Nyt on yks maailmanluokan ongelma... ainaki minulle...! elikkä ongelma tuli tekniikan vaihdon yhteydessä. auto lähtee käyntiin milloin huvittaa ja sitte ku se lähtee käyntiin niin kierrokset huutaa n.2500rpm eikä tyhjäkäyntiruuvin säätämisellä ole mitään vaikutusta. eli apua pliis!!!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e30 320i sähkö/bensan syöttö ongelma...
Collapse
X
-
kaasuläppä/kaasuläpän tunnistin ja ilmamäärä mittarit nyt alkuun ainakin kandee tarkastaa, vissiin kone on siis l-jetillä oleva kun on tyhjäkäynti ruuvi, mites seokset. Eihän suuttimet kuse suoraan bensaa pyttyyn.E34 525i Touring -96 "Iris"
E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
E46 328ia Sedan -98 "HOI"
E61 530d Touring -04
ex. E39 520ia Touring -98
ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
ex. E28 520i -82
-
-
jos joku suuttimet kusee ilman ohjausta niin siitähän se saa ylimäärästä bensaa ja sitä kauttaa voi kastella tulpat eikä lähde käyntiin ja jos lähtee ni kiekat nouseeE34 525i Touring -96 "Iris"
E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
E46 328ia Sedan -98 "HOI"
E61 530d Touring -04
ex. E39 520ia Touring -98
ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
ex. E28 520i -82
Comment
-
-
Yksi (pieni mutta) mahdollinen on polttoaineen paineensäädin. Oletko mitannut bensanpaineet?
Eli jos paineensäädin on jumissa, paineet hirmuiset => polttoainetta tyhjäkäynnillä enemmän kuin tarpeeksi. Myös käyntiinlähtemiseen se vaikuttaa. Jos tulpat liian märät (johtuen liiallisesta polttoaineesta) => ei lähde. Kun sitten lähtee (tarpeeksi kuivat tulpat), huutaa kuin hinaaja.
Polttoaineen paineet eivät ole vakiot, tyhjäkäynnillä on suurin alipaine => bensanpaineet alhaisimmat, mitä pienempi alipaine, sen lähempänä säätimen nimellispainetta pyöritään (esim. 2.5bar, 2.6bar tai 3.0bar). Turbokoneissa mennään jopa nimellispaineiden yläpuolelle (ihan vakiosäätimellä), siellä 4-5barin välillä ne huitelee.
t: Timo
Comment
-
-
Voisinpa veikata vian löytyvän lämpötila anturista joka on siinä termarissa kiinni. eli kannattaa kattoa onko ne piuhat kytketty väärinpäin eli ruskee ja sininen anturipiuha ei ole menny keskenään sekaisin.
Mulla oli juurikin noin ja kylmänä heräs kyllä käyntiin mutta heti ku vähää aikaa kävi niin tyhjäkäynti oli tota 2500 luokkaa.
ja lämpösenä ei lähteny vaikka kuinka sahas.
tosin siellä on viellä toinenkin vaihtoehto mutta piuhoja kattomalla sen vian luulisi löytyvän!__________________________________________
Bmw 330d
Rumblebee
Comment
-
Comment