Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 virranjakajan vaihto suorasytytykseen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 325ix
    Bimmer Rookie
    • Aug 2010
    • 37
    • Hattula

    E30 virranjakajan vaihto suorasytytykseen

    Moi!

    Miten onnistuisi poistaa virranjakaja kokonaan, ja korvata se suorasytytyksellä?
    Pitäis vielä saada toimimaan auton motoronic boksin kanssa.

    Auto on E30 325ix bmw, kokolailla vakio.

    Mitä osia pitäis hommata?
  • Jasu
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 2110
    • Tampere / Isojoki

    #2
    Originally posted by 325ix View Post
    Miten onnistuisi poistaa virranjakaja kokonaan, ja korvata se suorasytytyksellä?
    Vaihtamalla moottorinohjaus.
    Volvo S80 V8
    Mercedes C250d
    M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

    Comment

    • Jürgen_
      Bimmer Enthusiast
      • May 2008
      • 2707
      • Mylsä

      #3
      Menisiköhän se kun ottaisi m50 koneen Motronicin kaikkine kilkkeineen :think
      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

      Comment

      • Vauhtivaunu
        BTCF Member
        • Jun 2008
        • 2714
        • P-Karjala

        #4
        Originally posted by Jürgen_ View Post
        Menisiköhän se kun ottaisi m50 koneen Motronicin kaikkine kilkkeineen :think
        Taitaa olla helpompi laittaa joku aftermarket-moottorinohjaus kun askarrellapaskarrella m50:pin johtosarja,puolat, nokka- ja kampiakselitunnistimet ja käydä laitattamassa sytytyskartta uusiksi siihen motroniciin.
        sigpic


        Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

        Comment

        • Jürgen_
          Bimmer Enthusiast
          • May 2008
          • 2707
          • Mylsä

          #5
          Originally posted by Vauhtivaunu View Post
          Taitaa olla helpompi laittaa joku aftermarket-moottorinohjaus kun askarrellapaskarrella m50:pin johtosarja,puolat, nokka- ja kampiakselitunnistimet ja käydä laitattamassa sytytyskartta uusiksi siihen motroniciin.
          Noku tuo toivoi saavansa säilyttää sen Motronikin eikä sitä kai ole pakko käyttää niitä cop-puolia.

          ...voihan sinne Motronikin boksiin askarrella jotain kivaa ja jättää vain sen kotelon...
          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

          Comment

          • Vauhtivaunu
            BTCF Member
            • Jun 2008
            • 2714
            • P-Karjala

            #6
            Originally posted by Jürgen_ View Post
            Noku tuo toivoi saavansa säilyttää sen Motronikin eikä sitä kai ole pakko käyttää niitä cop-puolia.
            Se m50-koneen ohjaus pitää olla täydellisenä kaikkine antureineen ja oheislaitteineen mieli saada se toimimaan yhtään missään. Myös ne erillispuolat tarvitaan. Siinä purkissa kun on 6kpl sytytysohjauslähtöjä, eikä se motronic sitä tiedä jos joku ei käytäkkään kun kolmea lähtöä ohjaukseen.

            Originally posted by Jürgen_ View Post
            ...voihan sinne Motronikin boksiin askarrella jotain kivaa ja jättää vain sen kotelon...
            Sanotaan vaikka näin että semmoisen kaverin, joka osaa ja pystyy sen motronicin muokkaamaan, ei tarvitse asiasta täällä kysellä.

            Muut laittaa aftermarket-ohjauksen.
            sigpic


            Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

            Comment

            • Jürgen_
              Bimmer Enthusiast
              • May 2008
              • 2707
              • Mylsä

              #7
              Originally posted by Vauhtivaunu View Post
              Se m50-koneen ohjaus pitää olla täydellisenä kaikkine antureineen ja oheislaitteineen mieli saada se toimimaan yhtään missään. Myös ne erillispuolat tarvitaan. Siinä purkissa kun on 6kpl sytytysohjauslähtöjä, eikä se motronic sitä tiedä jos joku ei käytäkkään kun kolmea lähtöä ohjaukseen.



              Sanotaan vaikka näin että semmoisen kaverin, joka osaa ja pystyy sen motronicin muokkaamaan, ei tarvitse asiasta täällä kysellä.

              Muut laittaa aftermarket-ohjauksen.
              En meinannutkaan hukkakipinäpuolaa vaan kuutta erillistä...

              Ja sinne Motronicin boksiin voisi laittaa vaikka Megan (luulin sun arvaavan) ja säästää vain sen kotelon, jos siihen koteloon on niin kiintynyt.
              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

              Comment

              • Vauhtivaunu
                BTCF Member
                • Jun 2008
                • 2714
                • P-Karjala

                #8
                Originally posted by Jürgen_ View Post
                Ja sinne Motronicin boksiin voisi laittaa vaikka Megan (luulin sun arvaavan) ja säästää vain sen kotelon, jos siihen koteloon on niin kiintynyt.
                Kyllä se noin onnistuu, mutta silloin se on mega ei motronic. Ja olen toki noita tehnyt useamman.

                Jokatapauksessa asialla on turha spekuloida koska sen motronicin muokkaaminen on senverran vaikea homma ettei siinä ole järkeä. Megan osat vaan motican purkkiin ja kovaa ajoa.
                sigpic


                Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                Comment

                • [pmp]
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 650
                  • Vantaa

                  #9
                  Lienee kustannustehokkaampaa vaihtaa suoraan se m50 kone
                  F31 335dx m-sport
                  Ex F10 535d m-sport
                  Ex E30 325i
                  Ex E36 325td
                  Ex E30 320i

                  Comment

                  • Vauhtivaunu
                    BTCF Member
                    • Jun 2008
                    • 2714
                    • P-Karjala

                    #10
                    Originally posted by [pmp] View Post
                    Lienee kustannustehokkaampaa vaihtaa suoraan se m50 kone
                    Tai sitten ajelee vakioauton vakio-osilla hymyssä suin ja unohtaa haaveilun
                    sigpic


                    Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                    Comment

                    • 325ix
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2010
                      • 37
                      • Hattula

                      #11
                      Quote:
                      Originally Posted by Jürgen_
                      Ja sinne Motronicin boksiin voisi laittaa vaikka Megan (luulin sun arvaavan) ja säästää vain sen kotelon, jos siihen koteloon on niin kiintynyt.

                      Kyllä se noin onnistuu, mutta silloin se on mega ei motronic. Ja olen toki noita tehnyt useamman.

                      Jokatapauksessa asialla on turha spekuloida koska sen motronicin muokkaaminen on senverran vaikea homma ettei siinä ole järkeä. Megan osat vaan motican purkkiin ja kovaa ajoa.
                      En siihen boksiin ole mitenkään kiintynyt
                      Ajattelin vaan että onnistuisi ilman mootorin ohajauksen vaihtoa.

                      Mitä tarvitaan megan aennukseen?

                      Konetta en ajattellut vaihtaa, mutta remmiahtimen laitan siihen jossain vaiheessa. Kun semmonen on jo tallissa.

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        #12
                        Itsekin olen hiljaa mielessä pyöritellyt mikä olisi kustannustehokkain tapa hankkiutua eroon l-jet M10:n virranjakajasta.
                        Motivaationa on se että jakajankansi ottaa ekana kiinni tulipeltiin jos kattilaa siirtää taaksepäin.
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • Jürgen_
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2008
                          • 2707
                          • Mylsä

                          #13
                          Originally posted by 325ix View Post
                          En siihen boksiin ole mitenkään kiintynyt
                          Ajattelin vaan että onnistuisi ilman mootorin ohajauksen vaihtoa.

                          Mitä tarvitaan megan aennukseen?

                          Konetta en ajattellut vaihtaa, mutta remmiahtimen laitan siihen jossain vaiheessa. Kun semmonen on jo tallissa.

                          Koska suunnittelet sitä ahtamista niin eipä ole enää mieltä jättää sitä alkuperäistä mottorin ohjausta.
                          Megasta ja sen ominaisuuksista kannattaa katsoa http://www.finsquirt.net/forum/ jossa löytyy tietoa, vinkkejä ja muuta tarpeellista ja erityisesti neuvoja.
                          Tuo Vauhtivaunu onkin sitten täällä alan asiantuntija
                          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                          Comment

                          • Vauhtivaunu
                            BTCF Member
                            • Jun 2008
                            • 2714
                            • P-Karjala

                            #14
                            Originally posted by Jürgen_ View Post
                            Koska suunnittelet sitä ahtamista niin eipä ole enää mieltä jättää sitä alkuperäistä moottorin ohjausta.
                            Megasta ja sen ominaisuuksista kannattaa katsoa http://www.finsquirt.net/forum/ jossa löytyy tietoa, vinkkejä ja muuta tarpeellista ja erityisesti neuvoja.

                            Jürgen kertoi oleellisen.

                            Senverran sanon että jos multa kysyy tyhmiä (kysymyksiä) niin saa vastauksena tyhmiä (vastauksia). En halua olla tyly tai vittumainen mutta kun jengi kysyy samoja asioita jatkuvasti ja olen vastannut monet kerrat samoihin kysymyksiin niin alkaa tympääntyä. Jos on jotain erityistä kysyttävää niin kannattaa kysyä privalla tai jopa soittaa: 0509100297

                            Ja jos en heti vastaa niin olen paskalla tai muuten tärkeillä asioilla joten kannattaa aina yrittää vähän ajan päästä uudelleen.

                            Originally posted by Jürgen_ View Post
                            Tuo Vauhtivaunu onkin sitten täällä alan asiantuntija
                            Äläpä ala. Kaiken oon muilta oppinu ja netistä lukenu joten ei tässä mitään henkseleitä voi paukuttaa.

                            Jokainen kuolevainen voipi tehä saman jos intoa ja aikaa riittää
                            sigpic


                            Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎