Post
                            No niin nyt on uus motronicin rele ja kampiakselin asentoanturi, nyt pumpulle tulee virtaa virrat päällä, mutta vain noin 6.5V. Eikös 12 olis lähempänä totuutta? Pitää kokeilla pumppua akulta, jahka kerkeen, mutta missä vika ton jännitteen kanssa?:think:think:think:think
                            Auto starttaa normaalisti, vaikka on seissyt kauan, akku on noin kuukauden vanha eikä sillä ole ajettu yhtään.
                            Tarkista liitokset ja johdot.
                            Volvo S80 V8
                            Mercedes C250d
                            M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                            Comment

                            • Rocla
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2002
                              • 7692
                              • Kajaani

                              #15
                              Tuolta lunttailet:



                              Nopea suomennos:

                              Polttoainepumpun releelle tulee puna valkea +12 päävirtareleeltä, kun virrat on kytketty, sama johto haarautuu myös ohjaus toiseen ohjausnapaan.

                              Vihreävioletti johto menee releeltä sulakkeen 11 läpi pumpun + napaan.

                              Boksi ohjaa pumpun relettä maadoittamalla sitä neljättä napaa.

                              Naksahtaako oranssi rele, kun kytket virrat, jos ei naksahda niin selvitä miksi ei.

                              Akkua vaihtaessa on voinut irrota se moottorin johtosarjan johto akun kengästä.
                              Olli.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎