Elikkäs, akussa ei pysy virta jostain taitaa osua virtapiuha runkoon, onko jotain perus paikkaa tai jotain muuta mahdollista syytä? Sitten, missä on tyhjäkäynnin säätöruuvi (automaattikaasari), auto on 318 ja 87. :roll:
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E 30, PARI ONGELMAA
Collapse
X
-
mittaile sulakerasialta minkä sulakkeen läpi kulkee virtaa kun mikään virtalaite ei ole päällä. Eli yks kerrallaan sulakeirti ja yleismittari sulakkeen paikalle. Kun löytyy lukemia jostain ni tiedät mistä lähtee vikaa ehtimään.E34 525i Touring -96 "Iris"
E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
E46 328ia Sedan -98 "HOI"
E61 530d Touring -04
ex. E39 520ia Touring -98
ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
ex. E28 520i -82
Comment
-
-
Tulipa semmoinen mieleen kun itellä aikanaan oli samaa vikaa ja sitä etsittiin joka sähkövempaimesta,mittailtiin joka paikasta,epäiltiin jopa kuukauden vanhaa cd:täkin ja vikaa ei löytyny. Syksyn ekana pakkaspäivänä vika sitte paljastu! Peräkontin valo jäi palamaan ja se söi akun! Oli nimittäin komea sula läntti kontin kannessa....
Comment
-
-
Originally posted by sampleKävin kattoon mutta ei palanu. Mittailin sieltä sulakerasiasta niitä jännitteitä, mutta vaan yhdeksässä sulakkeessa oli edes pieni jännite ja suurimmillaankin se oli vain 1.3V. Siis virrat ollessa pois. Minkä laisia lukuja sielä suurinpiirtein pitäis olla?BMW F32 435d
Comment
-
-
Juuri noin, yleismittari tasavirtaa mittaamaan (Pluton ohjeet on yleispätevät, mutta katso/tarkista yleismittarin ohjekirjasta kuinka se tehdään, merkinnät kun saattaa vaihdella).
Jos jostain menee läpi tasavirtaa => sen sulakkeen kautta akku kuormittuu. Pienehköiltäkin tuntuvat virrat syövät akun tyhjäksi jos aikaa on riittävästi. Mutta esim. 1A on jo PALJON (= vuorokaudessa 24AH), 10W lamppu syö sitä n. 1A verran.
t: Timo
Comment
-
Comment