Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 2.5 ei käynnisty!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vikk£
    Newbiemmer
    • Oct 2010
    • 3
    • Tyrwää

    e30 2.5 ei käynnisty!!

    Eli m20 2.5l kone ei hörähdä!
    Viime talvena ajoin jääradalla jonka jälkeen auto seisoi pari viikkoa eikä enää käynnistynyt...
    Ei tuu bensaa eikä kipinää.Kone kyllä pyörii!Toisella motronicin ECU:lla koitettu mikä PITÄIS olla toimivasta autosta mut sama juttu(en tosin tiedä täysin varmaksi onko se ehjä)Onko ECU:lle joku heräte tai oma sulake jossain muualla kuin sulakerasiassa?Voiko ECU:sta hävitä ohjelma itsestään?Bensapumpun rele ei vedä lainkaan mutta pumppu kyllä pyörii hyppylangalla koitettuna...Kaikki sulakkkeet sulakerasiassa on ehjiä!Autossa on jälkiasenteisena alfatechin häly joka ohjaa ainakin pumpun päävirtaa suoraan mut voisko siinä olla vielä joku ajonesto sytkäpuolelle?Auttakkee talvi tulossa ja tarvis saada rassi jäälle!!
    Last edited by Vikk£; 13-10-2010, 18:12.
  • VilleZi
    BTCF Member
    • Apr 2009
    • 89
    • Raahe

    #2
    Sehän vois olla kyllä tuo hälytin, mutta ihan näin tuurilla asiasta sen enempää tietämättä voisin veikata kampiakselin asentotunnistinta, tai sen liitosta mahdollisesti.

    Koska eikös tuo bensapumpun-rele vedä vasta kun saa kampiakselin asentotieto on ok ja tiedossa?
    Ja kipinääkään ei varmaan räiskäise jos ei ole kampuralta tietoa mihin aikaan sytytys pitäisi tapahtua?

    Ihan tämmöstä arvailua vain. :think
    Kulkineet:
    BMW e38 740i 6-gang
    BMW e30 316i->320i->325i prjkt.

    Comment

    • Vikk£
      Newbiemmer
      • Oct 2010
      • 3
      • Tyrwää

      #3
      No sitä asentotunnistinta mäkin mietin mutta kun ei oikein oo tietoa et antaako se myös pumpulle käskyä...

      Comment

      • VilleZi
        BTCF Member
        • Apr 2009
        • 89
        • Raahe

        #4
        Kyllä minä olen moneen otteeseen kuullut että jos asentotunnistin on rikki/ei signaalia, niin ohjainboxi ei vedä relettä kiinni.
        Omaa kokemusta ei ole, mutta melko varmaa tietoa.

        Kertokaahan jotkut viisaammat miten ne asiat on?
        Kulkineet:
        BMW e38 740i 6-gang
        BMW e30 316i->320i->325i prjkt.

        Comment

        • Vikk£
          Newbiemmer
          • Oct 2010
          • 3
          • Tyrwää

          #5
          DoDii!!
          Taas laulaa bemmu!
          Eli vika olikin päävirtareleessä(4euroa)...Nyt olis siis motronicin ECU joutilaana myynnissä!!
          Löysin vian vanhan topicin perusteella jossa Timo valaisi asiaa aika perusteellisesti!
          Onkohan muuten noihin motronicin vakio ecuihin mahdollista ajaa uusia säätöjä kun toi mun vekotin on 2.7:ksi tehty dieselin osilla, peltipako, kireempi nokka yms. virityksiä!Ikinä ei oo saanut hyvin päästöistä läpi>käy tosi rikkaalla ja nyt ollutkin vaan tallilla/jääradalla lähivuodet...

          Comment

          • JJT
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6693
            • .......

            #6
            Originally posted by Vikk£ View Post
            DoDii!!
            Taas laulaa bemmu!
            Eli vika olikin päävirtareleessä(4euroa)...Nyt olis siis motronicin ECU joutilaana myynnissä!!
            Löysin vian vanhan topicin perusteella jossa Timo valaisi asiaa aika perusteellisesti!
            Onkohan muuten noihin motronicin vakio ecuihin mahdollista ajaa uusia säätöjä kun toi mun vekotin on 2.7:ksi tehty dieselin osilla, peltipako, kireempi nokka yms. virityksiä!Ikinä ei oo saanut hyvin päästöistä läpi>käy tosi rikkaalla ja nyt ollutkin vaan tallilla/jääradalla lähivuodet...
            On mahdollista.
            Myyn:
            M10/20/52 E30-E36 osia

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎