Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 mittariston liitin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jvakeva
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 2433
    • Kouvola

    #16
    eiköa ne aikut ole ihan vaan irrotettavat?? ainakin mitä vähän mulkoilin? ei kai niitä nyt kiinni ole kolvattu? :?
    B10 V8 # 108
    saab r560 8X4

    Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

    Comment

    • BMWE39
      Bimmer Rookie
      • Jul 2004
      • 134

      #17
      Originally posted by jvakeva
      eiköa ne aikut ole ihan vaan irrotettavat?? ainakin mitä vähän mulkoilin? ei kai niitä nyt kiinni ole kolvattu? :?
      Mikäli piirikortissa on akuille oleva "teline", niin sen on hyvin todennäköisesti joku edellinen proppaaja sinne laittanut helpottaakseen akkujen vaihtoa tulevaisuudessa.
      Alunperin akut ovat juotettu korvakkeistaan kiinni piirilevyyn.

      Comment

      • jvakeva
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 2433
        • Kouvola

        #18
        Originally posted by BMWE39
        Originally posted by jvakeva
        eiköa ne aikut ole ihan vaan irrotettavat?? ainakin mitä vähän mulkoilin? ei kai niitä nyt kiinni ole kolvattu? :?
        Mikäli piirikortissa on akuille oleva "teline", niin sen on hyvin todennäköisesti joku edellinen proppaaja sinne laittanut helpottaakseen akkujen vaihtoa tulevaisuudessa.
        Alunperin akut ovat juotettu korvakkeistaan kiinni piirilevyyn.
        no, pitää tutkia, kun pääsen lomille.
        B10 V8 # 108
        saab r560 8X4

        Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

        Comment

        • JoPe87
          Bimmer Fanatic
          • May 2005
          • 246
          • Vieremä

          #19
          Originally posted by bmwbmw
          Kyllä muuten on vaikutusta niillä akkuilla!
          Ei mulla ainakaa vaikuttanu mitään En vittu enää ymmärrä mikä tossa voi olla ku oon vaihtanu akut ja kolvaillu piirilevyä ja ei silti pelaa (kiekka, kulutus ja lämpömittari)

          Comment

          • Xhawk
            OBTCF Member
            • Jul 2004
            • 2326
            • Kierrosalueella (hki)

            #20
            Originally posted by JoPe87
            Ei mulla ainakaa vaikuttanu mitään En vittu enää ymmärrä mikä tossa voi olla ku oon vaihtanu akut ja kolvaillu piirilevyä ja ei silti pelaa (kiekka, kulutus ja lämpömittari)
            Jos sulakkeet on ehjät niin kato vielä että virrat tulee sen liittimen päähän asti oikeisiin paikkoihin. Jos tulee niin uus mittaristo vaan tilalle. Mittariston kaavioita löytyy searchilla sieltä ryssä-sivulta

            Jos tahdot vielä testata toista mittaristoa niin, mulla on tuossa yks irtonainen mittaristo, jota voi testata. Siinä on kello, mutta näkee, jos lämpömittari toimii. 4 koneesta, mutta silläkään ei oo mitään väliä.
            "Position One, Position One"
            Punainen miesten voimisteluauto

            BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

            Comment

            • JoPe87
              Bimmer Fanatic
              • May 2005
              • 246
              • Vieremä

              #21
              [QUOTE=Xhawk]Jos sulakkeet on ehjät niin kato vielä että virrat tulee sen liittimen päähän asti oikeisiin paikkoihin. Jos tulee niin uus mittaristo vaan tilalle. Mittariston kaavioita löytyy searchilla sieltä ryssä-sivulta

              Missäs noi sulakkeet sijaitsee?Ja tarkotatko sitä liitintä mikä tulee mittariston perään kiinni?

              Comment

              • Xhawk
                OBTCF Member
                • Jul 2004
                • 2326
                • Kierrosalueella (hki)

                #22
                Originally posted by JoPe87
                Originally posted by Xhawk
                Jos sulakkeet on ehjät niin kato vielä että virrat tulee sen liittimen päähän asti oikeisiin paikkoihin. Jos tulee niin uus mittaristo vaan tilalle. Mittariston kaavioita löytyy searchilla sieltä ryssä-sivulta
                Missäs noi sulakkeet sijaitsee?Ja tarkotatko sitä liitintä mikä tulee mittariston perään kiinni?
                Jos sulla nyt tuo E30 on, niin kaikki sulakkeet on siellä konehuoneessa. Sieltä vaan kattomaan että kaikki on kunnossa. Ja juurikin niitä kahta liitintä tarkoitan jotka tulee sinne mittariston taakse.
                "Position One, Position One"
                Punainen miesten voimisteluauto

                BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

                Comment

                • JoPe87
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2005
                  • 246
                  • Vieremä

                  #23
                  Originally posted by Xhawk
                  Jos sulla nyt tuo E30 on, niin kaikki sulakkeet on siellä konehuoneessa. Sieltä vaan kattomaan että kaikki on kunnossa. Ja juurikin niitä kahta liitintä tarkoitan jotka tulee sinne mittariston taakse.
                  Juu on e30.. kiitti vastauksista

                  Comment

                  • kondis
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2005
                    • 100
                    • Vaasa

                    #24
                    ja jos niitä kaaviooita ei osaa lukea niin mittariston kun irroittaa ja sielä takana ne 2 liitintä, vasemmalla valkoinen ja oikealla sininen, ja siinä sinisessä liittimessä menee virtaa ainakin kierrosluku- ja kulutusmittarille, johto on vihreä/punainen, sinne pitäisi tulla jatkuva 12v, itselläni ei tullut ja tästä johtui mittariston kuolleisuus.
                    E30 325i Cabrio '92
                    CBR 600f '90 Faitteri
                    Sierra '86 iS

                    Comment

                    • JoPe87
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2005
                      • 246
                      • Vieremä

                      #25
                      Originally posted by kondis
                      ja jos niitä kaaviooita ei osaa lukea niin mittariston kun irroittaa ja sielä takana ne 2 liitintä, vasemmalla valkoinen ja oikealla sininen, ja siinä sinisessä liittimessä menee virtaa ainakin kierrosluku- ja kulutusmittarille, johto on vihreä/punainen, sinne pitäisi tulla jatkuva 12v, itselläni ei tullut ja tästä johtui mittariston kuolleisuus.
                      Joo minä mittasin nyt sen ja tuli 3volttia siihen johtoon minnekkä se johto menee siellä toisessa päässä? ja mitä sinä teit että rupes pelaamaan?
                      Last edited by JoPe87; 11-09-2005, 13:37.

                      Comment

                      • kondis
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2005
                        • 100
                        • Vaasa

                        #26
                        Originally posted by JoPe87
                        Joo minä mittasin nyt sen ja tuli 3volttia siihen johtoon minnekkä se johto menee siellä toisessa päässä? ja mitä sinä teit että rupes pelaamaan?
                        en mikään sähkömies ole mutta aika ihmeellistä että 3v tulee....

                        sulakkeelle #21 tuo johto menee ja haaroittuu jossainpäin autoa, itse en jaksanu ruveta selvittämään että mihin se menee, koska lopputuloksena olisi voinut olla koko sisustan purku...

                        eli otin uudella johdolla suoraan sulakerasiasta uuden johdon mittaristolle...
                        E30 325i Cabrio '92
                        CBR 600f '90 Faitteri
                        Sierra '86 iS

                        Comment

                        • HarzaTheMan
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2004
                          • 458
                          • Sawo

                          #27
                          Sitten kun joku keksii että mistä johtuu kun kulutusmittari näyttää ihan täyttä lukemaa auton ollessa käynnissä, kiihdytyksessä ja tasaisessa ajossa, niin voisi kertoa minullekin. Mittari menee nollille vain moottorijarrutuksessa ja kun moottori on sammuksissa.

                          Mittariston akut on vaihdettu pari kuukautta sitten, mitä ennen siellä ei ollut akkuja lainkaan ja sen seurauksena kulutusmittari ei toiminut mitenkään. Myös lämpömittarilla oli tapana pomppia ennen akkujen laittoa (korjaantui), mutta kierroslukumittari toimi kyllä ilman akkujakin. Bensamittari näyttää vieläkin ihan mitä sattuu, mutta tripillä pärjää
                          ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä

                          Comment

                          • ZoMbiE
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2003
                            • 2583
                            • Lohja, Virkkala

                            #28
                            Originally posted by HarzaTheMan
                            Sitten kun joku keksii että mistä johtuu kun kulutusmittari näyttää ihan täyttä lukemaa auton ollessa käynnissä, kiihdytyksessä ja tasaisessa ajossa, niin voisi kertoa minullekin. Mittari menee nollille vain moottorijarrutuksessa ja kun moottori on sammuksissa.
                            Mulla ihan sama ongelma, oon verrannu myös johdotuksia liittimissä 320i:n kanssa, mutta siel oli lähes kaikki samalla lailla. Mulla on ABS itellä lisäks niin oli ilmeisesti sen takia pari johtoa enemmän,siis tuolla motronicin päässä. Ja silti mun näyttä vain täyttä kulutusta, ja sammuttaessa tietty nollaa.

                            Comment

                            • JoPe87
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2005
                              • 246
                              • Vieremä

                              #29
                              Mitä vastuksia?

                              eli en osannu kuvaa tähän liittää nii yritän selittää: eli piirilevyn oikeesta alakulmasta toinen vastus rivi (5vastusta) nii siitä 3 keskimmäistä on mulla pimeenä nii vaikuttaako se mittariston toimintaan/mitä noi vastukset on?
                              en tiiä ymmärtikö kukaa mutta vastatkaa jos ymmärsitte tai neuvokaa kuvan laitto tähän!

                              Comment

                              • JoPe87
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2005
                                • 246
                                • Vieremä

                                #30
                                Originally posted by JoPe87
                                eli en osannu kuvaa tähän liittää nii yritän selittää: eli piirilevyn oikeesta alakulmasta toinen vastus rivi (5vastusta) nii siitä 3 keskimmäistä on mulla pimeenä nii vaikuttaako se mittariston toimintaan/mitä noi vastukset on?
                                en tiiä ymmärtikö kukaa mutta vastatkaa jos ymmärsitte tai neuvokaa kuvan laitto tähän!
                                Eikö kukaan osaa sanoa?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎