Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 m20b20 vm.-86 l-jet kierrokset nousee!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • naikou106
    Newbiemmer
    • Jan 2010
    • 14
    • Finland

    e30 m20b20 vm.-86 l-jet kierrokset nousee!

    Eli mistäköhän johtuisi kun vaihdan alkuperäisen letkun imusarjan ja lisäilmaluistimen väliin,niin kierrokset nousee tyhjäkäynnillä 2000 rpm? Tällä hetkellä siellä on sellanen itse viritelty supistettu letku,aikasemman omistajan toimesta,jotta kierrokset on saatu laskeen normaaleiks. Tyhjäkäyntiventtiilistä ei saa laskettua tyhjäkäyntiä pienemmäks yhtään.
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16290
    • Asikkala

    #2
    Originally posted by naikou106 View Post
    Eli mistäköhän johtuisi kun vaihdan alkuperäisen letkun imusarjan ja lisäilmaluistimen väliin,niin kierrokset nousee tyhjäkäynnillä 2000 rpm? Tällä hetkellä siellä on sellanen itse viritelty supistettu letku,aikasemman omistajan toimesta,jotta kierrokset on saatu laskeen normaaleiks. Tyhjäkäyntiventtiilistä ei saa laskettua tyhjäkäyntiä pienemmäks yhtään.
    Lisäilmaluisti jäänyt auki.

    Comment

    • naikou106
      Newbiemmer
      • Jan 2010
      • 14
      • Finland

      #3
      Otin lisäilmaluistimen irti ja testailin sitä tossa kattilassa se toimi sillain,että kylmänä ilmaa kulkee ilmaletkuissa hyvin ja kun neste on kuumaa niin kulkee ilma huonosti. Eli toimiiko miten pitääkin vai?

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16290
        • Asikkala

        #4
        Originally posted by naikou106 View Post
        Otin lisäilmaluistimen irti ja testailin sitä tossa kattilassa se toimi sillain,että kylmänä ilmaa kulkee ilmaletkuissa hyvin ja kun neste on kuumaa niin kulkee ilma huonosti. Eli toimiiko miten pitääkin vai?
        Kuumana ei ilmaa saa mennä läpi yhtään, ei tarvi paljonkaan lisäilmaa kun kierrokset on 2000 vaihde vapaalla eli ilman kuormitusta.

        Comment

        • naikou106
          Newbiemmer
          • Jan 2010
          • 14
          • Finland

          #5
          mutkun mulla nousee ne kierrokset heti sinne 2000rpm kylmänäkin. Sillonhan se päästää ilmaa paljon läpi ja nostaa kierroksia mut ei sen varmaan noin paljon niitä pitäis nostaa. voisko sellanen vaikuttaa tohon hommaan kun mulla on luultavasti ilmamäärämittarin imuilman lämpötila-anturi rikki?

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16290
            • Asikkala

            #6
            Originally posted by naikou106 View Post
            mutkun mulla nousee ne kierrokset heti sinne 2000rpm kylmänäkin. Sillonhan se päästää ilmaa paljon läpi ja nostaa kierroksia mut ei sen varmaan noin paljon niitä pitäis nostaa. voisko sellanen vaikuttaa tohon hommaan kun mulla on luultavasti ilmamäärämittarin imuilman lämpötila-anturi rikki?
            Paljonko on kierrokset lämpimänä ?

            Comment

            • naikou106
              Newbiemmer
              • Jan 2010
              • 14
              • Finland

              #7
              2000 on sillonkin

              Comment

              • ChilileipÄ
                BTCF Member
                • Mar 2007
                • 2014
                • jyväskylä

                #8
                mulla oli kierrokset joku 1100rpm ja kaikki tyhjäkäynnin säädöt nollassa... vaihdoin lisäilmaluistin ja nyt pelaa hyvin
                F11 530D M-Sport ’11
                E39 525iA touring M-Sport '02
                ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89

                Comment

                • naikou106
                  Newbiemmer
                  • Jan 2010
                  • 14
                  • Finland

                  #9
                  Testasin tossa sillain sitä että laitoin lisäilmaluistiin vesiletkut kiinni ja ilmaletkut toisiinsa kiinni pienellä putkenpätkällä-> ihan samanlaiset oireet kun sillonkin kun on ilmaletkut kiinni luistissa. Eli luistilla ei oo nyt mitään virkaa siellä->eli rikki. mut taidan antaa olla kun ne uudet on niin kalliita ja auton pystyy saamaan toimiin hyvin ilman sitäkin,kun vaan supistaa letkun

                  Comment

                  • ChilileipÄ
                    BTCF Member
                    • Mar 2007
                    • 2014
                    • jyväskylä

                    #10
                    juu kyllähän ne on kalliita ja mikäs siinä jos ei häiritse pikku rautalanka ja muut patentit

                    itelle makso alkuperäisvaraosana 168€ toi luisti
                    F11 530D M-Sport ’11
                    E39 525iA touring M-Sport '02
                    ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16290
                      • Asikkala

                      #11
                      Originally posted by naikou106 View Post
                      Testasin tossa sillain sitä että laitoin lisäilmaluistiin vesiletkut kiinni ja ilmaletkut toisiinsa kiinni pienellä putkenpätkällä-> ihan samanlaiset oireet kun sillonkin kun on ilmaletkut kiinni luistissa. Eli luistilla ei oo nyt mitään virkaa siellä->eli rikki. mut taidan antaa olla kun ne uudet on niin kalliita ja auton pystyy saamaan toimiin hyvin ilman sitäkin,kun vaan supistaa letkun
                      Mitä helvettiä ? Siis jos ilmaletkut yhdistää toisiinsa niin tottakai kierrokset on ylhäällä, sama jos lisäilmaluisti on auki Saa ajatella ennen kuin "korjaa" mitään...

                      Comment

                      • naikou106
                        Newbiemmer
                        • Jan 2010
                        • 14
                        • Finland

                        #12
                        Tosiaan joo mut eipä se luisti hirveesti mitään säätelekkään sielä ku kierrokset pysyy kylmänä ja kuumana siinä 2000 paikkeilla. Yks vois tietenkin olla mikä vaikuttaa ku mulla on lämmöt aika matalat,siinä jossain 1 viivan kohilla eikä hirveesti siitä nouse (termostaatti?). Ja autohan toimii loistavasti sillä supistetulla letkuvirityksellä,mut ihmetyttää vaan se miksen voi vaihtaa siihen sitä alkuperäistä letkua,ku heti kiekat nousee..

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16290
                          • Asikkala

                          #13
                          Originally posted by naikou106 View Post
                          Tosiaan joo mut eipä se luisti hirveesti mitään säätelekkään sielä ku kierrokset pysyy kylmänä ja kuumana siinä 2000 paikkeilla. Yks vois tietenkin olla mikä vaikuttaa ku mulla on lämmöt aika matalat,siinä jossain 1 viivan kohilla eikä hirveesti siitä nouse (termostaatti?). Ja autohan toimii loistavasti sillä supistetulla letkuvirityksellä,mut ihmetyttää vaan se miksen voi vaihtaa siihen sitä alkuperäistä letkua,ku heti kiekat nousee..
                          Imuvuotoja vähän joka paikassa ja auki juuttunut lisäilmaluisti niin soppa on valmis, tähän kun vielä lisätään mahd. rikki oleva kaasuläpän asennontunnistin (ei tunne tyhjäk. asentoa) niin vikakohteiden paikantamisessa ja korjaamisessa puuhaa riittää.

                          Comment

                          • naikou106
                            Newbiemmer
                            • Jan 2010
                            • 14
                            • Finland

                            #14
                            Originally posted by jr66 View Post
                            Imuvuotoja vähän joka paikassa ja auki juuttunut lisäilmaluisti niin soppa on valmis, tähän kun vielä lisätään mahd. rikki oleva kaasuläpän asennontunnistin (ei tunne tyhjäk. asentoa) niin vikakohteiden paikantamisessa ja korjaamisessa puuhaa riittää.


                            Imuvuotoja voi olla,vaikka oon kyllä niitä joskus tutkinut ja vaihtanu huonot letkut uusiin ja auto on mulla ollu 3 vuotta eikä oo mitään erikoisempaa ollu tyhjäkäynti on ollu hyvä,eikä kierrokset oo seilannu..mut jos joku on tutkinu sitä lisäilmaluistia tarkemmin,niin olis hyvä jos jollain olis tietoa siitä paljonko venttiili on auki kylmänä ja onko kokonaan kiinni lämpösenä? tai olis mitannu missä lämpötilassa on kuinkakin paljon auki/kiinni..niin vois todeta onko luisti viallinen vai ei. kaasuläpän asentotunnitimen oon aiemmin säätäny että kun läppä on kiinni niin näyttää yleismittarilla nollaa ja ainakin se ajossa toimii niinkuin pitää eli kulutus menee nollaan ku ottaa kaasujalan pois..

                            Comment

                            • naikou106
                              Newbiemmer
                              • Jan 2010
                              • 14
                              • Finland

                              #15
                              Ja kiinnostais kyllä kovasti,että voisko se imuilman lämpötila-anturi ilmamäärämittarissa vaikuttaa näihin asioihin,jos jollain olis parempaa tietoa siitä? Joskus tossa perehdyin jonkun verran tohon ilmamäärämittarin sielunelämään..eli mulla näyttää se lämpötila-anturi jotain 200 ohmia noin 20 asteen lämmössä,vaikka pitäis näyttää joku 2,5 kohmia sillon..eli nyt ruiskuboksille menee tietoa että tulee ihan helvetin kuumaa ilmaa kokoajan ilmamäärämittarille..ja joskus tossa tein vähän mittauksia että jos siellä on se 200 ohmin anturi niin ilmamäärämittarilta lähtee ruiskuboksille isompaa jännitettä kun jos siellä olis se 2,5 kohmin anturi..tietääkö joku mitä se boksi tekee niille arvoille ja vaikuttaako merkittävästi koneen toimintaan?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎