Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 ajovalot e21 maskiin?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jorma.k.o.vana
    Newbiemmer
    • Sep 2010
    • 7
    • asikkala

e30 ajovalot e21 maskiin?

ootteko paljon asennelleet näitä? minua lähinnä askarruttaa se kun e21 ajovaloissa ulommat umpiot on isommat ja e30 samaa kokoa.. meneekö nämä fiksusti paikoilleen maskin reikiin vai tuleeko rävellyksen näköinen?
    ei tee mieli ostaa 300e+ ajovaloja jos autosta tulee ihan perseen näköinen.. jos jollain olisi pistää valmista kuvaa tästä compinaatiosta niin olisin kiitollinen!
    joku lähikuva maskista valoilla ei mitn. 3 metristä näppäistyjä..
  • Make H.
    BTCF Member
    • Jul 2006
    • 1278
    • Kokkola

Onko ne ulommat 7" vai? Sittehän niihin sopis jotku mk2 golffin valot vaikka.:think

Comment

• L.H
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2003
      • 2481
      • Lohja

e21:ssä on sisemmät ja ulommat umpiot ihan samalla halkaisijalla, jos kyse on alkuperäisistä valoista.
      “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

Comment

• Rocla
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 7692
        • Kajaani

Originally posted by L.H View Post
        e21:ssä on sisemmät ja ulommat umpiot ihan samalla halkaisijalla, jos kyse on alkuperäisistä valoista.
        Niin, se seitsen tuumainen on sitten karvalakki mallin ainoana umpiona.

Se mikä voi hämätä niin tuohon yksilamppuiseen versioon on saanut muistaakseni Hella merkkistä lisävalomaskia, jolloin siinä on sitten pienet ja isot umpiot.

Niin kuin tässä ilmoituksessa:

Olli.

Comment

• Miku
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 2624
          • Kajaani

Minä jo aattelinkin että oonko aivan sekaisin mennyt kun olin "varma" että umpiot on samaa kokoa
          TEAM "Peli Menetetty"
          Nyt:
          E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
          E30 320i 2d m20b27 tic project
          E38 728ia
          E46 316i sedan
          Ex:
          3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

Comment

• jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16465
            • Asikkala

Originally posted by L.H View Post
            6-syl. kyllä.

Comment

• basso72
              BTCF Member
              • Dec 2004
              • 1837
              • Ylä-Pinsiö

Originally posted by jr66 View Post
              6-syl. kyllä.
              Ei tarvi niitä turhia sylintereitä nelivaloihinkaan,riittää 4.
              sigpic
              Kaikissa meissä asuu pieni M115.
              320i -77

Comment

• jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16465
                • Asikkala

Originally posted by basso72 View Post
                Ei tarvi niitä turhia sylintereitä nelivaloihinkaan,riittää 4.
                Vakiona linjalta tullessa ?

Comment

• T3
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 8530
                  • Karhe

Originally posted by jr66 View Post
                  Vakiona linjalta tullessa ?
                  Kyllä. 320-mallista ylöspäin kaikki mallit olivat 4-valoilla. Pikkukoneisissa aina yhdet isot valot.
                  Suomeksi, 320/4, 320i, 320/6 ja 323i olivat 4-valoilla, muut kahdella isolla.
                  Ainoan poikkeuksen pikkukoneisista tekivät uudemmat "Ruotsi- ja USA- Australia- jne-versioiden" 320i:t, jotka tosiasiassa olivat 318i-malleja. Näissä oli myös 4-valot, johtuen varmaan mallimerkinnästä, vaikka tosiasiassa olivat siis 1,8-litraisia.
                  Last edited by T3; 18-09-2010, 23:52.
                  .

Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

Comment

• jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16465
                    • Asikkala

Originally posted by T3 View Post
                    Kyllä. 320-mallista ylöspäin kaikki mallit olivat 4-valoilla. Pikkukoneisissa aina yhdet isot valot.
                    Suomeksi, 320/4, 320i, 320/6 ja 323i olivat 4-valoilla, muut kahdella isolla.
                    Tätä tarkoitan, noista Ruotsi- ja USA- Australia- jne-versioiden valoista ei niin väliä

Comment

• jorma.k.o.vana
                      Newbiemmer
                      • Sep 2010
                      • 7
                      • asikkala

Originally posted by Rocla View Post
                      Niin, se seitsen tuumainen on sitten karvalakki mallin ainoana umpiona.

Se mikä voi hämätä niin tuohon yksilamppuiseen versioon on saanut muistaakseni Hella merkkistä lisävalomaskia, jolloin siinä on sitten pienet ja isot umpiot.

Niin kuin tässä ilmoituksessa:

http://www.nettiauto.com/bmw/315/3445857

joo eli mulla sitten varmasti se Hellan lisävalomaski kun on ulommat isommat ja lisäpitkät pienemmät
                      no samaan hengenvetoon kysyttävä että löytyykö keltään e21 tupla ajovalomaskia myytäväksi asti? ei tarvi olla ajovaloja mukana..
                      ja kunnoltaan saisi olla ok. ei halkinaisia tai vääntyneitä..
                      ja tieto vielä että käykö siihen maskiin e30 ajovalot?

Comment

• T3
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 8530
                        • Karhe

Originally posted by jorma.k.o.vana View Post
                        joo eli mulla sitten varmasti se Hellan lisävalomaski kun on ulommat isommat ja lisäpitkät pienemmät
                        no samaan hengenvetoon kysyttävä että löytyykö keltään e21 tupla ajovalomaskia myytäväksi asti? ei tarvi olla ajovaloja mukana..
                        ja kunnoltaan saisi olla ok. ei halkinaisia tai vääntyneitä..
                        ja tieto vielä että käykö siihen maskiin e30 ajovalot?
                        Ihan alkuun tarvitset ne peltiset valopohjat ja valojen kiinnitysrenkaat, joilla itse valot on ruuvattu pohjiin kiinni. Näiden lisäksi tarvitset nelivaloihin sopivat muovimaskit.

E30:n umpiot eivät mene nakkaamalla E21:n valopohjiin, koska E21:ssä kiinnitys pohjiin tapahtuu niiden valojen ympärillä olevilla metallirenkailla, joissa on ruuvinreijät. Valo asetetaan valopohjaan oikeaan asentoon ja tällä metallirenkaalla ikäänkuin puristetaan se valo sitä valopohjaa vasten.

E30:ssä kiinnitystapa on erilainen, joten E30:n valon asentaminen vaatii pientä (joskaan ei kovin suurta) jumppaa, jotta sen saa asennettua E21:n valopohjiin.
                        Asennus on täysin mahdollinen, kun vaan tutustuu asiaan hieman lähemmin.

Mulla löytyy noita E21:n peltisiä 4-valopohjia ja niitä kiinnitysrenkaita. Muovisia E21:n 4-valomaskeja on Suomi täynnä ja käytettyjä saa taskurahoilla.
                        E30:n valoja on myös myynnissä pilvin pimein.

Mutta... Miksi siihen keulaan pitäisi saada laittaa E30:n valot?
                        Varsinkin uudemmat ns. linssivalot ovat valoteholtaan paljon huonommat, kuin perinteiset valot. Vanhanmalliset E30:n valot ovat paljon paremmat, kuin linssivalot ja näinollen myöskin ne alkuperäiset E21:n 4-valot ovat teholtaan paljon paremmat, kuin E30:n linssivalot.
                        Jos itse haluaisin E21:een 4-valot, en harkitsisi mitään muuta kuin niitä E21:n omia toteutuksia. Sitäpaitsi ne vanhanmallin valoumpiot ovat paljon halvempiakin, kuin E30:n linssivalot.
                        .

Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

Comment

• jorma.k.o.vana
                          Newbiemmer
                          • Sep 2010
                          • 7
                          • asikkala

Originally posted by T3 View Post
                          Mutta... Miksi siihen keulaan pitäisi saada laittaa E30:n valot?
                          Varsinkin uudemmat ns. linssivalot ovat valoteholtaan paljon huonommat, kuin perinteiset valot. Vanhanmalliset E30:n valot ovat paljon paremmat, kuin linssivalot ja näinollen myöskin ne alkuperäiset E21:n 4-valot ovat teholtaan paljon paremmat, kuin E30:n linssivalot.
                          Jos itse haluaisin E21:een 4-valot, en harkitsisi mitään muuta kuin niitä E21:n omia toteutuksia. Sitäpaitsi ne vanhanmallin valoumpiot ovat paljon halvempiakin, kuin E30:n linssivalot.
                          tää on naisen auto mistä kyselen ja se haluaisi jotkut duningki
                          valot autoonsa. minä myöskin itse pidän noista alunperäsistä valoista ulkonäön ja valotehon puolesta.. täytyy vielä katsoa tuon naisen kanssa mitä niille tekisi, mutta jos päädytään uusiin valoihin niin pistän sulle privaa niistä pohjista!

Comment

Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎