Announcement

Collapse
No announcement yet.

M3 E36 ZF laatikkon Sovitus e30 325seen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jouni.325
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2007
    • 2860

    M3 E36 ZF laatikkon Sovitus e30 325seen

    M3 E36 ZF laatikkon Sovitus e30 325seen

    Pienen tutkinnan jälkeen:
    Kardaanin pidennys
    Kulma noin 10 astetta kenommas kuin 260 getracis (kuskin puoli)
    Vaihde vivostejen muutos
    Silmälaakerin vaihto

    Elikkäs mistä malleista löydän 15mm sisäreijällä olevan silmälaakerin joka sopii 325sen kampiakseliin?
    Mistä mallista käy vastaava kytkimen työ sylinteri kyseiseen lootaan?
    Kun merkki M tuo hintaan lisää taaloja.
    Mistä Mallista käy vastaava kytkimen painelaakeri lootaan?
    Käykö e30 260 getracista käpälä tohon lootaan ja voiko vaihdevivustoja käyttää hyväksi?

    Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


    Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
    https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
    Myös projekti kertomus fasessa
  • Jasu
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 2110
    • Tampere / Isojoki

    #2
    Laakeri vaikka M50:stä. (11 21 1 720 310)

    Tulikos tuon laatikon mukana käpälää tai työsylinteriä?

    edit. käsittääkseni noissa swapeissa on käytetty seuraavaa painelaakeria joka löytyy aikas monesta mallista (21 51 7 521 471)
    ja M-lisää näissä tuskin on, koska laatikkoa löytyy myös muista malleista.
    Last edited by Jasu; 13-05-2010, 21:39.
    Volvo S80 V8
    Mercedes C250d
    M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

    Comment

    • jouni.325
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2007
      • 2860

      #3
      Ei tullut kuin loota=/
      Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


      Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
      https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
      Myös projekti kertomus fasessa

      Comment

      • bmwcruiser
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2004
        • 412
        • Lappeenranta

        #4
        Laakerin saa kätevästi myös paikallisesta laakeriliikkeestä.
        E30

        Comment

        • Jasu
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2002
          • 2110
          • Tampere / Isojoki

          #5
          Ja kokohan oli 15x32x10.
          Volvo S80 V8
          Mercedes C250d
          M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

          Comment

          • jouni.325
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2007
            • 2860

            #6
            Onko kenelläkään tietoa ton painelaakerin akselin mitoista? Kun näyttäisi että on lyhennetty akselia.
            Pituus nyt 65mm
            ja halkaisia n. 45mm
            Last edited by jouni.325; 31-07-2010, 19:58.
            Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


            Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
            https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
            Myös projekti kertomus fasessa

            Comment

            • jouni.325
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2007
              • 2860

              #7
              M3 E36 ZF laatikkon minkälaiset välitykset tässä loodassa on? Vertailuna 260 getrag lootaan?
              Nyt 3.91 välitteinen lukko:think
              Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


              Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
              https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
              Myös projekti kertomus fasessa

              Comment

              • Daa Daa
                BTCF Member
                • Aug 2004
                • 903
                • Jyväskylä

                #8
                ZF

                4.21 1st
                2.49 2nd
                1.66 3rd
                1.24 4th
                1.00 5th

                G260

                3.83 1st
                2.20 2nd
                1.40 3rd
                1.00 4th
                0.81 5th

                Comment

                • 325E
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 1227
                  • LAHTI

                  #9
                  Kerroppa kun tiedät...

                  Originally posted by Daa Daa View Post
                  ZF

                  4.21 1st
                  2.49 2nd
                  1.66 3rd
                  1.24 4th
                  1.00 5th

                  G260

                  3.83 1st
                  2.20 2nd
                  1.40 3rd
                  1.00 4th
                  0.81 5th
                  Mikä ero on E39 523i Getrakin ja 528i /Touringin ZF laatikojen välitys ero voiko lootat sotkea muuttamatta perävälitystä ja onko 528i laatikko vitosvaihteeltaan ns. suora.

                  Comment

                  • Daa Daa
                    BTCF Member
                    • Aug 2004
                    • 903
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Originally posted by 325E View Post
                    Mikä ero on E39 523i Getrakin ja 528i /Touringin ZF laatikojen välitys ero voiko lootat sotkea muuttamatta perävälitystä ja onko 528i laatikko vitosvaihteeltaan ns. suora.

                    Jos en nyt ihan kujalla oo, niin eikös molemmissa ole ollut sama ZF 320z loota noilla yllä olevilla välityksillä ja eroina vain perän välitys.. (523 3.23 ja 528 3.07)

                    Vai onko jollain esittää jotain muuta faktaa??
                    Last edited by Daa Daa; 26-05-2010, 22:57.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎