Tervehdys!
Itselläni menossa tässä pienimuotoinen tekniikanvaihto swappi,hieman taustatietoa autosta johon moottori vaihdetaan niin kyseessä tavallinen e30 316i missä moottorina m40b18 motti auto on vuosimallia 89.
Okei, päästiin tähän vaiheeseen, ostin tekniikanluovuttaja autoksi 323 tekniikalla olevan touringin (korinvaihto) moottorina siinä on hieman piristelty m20b23 johonka moottorin ohjaus vaihdettu, eli soppaa tarjoaa Megasquirt...
Ongelma ei ole vielä tässä vaan siinä kun omassa käytössä tällähetkellä vielä olevassa e30:ssä mihin tuo tekniikka tulee on moottorin johtosarja ilmeisesti kytketty ns "korin johtosarjaan" pyöreällä liittimellä kun taas tuossa tekniikanluovuttaja autossa liitteällä leveällä liittimellä...?
Kysymys siis kuuluu: Voisiko joku ystävällisesti jeesata noiden pinnijärjestyksessä, eli oisko jotain kuvaa missä olisi noiden molempien pistokkeiden (neliskanttinen) ja (pyöreä) pinnijärjestykset niin osaisi lyödä piuhat poikki ja kytkeä oikein...?
Tekniikka on jo nostettu touringin keulilta pois ja olisi sitä vailla että linkoan m40 vesakkoon ja laitan ton kutosen tilalle mutta tuo moottorin johtosarjan liittimen pinnijärjestys uupuu tiedosta, eli sen kun sais niin pääsis vielä tänäkesänä hankaamaan kumia katuun
T:SEPI-K
Itselläni menossa tässä pienimuotoinen tekniikanvaihto swappi,hieman taustatietoa autosta johon moottori vaihdetaan niin kyseessä tavallinen e30 316i missä moottorina m40b18 motti auto on vuosimallia 89.
Okei, päästiin tähän vaiheeseen, ostin tekniikanluovuttaja autoksi 323 tekniikalla olevan touringin (korinvaihto) moottorina siinä on hieman piristelty m20b23 johonka moottorin ohjaus vaihdettu, eli soppaa tarjoaa Megasquirt...
Ongelma ei ole vielä tässä vaan siinä kun omassa käytössä tällähetkellä vielä olevassa e30:ssä mihin tuo tekniikka tulee on moottorin johtosarja ilmeisesti kytketty ns "korin johtosarjaan" pyöreällä liittimellä kun taas tuossa tekniikanluovuttaja autossa liitteällä leveällä liittimellä...?
Kysymys siis kuuluu: Voisiko joku ystävällisesti jeesata noiden pinnijärjestyksessä, eli oisko jotain kuvaa missä olisi noiden molempien pistokkeiden (neliskanttinen) ja (pyöreä) pinnijärjestykset niin osaisi lyödä piuhat poikki ja kytkeä oikein...?
Tekniikka on jo nostettu touringin keulilta pois ja olisi sitä vailla että linkoan m40 vesakkoon ja laitan ton kutosen tilalle mutta tuo moottorin johtosarjan liittimen pinnijärjestys uupuu tiedosta, eli sen kun sais niin pääsis vielä tänäkesänä hankaamaan kumia katuun

T:SEPI-K
Comment