Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ei käynnisty.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tulokas
    Bimmer Rookie
    • Apr 2008
    • 56

    M20 ei käynnisty.

    Mikähän tuota rupesi vaivaamaan kun ei lähde enää käyntiin.
    Auto on e30 325e m20b27 moottorilla.
    Auto on toiminut ihan normaalisti mutta eilen töihin lähtiessä ei enää käynnistynyt.
    Bensapumppu ei pyöri startatessa eikä anna kipinää.
    Auto on varustettu vanhemman mallin motronicilla, jonka rinnalle asennettu megasquirtti syöttämään bensaa.
    Kampuran asentotunnistimet mittasin ja näyttivät n. 1Kohm.
    Puolallekin tulee virta...

    Osaiskohan kukaan antaa hyviä vinkkejä?

    :think
  • julli75
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2008
    • 302
    • lpr

    #2
    jos ei kipinää anna niin melko varmasti ohjausboksi pimeenä.

    Comment

    • Tulokas
      Bimmer Rookie
      • Apr 2008
      • 56

      #3
      Tämä käy taas...

      Oli ilmeisesti pääreleellä joku kosketushäriö, kun käytti irti sen releen ja ruikki vähän crc:tä liittimiin, niin lähti rokkaamaan.

      Comment

      • Tulokas
        Bimmer Rookie
        • Apr 2008
        • 56

        #4
        Kas niin...
        Sama vika uusiutu aamulla kun piti töistä lähteä...

        Nyt on sen verran selvitetty että auto lähtee käyntiin kun kytkee bensapumpun suoralla virralla... eli hyppylanka pumpunreleen liittimeen...:think
        Pumpun releen vaihtamisellakaan ei ollut vaikutusta.

        Joutuuko nyt ruveta purkamaan tuota johtosarjaa, vai pitääkö tuohon patentoida jonkin sortin käynnistyksen esto...?

        Maadoitus pisteetkin on tsekattu, eikä silläkään ollu vaikutusta asiaan.

        Comment

        • Valtsude
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2007
          • 739
          • Jyväskylä

          #5
          Originally posted by Tulokas View Post
          Kas niin...
          Sama vika uusiutu aamulla kun piti töistä lähteä...

          Nyt on sen verran selvitetty että auto lähtee käyntiin kun kytkee bensapumpun suoralla virralla... eli hyppylanka pumpunreleen liittimeen...:think
          Pumpun releen vaihtamisellakaan ei ollut vaikutusta.

          Joutuuko nyt ruveta purkamaan tuota johtosarjaa, vai pitääkö tuohon patentoida jonkin sortin käynnistyksen esto...?

          Maadoitus pisteetkin on tsekattu, eikä silläkään ollu vaikutusta asiaan.
          Eikö se silloin ole siinä releessä se vika, jos kerran releen ohittamalla toimii? Oliko vaihtorele varmasti toimiva?
          E34

          Comment

          • larzu85
            BTCF Member
            • Feb 2007
            • 821
            • Mustasaari

            #6
            e30 käsittääkseni on turvasysteemi,että jos bensapumppu ei lähde käyntiin niin kipinäkin katoaa.Eikun liitoksia putsailemaan
            BMW E61 535d Msport -06 Carbon Schwarz

            BMW E91 325i Msport -06 Sparkling-graphit metallic

            EX:BMW E30 325i m-tech2 -89 Lachssilber

            EX:BMW E34 525i touring -92 Titansilber

            EX:BMW E30 316i bavaria -90 Brilliant Rot

            EX:BMW E30 320i motronic -87 Diamantschwarz metallic

            EX:BMW E30 316 -85 mattamusta paholainen

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6694
              • .......

              #7
              Originally posted by larzu85 View Post
              e30 käsittääkseni on turvasysteemi,että jos bensapumppu ei lähde käyntiin niin kipinäkin katoaa.Eikun liitoksia putsailemaan
              :think:think
              Jospa ei kuitenkaan?
              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              • Tulokas
                Bimmer Rookie
                • Apr 2008
                • 56

                #8
                Originally posted by Valtsude View Post
                Eikö se silloin ole siinä releessä se vika, jos kerran releen ohittamalla toimii? Oliko vaihtorele varmasti toimiva?
                Kyllä tuo toimiva pitäis olla.

                Jos olen oikein ymmärtänyt niin eikö se ole tuossa kuskin puolella about puolessa välissä konehuonetta, jossa on 3 releen paikkaa, tosin tässä on pelkästään kahdessa rele???

                Tuossa releen paikassa, johon suoraa virtaa syöttämällä saa pumpun pyörimään, on samanlainen oranssi 4-napainen rele joita on tuossa sulakerasiassa, ja ymmärtääkseni BP:n pitäisi olla näissä joku 7-napainen...???

                Comment

                • Tulokas
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2008
                  • 56

                  #9
                  Taas sen verran uutta infoa, kun ajoin tuolla töihin ja kävin sammuttamaan autoa, niin virtalukosta ei tapahtunut mitään, eli auto jäi vielä käyntiin...

                  Voiskohan tuossa virtalukossa olla jotain häikkää...? :think

                  Tämä siis nyt kun laitoin puolan plussasta piuhan tuohon keskimmäisen releen (en nyt muista mihin, olikohan 87???) napaan.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎