Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 lämmityslaitteen vesiventtiilin ohjaus

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Tapi
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 3117
    • Välisuomi

E30 lämmityslaitteen vesiventtiilin ohjaus

Miten E30 lämmityslaitteen vesiventtiiliä ohjataan? Moottorille menee kaksi piuhaa, millä asetuksilla se avaa venttiilin kokonaan?

Tämä siksi, että kiinnostaisi tehdä Webastolle viritelmä, joka käynnistytyään avaa venttiilin ja vesi pääsee kiertämään kennossa. Tällöin ei aina tarvitsisi muistaa laittaa säädintä täysille parkkeeratessaan.
    ---
  • nemesis
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 617
    • kymenlaakso

no mitä itse tiedän iin se vesiventtiili on siellä kuskin jalkatilan puolella lämmitin kennon kyljesssä, ja itse ole huomannut että se ainakin alkaa aukeamaan kun kääntää riittävästi kylmä-kuuma säätöpotikkaa lämmönsäätöpaneelista.

tosin se pumppi joka pumppaa 4-sylinterisissä vettä kennolle taitaa pärähtää tulille heti kun auto on käynnissä/virrat päällä (tästä en ole varma).
    E30 kesä-autona

Comment

• -Tapi
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 3117
      • Välisuomi

Hehe.. Sitenhän minun ei tarvitse kuin rakentaa jokin laite, joka kääntää sitä lämpötilasäädintä kun Webasto lähtee käyntiin Olisikohan sellainen kädenmallinen sähkökäyttöinen (robotti) hyvä?

Eikun siis haluan tietää että mitä virtaa/jännitettä sille venttiilille tuo kyseinen säädin syöttää "täysin auki"-asennossa, jotta voin tehdä saman ulkopuolisella syötöllä.
      ---

Comment

• nemesis
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2003
        • 617
        • kymenlaakso

Originally posted by -Tapi
        Hehe.. Sitenhän minun ei tarvitse kuin rakentaa jokin laite, joka kääntää sitä lämpötilasäädintä kun Webasto lähtee käyntiin Olisikohan sellainen kädenmallinen sähkökäyttöinen (robotti) hyvä?

Eikun siis haluan tietää että mitä virtaa/jännitettä sille venttiilille tuo kyseinen säädin syöttää "täysin auki"-asennossa, jotta voin tehdä saman ulkopuolisella syötöllä.
        varmaan helpointa kun otat yleismittarin kouraan ja mittaamaan mutta 99% varmuudella siellä kulkee tasajannitettä, ja veikkaisin vielä että luokkaa 12volttia.
        E30 kesä-autona

Comment

• Hessu75
          Bimmer Rookie
          • Jun 2004
          • 95

Originally posted by -Tapi
          Ei jännitettä-> venttiili auki :wink:
          E39 530d Touring

Comment

• -Tapi
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 3117
            • Välisuomi

OHHoh!

Siis turhaanko minä tätä nerokasta systeemiäni järjestelen? Jos venttiili on auki jännitteettömänä, niin silloin se on aina auki kun virrat eivät ole päällä? Siis Webaston käydessä yöllä yksinään venttiili on aina auki ilman mitään vippaskonstejakin?
            ---

Comment

• Hessu75
              Bimmer Rookie
              • Jun 2004
              • 95

Juuri näin. Voithan toki varmistaa asian yleismittarilla:
              E39 530d Touring

Comment

Working...
              X
              😀