Jees, tänään oli jäähdytysjärjestelmän huuhtelu&pesu siihen tarkoitetulla aineella. Huomenna syylärin kiinnitys ja flektin hommaus jos motonetistä löytyy sopiva. Se "skooppimuovi" ja se vasemmalla puolella oleva muovi saa kyytiä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Isoin syylari E30
Collapse
X
-
Originally posted by MiKqsu View PostJees, tänään oli jäähdytysjärjestelmän huuhtelu&pesu siihen tarkoitetulla aineella. Huomenna syylärin kiinnitys ja flektin hommaus jos motonetistä löytyy sopiva. Se "skooppimuovi" ja se vasemmalla puolella oleva muovi saa kyytiä.
omani hain orikedolta hiflexin vierestä
anna niiden muovien vaan olla, ilman kiertosuunta pysyy oikeanlaisena eikä kone huoneen lämmin ilma pääse vaikuttamaan kaupunki ajelussasigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by MiKqsu View PostHmm, mites tuo moottoritilan lämpö vaikuttaa jäähdyttäjään kun ne muovit ovat syylärin etupuolella? :think Kumpaa kannattaisi sovittaa biltemasta 10" vai 14".. kymppituumane olisi kylläkin 20mm matalampi.. Imeviä malleja kumpikin.
no jos siinä on töttörö pihalle niin ei ole mahdollisuutta että konehuoneen lämpö pääsis kiertämään takas syylärin etupuolelle
voi kuullostaa pikkumaiselta mutta mitä luulet miksi ne sinne on aikanaan laitettusigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Kymmenen vuotta sitten yksi e30 kävi tyhjkäyntiä/ajoi alle kävelyvauhtia hiekkaisella asfalttipihalla tyynellä kelillä.
Ei voi enää muistaa mitä keulaan oli modailtu, mutta pölypilvestä näki selvästi ilmiön, että flekti imi yhdestä reiästä ilmaa konehuoneeseen ja puhalsi etuhelman alta takaisin itsensä vedettäväksi, pöly kiersi kehää syylärin läpi.
Piti hieroa silmiä ja takaraivoa vuoronperään.
Ouodosti se ilma käyttäytyy, ilmaa imetään taaksepäin, mutta jostain kohtaa se kimpoaakin takaisin eteen ja helman ali, tällähän ei ole mitään merkitystä kun auto liikku, mutta luultavasti sillä tehtaan suunnittelemalla ilmakierrolla on tiettyyn rajaan asti paremmat edellytykset toimia kuin isolla reäillä johon laitetaan syyläri tukoksi.
Mutta kuitenkin, reiät tukkoon niin että ilma menee syyläri läpi eikä ohi ja poistuu helposti konehuoneesta.
Auton allekohan sen poistoilman on alunperin tarkoitus mennä? Luulisi että tekee nostetta koriin, mutta haittaaks sekään?Olli.
Comment
-
-
Sellanen pieni sivuhuutelu, että halpa konsti lisätä hieman jäähdytysjärjestelmän tehoa on pistää korkeamman paineen korkki. Projekti30:iin hommasin 318iS:n jäähdyttimen, syystä että se on tietysti orkkista isompi, ja koska siihen pitäs saada 2 bar korkkia. Alkuperäinen oli kai 1,4 bar.
-BMW fansin mukaan sama syyläri olisi E36 328i:ssä, eli kai se johonkin riittää jos kaikki muu on kunnossa..
Originally posted by MiKqsu View PostJees, tänään oli jäähdytysjärjestelmän huuhtelu&pesu siihen tarkoitetulla aineella. Huomenna syylärin kiinnitys ja flektin hommaus jos motonetistä löytyy sopiva. Se "skooppimuovi" ja se vasemmalla puolella oleva muovi saa kyytiä.Originally posted by Tonton View Postbiltemastakin löytyy flektejä,
omani hain orikedolta hiflexin vierestä
anna niiden muovien vaan olla, ilman kiertosuunta pysyy oikeanlaisena eikä kone huoneen lämmin ilma pääse vaikuttamaan kaupunki ajelussaOriginally posted by MiKqsu View PostHmm, mites tuo moottoritilan lämpö vaikuttaa jäähdyttäjään kun ne muovit ovat syylärin etupuolella? :think Kumpaa kannattaisi sovittaa biltemasta 10" vai 14".. kymppituumane olisi kylläkin 20mm matalampi.. Imeviä malleja kumpikin.
JarnoLast edited by petrolhead; 18-07-2012, 18:20.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by MiKqsu View PostHmm, mites tuo moottoritilan lämpö vaikuttaa jäähdyttäjään kun ne muovit ovat syylärin etupuolella? :think Kumpaa kannattaisi sovittaa biltemasta 10" vai 14".. kymppituumane olisi kylläkin 20mm matalampi.. Imeviä malleja kumpikin.
EDIT: Ai niin, takapuolelle olet sovittamassa? Laittaisin 14" silti.Last edited by Harri G; 19-07-2012, 10:48.E39 ja E91
Comment
-
-
Flektiä valitessa kannattaa vähän katsoa cfm lukuja ja laatua. Siksi olen jättänyt halvimmat flektit ostamatta. Spal on hyvä merkki.Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'94 Audi A8 4.2i V8
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Comment
-
-
Huomenna vasta syyläri keulille ja hahmottelua, mieli tekisi etupuolelle pistää flekti. Saisi piiloon ja "kliinimmän" näkönen. Vähän sekoittanut tuota laittoa Duukilta ostamien futuroiden jynssääminen..
Edit: Kiitos Jarno vinkistä, täytyypä tutkia tuota korkki juttua. Miten noitten jäähdytysnesteiden laita? Ihan normia olen ajatellut kunnes toisin mulle tullaan sanomaan.sigpic
Comment
-
-
Hienosti sopi syyläri keulille, piti vain pari metallia laikata pois runkopalkeista. Istui suoraan kumikiinnikkeisiin alhaalta ja päälle sopi vakio kiinnike. Täytyy käydä hommaamassa rosteriputkea jäähdytinletkuihin jatkoksi väliin.. Ei ainakaan näytä ylävesiletku siltä että siihen riittäisi pelkkä lämpötila anturin adapteri. Mitä mieltä jengi on että tarviiko putkiin käydä teettämässä jossain sillanen pokkaus mikä lienee vai pysyyköhän pelkällä lemmarilla.. Vai onko ostettu jonkun toisen bemun vesiletkuja?sigpic
Comment
-
-
Originally posted by MiKqsu View PostHienosti sopi syyläri keulille, piti vain pari metallia laikata pois runkopalkeista. Istui suoraan kumikiinnikkeisiin alhaalta ja päälle sopi vakio kiinnike. Täytyy käydä hommaamassa rosteriputkea jäähdytinletkuihin jatkoksi väliin.. Ei ainakaan näytä ylävesiletku siltä että siihen riittäisi pelkkä lämpötila anturin adapteri. Mitä mieltä jengi on että tarviiko putkiin käydä teettämässä jossain sillanen pokkaus mikä lienee vai pysyyköhän pelkällä lemmarilla.. Vai onko ostettu jonkun toisen bemun vesiletkuja?. Ja ihan näin vinkkinä jos joku harkitsee noita bilteman imeviä ropelleja niin niistähän saa kuulemma puhaltavan kun kääntää siiven vaan toisin päin...Itellä se bilteman isompi flekti e30 m50 syylärin etupuolella imevänä ja hyvin on toiminu
.
Comment
-
-
Originally posted by tikkku View Postmitenköhän tuollasen e30 m10b18 syylärin kanssa kun kun.. korkki on mielestäni vääränlainen.. eli tasainen ns.pohjasta ja syyläristä lähtee ns ylivuoto pilli pois.. eli tila on ymmärtääkseni avonainen koko ajan.. ei mtn pahvi on jo palanu
Kyllä siinä korkissa on ylipaine- ja alipaineventiili jos en ihan omiani muistele taas. Osta uusi?
Originally posted by MiKqsu View Post...Miten noitten jäähdytysnesteiden laita? Ihan normia olen ajatellut kunnes toisin mulle tullaan sanomaan.. Eräät kehuu Water wetteriä mutta miten on sen pakkasen kesto sitten?
Last edited by petrolhead; 05-01-2013, 13:34.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Wanha lanka mutta ajankohtainen ongelma... E30 pitäisi saada isompi kenno, ei kestä puolta kilometriä kaasu lattiassa ennen kuin lämmöt nousee punarajalle. M50B25, uusi vakiojäähy ja sähköflekti, visko ei mahdu. Sopiiko E39 jäähdytin tilalle ja jos ei niin osanumero/linkki suoraan sopivalle, _selvästi_ tehokkaammalle kennolle olisi kiva.ex-E46 330 XD
Comment
-
-
Sulla on jotain vikaa tai sitten huonosti ilmattu. Kyllä se vakio jäähdytin ainakin minulla riitti hienosti.
Omassa kotterossa on ebaystä ostettu joku random alumiinikenno tais olla tarkoitettu e36:seen, sopii hyvin paikoilleen ja kaverina puhaltava sähköflekti kennon etupuolella. Tuolla setillä ei m60 lämpiä yhtään liikaa vaikka hellepäivän kiertää rataa, ilmanohjaimet on aika tärkeässä roolissa tuossa jäähdyttimen ympärillä.Last edited by Daa Daa; 07-02-2016, 09:28.
Comment
-
Comment