Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 316 kaasarimallin bensankulutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 316bemi
    BTCF Member
    • Oct 2010
    • 223
    • Joensuu

    e30 316 kaasarimallin bensankulutus

    Elikkä hommasin viime viikolla -87 vuoden 316 bemun.Auto on m10 koneinen kaasaripeli...Kaasari on sähkönen Pierupurkki.

    Heti oston jälkeen sain korjattua tyhjäkäynti -ja sammuiluvian,kun löysin kaasarille kulkevan alipaineletkun olevan halki.. Noh kun sen korjas,nii kone käy nätisti eikä sammuile missään vaiheessa,mutta bensa tuntus maistuvan.

    Laskin kulutuksen olevan ~12l/100km vaikka ajelin suht taloudellisesti taajamassa välttäen turhia jarrutuksia yms.

    Onko tuota kaasaria mahdollista säätää mitenkään? Pakokaasut tuntus haiskahtavan bensalle liialti
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16495
    • Asikkala

    #2
    Originally posted by 316bemi View Post
    Elikkä hommasin viime viikolla -87 vuoden 316 bemun.Auto on m10 koneinen kaasaripeli...Kaasari on sähkönen Pierupurkki.

    Heti oston jälkeen sain korjattua tyhjäkäynti -ja sammuiluvian,kun löysin kaasarille kulkevan alipaineletkun olevan halki.. Noh kun sen korjas,nii kone käy nätisti eikä sammuile missään vaiheessa,mutta bensa tuntus maistuvan.

    Laskin kulutuksen olevan ~12l/100km vaikka ajelin suht taloudellisesti taajamassa välttäen turhia jarrutuksia yms.

    Onko tuota kaasaria mahdollista säätää mitenkään? Pakokaasut tuntus haiskahtavan bensalle liialti
    Kuinkas pitkä tämä testiajo on ollut tähän mennessä eli onko useampi tankillinen jo poltettu ?

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      #3
      Huomasitko tämän : http://btcffaq.info/faq/korjauskirja...air_Manual.pdf



      löytyy Pierburg 2BE:n korjausohjeet.
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • 316bemi
        BTCF Member
        • Oct 2010
        • 223
        • Joensuu

        #4
        Originally posted by petrolhead View Post
        Huomasitko tämän : http://btcffaq.info/faq/korjauskirja...air_Manual.pdf



        löytyy Pierburg 2BE:n korjausohjeet.
        Kiitoksia linkistä...Vielä paljolti hakusessa kun vasta tein tunnukset BTCF:lle..Asiallisen nopeasti täällä vastauksia tuntus löytyvän!

        Tuohon aiempaan vastausta:Autolla ajellu nyt +500km ja mittaillu siitä kulutusta.. Tän 1.8 koneisen ei oikein toimiessaan pitäs kuitenkaa pahemmin bensalle haista tyhjäkäynnillä/kierroksilla,joten senki puolesta arvelen et jotain vikaa on kaasaripuolella?:think
        (ei oo sentää isolohkojenkki,jossa bensaa tulee pakoputkesta lähes raakana tavarana)

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          #5
          Sitten kun päätät tehdä sen mitä kaikki muutkin eli vaihtaa Weberin yksinkertaisempaan ja paremmin toimivaan korvauskaasuttimeen (-foorumilta löytyy ohjeet hommaan-) niin tiedän ostajan tolle Pierburgille ja sen ohjainlaitteelle..

          Itsellä on paraikaa ajossa 316 Pierupurkilla ja ei siinä raaka soppa haise kun on kunnossa. Maantiellä nelosvaihteella pääsee kirkkaasti alle 8ltr/100km.
          -Jarno

          PS: Niin ja onnittelut hankinnan johdosta. Siinä on oikea korimalli oikealla Moottorilla.
          Last edited by petrolhead; 12-10-2010, 22:30.
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • 316bemi
            BTCF Member
            • Oct 2010
            • 223
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by petrolhead View Post
            Sitten kun päätät tehdä sen mitä kaikki muutkin eli vaihtaa Weberin yksinkertaisempaan ja paremmin toimivaan korvauskaasuttimeen (-foorumilta löytyy ohjeet hommaan-) niin tiedän ostajan tolle Pierburgille ja sen ohjainlaitteelle..

            Itsellä on paraikaa ajossa 316 Pierupurkilla ja ei siinä raaka soppa haise kun on kunnossa. Maantiellä nelosvaihteella pääsee kirkkaasti alle 8ltr/100km.
            -Jarno

            PS: Niin ja onnittelut hankinnan johdosta. Siinä on oikea korimalli oikealla Moottorilla.
            Kiitoksia!Siistikoppanen yksilö vielä,joten parempi pitää hyvänä
            Tää on onneks viislovisella lootalla varustettu,joten senki puolesta pitäs maantiellä mennä alle 8l/100km,kunha muute on kuosissaan.

            Ja en ainakaan VIELÄ käänny tuon korvauskaasarin puoleen,koska pierburgilla tuntuns kuitenki suht nätisti käyvän ja vetävän,kunha kulutuksen sais inhimilliseks. Taidan huomenna käydä pakokaasumittauksessa pajalla josko selkiäis enemmän:think

            Btw,paljolti lukemista tuossa e30n korjausmanuaalissa,piisaa muutamaks illaks

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              #7
              Tiedä häntä miten paljon päästötesti kertoo jos kaikki arvot ei ole ihan massiivisesti pielessä. Oman katiskan kone on aivan tikissä (penkityksen perusteella toimii just niinku kuuluu) mutta joutokäynnillä antaa melkoisen laihaa seosta ja kierroksilla (kuormittamatta) taasen jotain lambda 0,94..

              Että tod näk saat tiedon että auto pukkaa jotain hyvin korkeaa HC määrää (palamattomat) ja pienen lambda-arvon... Se vaan huikkaa liikaa soppaa koneeseen. Käykö se kumminkin neljällä koko ajan ettei siksi mene esim yhdestä pytystä palamattomana putkeen?
              Last edited by petrolhead; 12-10-2010, 22:46.
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • 316bemi
                BTCF Member
                • Oct 2010
                • 223
                • Joensuu

                #8
                Juuh..Käy kokoajan neljällä,et ei oo sitä ainakaan kyse. Meinasin vaa et pajalla saattas yhellä vanhemmalla äijällä olla kokemusta näistä enemmänki(reilut 30 vuotta korjaillu kaikenmoisia romuja). Joten jos huomais vikaa joko testiarvoista tai perstuntumalta,nii vois tietää miten vois olla korjattavissa/säädettävissä.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎