Announcement

Collapse
No announcement yet.

E 30, PARI ONGELMAA

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sample
    Bimmer Rookie
    • Oct 2004
    • 166
    • Hämeenlinna

    E 30, PARI ONGELMAA

    Elikkäs, akussa ei pysy virta jostain taitaa osua virtapiuha runkoon, onko jotain perus paikkaa tai jotain muuta mahdollista syytä? Sitten, missä on tyhjäkäynnin säätöruuvi (automaattikaasari), auto on 318 ja 87. :roll:
    Wa wa wee wa!
  • petteriu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 1164
    • Pori

    #2
    Oletko ihan varma siitä, että akku yleensä pitää latauksen ? Kuluvia osia nuokin ovat ja joskus vaihdettava.

    Petteri
    BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

    Comment

    • sample
      Bimmer Rookie
      • Oct 2004
      • 166
      • Hämeenlinna

      #3
      olen
      Wa wa wee wa!

      Comment

      • jani73
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 4340
        • Turku

        #4
        Jos näin on, niin sinun pitäisi tietää ja kertoa, kuinka paljon virtaa kuluu virtojen ollessa pois kytkettyinä.

        Comment

        • Scitso
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 2817
          • Kuusankoski

          #5
          mittaile sulakerasialta minkä sulakkeen läpi kulkee virtaa kun mikään virtalaite ei ole päällä. Eli yks kerrallaan sulakeirti ja yleismittari sulakkeen paikalle. Kun löytyy lukemia jostain ni tiedät mistä lähtee vikaa ehtimään.
          E34 525i Touring -96 "Iris"
          E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
          E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
          E46 328ia Sedan -98 "HOI"
          E61 530d Touring -04

          ex. E39 520ia Touring -98
          ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
          ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
          ex. E28 520i -82

          Comment

          • sample
            Bimmer Rookie
            • Oct 2004
            • 166
            • Hämeenlinna

            #6
            OK. Kiitoksia, täytyypä mittailla.
            Wa wa wee wa!

            Comment

            • jannel
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2002
              • 283

              #7
              Tulipa semmoinen mieleen kun itellä aikanaan oli samaa vikaa ja sitä etsittiin joka sähkövempaimesta,mittailtiin joka paikasta,epäiltiin jopa kuukauden vanhaa cd:täkin ja vikaa ei löytyny. Syksyn ekana pakkaspäivänä vika sitte paljastu! Peräkontin valo jäi palamaan ja se söi akun! Oli nimittäin komea sula läntti kontin kannessa....

              Comment

              • sample
                Bimmer Rookie
                • Oct 2004
                • 166
                • Hämeenlinna

                #8
                Kävin kattoon mutta ei palanu. Mittailin sieltä sulakerasiasta niitä jännitteitä, mutta vaan yhdeksässä sulakkeessa oli edes pieni jännite ja suurimmillaankin se oli vain 1.3V. Siis virrat ollessa pois. Minkä laisia lukuja sielä suurinpiirtein pitäis olla?
                Wa wa wee wa!

                Comment

                • Pluto
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2002
                  • 1860
                  • Raisio

                  #9
                  Originally posted by sample
                  Kävin kattoon mutta ei palanu. Mittailin sieltä sulakerasiasta niitä jännitteitä, mutta vaan yhdeksässä sulakkeessa oli edes pieni jännite ja suurimmillaankin se oli vain 1.3V. Siis virrat ollessa pois. Minkä laisia lukuja sielä suurinpiirtein pitäis olla?
                  Sinun piti mitata virtaa, ei jännitettä. Eli yleismittari DC A-kohtaan ja yleismittarin piuhat COM ja A-reikiin ja sitten toisetpäät sinne sulakkeen rööreihin.
                  BMW F32 435d

                  Comment

                  • tihuovin
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 1422
                    • Oulu

                    #10
                    Juuri noin, yleismittari tasavirtaa mittaamaan (Pluton ohjeet on yleispätevät, mutta katso/tarkista yleismittarin ohjekirjasta kuinka se tehdään, merkinnät kun saattaa vaihdella).

                    Jos jostain menee läpi tasavirtaa => sen sulakkeen kautta akku kuormittuu. Pienehköiltäkin tuntuvat virrat syövät akun tyhjäksi jos aikaa on riittävästi. Mutta esim. 1A on jo PALJON (= vuorokaudessa 24AH), 10W lamppu syö sitä n. 1A verran.

                    t: Timo

                    Comment

                    • Dr_ink
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2003
                      • 402
                      • Vantaa

                      #11
                      Re: E 30, PARI ONGELMAA

                      Originally posted by sample
                      missä on tyhjäkäynnin säätöruuvi (automaattikaasari), auto on 318 ja 87. :roll:

                      ei missään...jos alkaa temppuilemaan osta weberin korvauskaasari, mulla saattais olla 1 ylimääräinen
                      - Trying is the first step towards Failure -

                      Comment

                      • juppi
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2004
                        • 65
                        • Nastola

                        #12
                        Monesti pikku purku virtojen syy on ollu startti tai laturi..selvii ku otat jommast kummast päävirta kaapelin irti ja sit mittaat loppuuko purkuvirta

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎