Announcement

Collapse
No announcement yet.

Isoin syylari E30

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MiKqsu
    Bimmer Fanatic
    • May 2010
    • 404
    • Turku

    #31
    Jees, tänään oli jäähdytysjärjestelmän huuhtelu&pesu siihen tarkoitetulla aineella. Huomenna syylärin kiinnitys ja flektin hommaus jos motonetistä löytyy sopiva. Se "skooppimuovi" ja se vasemmalla puolella oleva muovi saa kyytiä.
    sigpic

    Comment

    • Tonton
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 9101
      • Raisio

      #32
      Originally posted by MiKqsu View Post
      Jees, tänään oli jäähdytysjärjestelmän huuhtelu&pesu siihen tarkoitetulla aineella. Huomenna syylärin kiinnitys ja flektin hommaus jos motonetistä löytyy sopiva. Se "skooppimuovi" ja se vasemmalla puolella oleva muovi saa kyytiä.
      biltemastakin löytyy flektejä,
      omani hain orikedolta hiflexin vierestä

      anna niiden muovien vaan olla, ilman kiertosuunta pysyy oikeanlaisena eikä kone huoneen lämmin ilma pääse vaikuttamaan kaupunki ajelussa
      sigpic
      M-B Vito -22
      Transit Custom -18
      Yamaha vx ho cruiser -22
      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
      [email protected]

      Comment

      • MiKqsu
        Bimmer Fanatic
        • May 2010
        • 404
        • Turku

        #33
        Hmm, mites tuo moottoritilan lämpö vaikuttaa jäähdyttäjään kun ne muovit ovat syylärin etupuolella? :think Kumpaa kannattaisi sovittaa biltemasta 10" vai 14".. kymppituumane olisi kylläkin 20mm matalampi.. Imeviä malleja kumpikin.
        sigpic

        Comment

        • Tonton
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 9101
          • Raisio

          #34
          Originally posted by MiKqsu View Post
          Hmm, mites tuo moottoritilan lämpö vaikuttaa jäähdyttäjään kun ne muovit ovat syylärin etupuolella? :think Kumpaa kannattaisi sovittaa biltemasta 10" vai 14".. kymppituumane olisi kylläkin 20mm matalampi.. Imeviä malleja kumpikin.
          paa puhaltava ni ei tarvi miettiä paksuutta

          no jos siinä on töttörö pihalle niin ei ole mahdollisuutta että konehuoneen lämpö pääsis kiertämään takas syylärin etupuolelle

          voi kuullostaa pikkumaiselta mutta mitä luulet miksi ne sinne on aikanaan laitettu
          sigpic
          M-B Vito -22
          Transit Custom -18
          Yamaha vx ho cruiser -22
          Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
          [email protected]

          Comment

          • Rocla
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 7692
            • Kajaani

            #35
            Kymmenen vuotta sitten yksi e30 kävi tyhjkäyntiä/ajoi alle kävelyvauhtia hiekkaisella asfalttipihalla tyynellä kelillä.

            Ei voi enää muistaa mitä keulaan oli modailtu, mutta pölypilvestä näki selvästi ilmiön, että flekti imi yhdestä reiästä ilmaa konehuoneeseen ja puhalsi etuhelman alta takaisin itsensä vedettäväksi, pöly kiersi kehää syylärin läpi.

            Piti hieroa silmiä ja takaraivoa vuoronperään.

            Ouodosti se ilma käyttäytyy, ilmaa imetään taaksepäin, mutta jostain kohtaa se kimpoaakin takaisin eteen ja helman ali, tällähän ei ole mitään merkitystä kun auto liikku, mutta luultavasti sillä tehtaan suunnittelemalla ilmakierrolla on tiettyyn rajaan asti paremmat edellytykset toimia kuin isolla reäillä johon laitetaan syyläri tukoksi.

            Mutta kuitenkin, reiät tukkoon niin että ilma menee syyläri läpi eikä ohi ja poistuu helposti konehuoneesta.

            Auton allekohan sen poistoilman on alunperin tarkoitus mennä? Luulisi että tekee nostetta koriin, mutta haittaaks sekään?
            Olli.

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              #36
              Sellanen pieni sivuhuutelu, että halpa konsti lisätä hieman jäähdytysjärjestelmän tehoa on pistää korkeamman paineen korkki. Projekti30:iin hommasin 318iS:n jäähdyttimen, syystä että se on tietysti orkkista isompi, ja koska siihen pitäs saada 2 bar korkkia. Alkuperäinen oli kai 1,4 bar.
              -BMW fansin mukaan sama syyläri olisi E36 328i:ssä, eli kai se johonkin riittää jos kaikki muu on kunnossa..

              Originally posted by MiKqsu View Post
              Jees, tänään oli jäähdytysjärjestelmän huuhtelu&pesu siihen tarkoitetulla aineella. Huomenna syylärin kiinnitys ja flektin hommaus jos motonetistä löytyy sopiva. Se "skooppimuovi" ja se vasemmalla puolella oleva muovi saa kyytiä.
              Originally posted by Tonton View Post
              biltemastakin löytyy flektejä,
              omani hain orikedolta hiflexin vierestä

              anna niiden muovien vaan olla, ilman kiertosuunta pysyy oikeanlaisena eikä kone huoneen lämmin ilma pääse vaikuttamaan kaupunki ajelussa
              Originally posted by MiKqsu View Post
              Hmm, mites tuo moottoritilan lämpö vaikuttaa jäähdyttäjään kun ne muovit ovat syylärin etupuolella? :think Kumpaa kannattaisi sovittaa biltemasta 10" vai 14".. kymppituumane olisi kylläkin 20mm matalampi.. Imeviä malleja kumpikin.
              Ne ilmanohjaimet ei todellakaan turhan päiten ole siellä, niinkuin Tonton ja Rocla tossa kirjoitteli. Usko huvikses.

              Jarno
              Last edited by petrolhead; 18-07-2012, 18:20.
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • Harri G
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 9041
                • Iisalmi

                #37
                Originally posted by MiKqsu View Post
                Hmm, mites tuo moottoritilan lämpö vaikuttaa jäähdyttäjään kun ne muovit ovat syylärin etupuolella? :think Kumpaa kannattaisi sovittaa biltemasta 10" vai 14".. kymppituumane olisi kylläkin 20mm matalampi.. Imeviä malleja kumpikin.
                14" menee syylärin eteen hienosti.

                EDIT: Ai niin, takapuolelle olet sovittamassa? Laittaisin 14" silti.
                Last edited by Harri G; 19-07-2012, 10:48.
                E39 ja E91

                Comment

                • MouTine
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2011
                  • 803
                  • Pori

                  #38
                  Flektiä valitessa kannattaa vähän katsoa cfm lukuja ja laatua. Siksi olen jättänyt halvimmat flektit ostamatta. Spal on hyvä merkki.
                  Nykyiset...
                  '14 E500 Coupe

                  Ollut joskus...
                  '07 MB CL63 AMG
                  '04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
                  '05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
                  '94 Audi A8 4.2i V8
                  '00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
                  '92 BMW 850i 5.0i V12
                  '96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
                  '92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
                  '78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
                  '77 Ford Capri 2.8i V6

                  ...Ja pienet sille!

                  Comment

                  • MiKqsu
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2010
                    • 404
                    • Turku

                    #39
                    Huomenna vasta syyläri keulille ja hahmottelua, mieli tekisi etupuolelle pistää flekti. Saisi piiloon ja "kliinimmän" näkönen. Vähän sekoittanut tuota laittoa Duukilta ostamien futuroiden jynssääminen..

                    Edit: Kiitos Jarno vinkistä, täytyypä tutkia tuota korkki juttua. Miten noitten jäähdytysnesteiden laita? Ihan normia olen ajatellut kunnes toisin mulle tullaan sanomaan.
                    sigpic

                    Comment

                    • MiKqsu
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2010
                      • 404
                      • Turku

                      #40
                      Hienosti sopi syyläri keulille, piti vain pari metallia laikata pois runkopalkeista. Istui suoraan kumikiinnikkeisiin alhaalta ja päälle sopi vakio kiinnike. Täytyy käydä hommaamassa rosteriputkea jäähdytinletkuihin jatkoksi väliin.. Ei ainakaan näytä ylävesiletku siltä että siihen riittäisi pelkkä lämpötila anturin adapteri. Mitä mieltä jengi on että tarviiko putkiin käydä teettämässä jossain sillanen pokkaus mikä lienee vai pysyyköhän pelkällä lemmarilla.. Vai onko ostettu jonkun toisen bemun vesiletkuja?
                      sigpic

                      Comment

                      • Make H.
                        BTCF Member
                        • Jul 2006
                        • 1278
                        • Kokkola

                        #41
                        Originally posted by MiKqsu View Post
                        Hienosti sopi syyläri keulille, piti vain pari metallia laikata pois runkopalkeista. Istui suoraan kumikiinnikkeisiin alhaalta ja päälle sopi vakio kiinnike. Täytyy käydä hommaamassa rosteriputkea jäähdytinletkuihin jatkoksi väliin.. Ei ainakaan näytä ylävesiletku siltä että siihen riittäisi pelkkä lämpötila anturin adapteri. Mitä mieltä jengi on että tarviiko putkiin käydä teettämässä jossain sillanen pokkaus mikä lienee vai pysyyköhän pelkällä lemmarilla.. Vai onko ostettu jonkun toisen bemun vesiletkuja?
                        Miksei ne ny pysys iha suorassa putkessa kuhan on kuiva eikä missään rasvassa. Ja ihan näin vinkkinä jos joku harkitsee noita bilteman imeviä ropelleja niin niistähän saa kuulemma puhaltavan kun kääntää siiven vaan toisin päin...Itellä se bilteman isompi flekti e30 m50 syylärin etupuolella imevänä ja hyvin on toiminu .

                        Comment

                        • tikkku
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2006
                          • 146
                          • Pieksämäki

                          #42
                          mitenköhän tuollasen e30 m10b18 syylärin kanssa kun kun.. korkki on mielestäni vääränlainen.. eli tasainen ns.pohjasta ja syyläristä lähtee ns ylivuoto pilli pois.. eli tila on ymmärtääkseni avonainen koko ajan.. ei mtn pahvi on jo palanu

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            #43
                            Originally posted by tikkku View Post
                            mitenköhän tuollasen e30 m10b18 syylärin kanssa kun kun.. korkki on mielestäni vääränlainen.. eli tasainen ns.pohjasta ja syyläristä lähtee ns ylivuoto pilli pois.. eli tila on ymmärtääkseni avonainen koko ajan.. ei mtn pahvi on jo palanu
                            Täh.
                            Kyllä siinä korkissa on ylipaine- ja alipaineventiili jos en ihan omiani muistele taas. Osta uusi?

                            Originally posted by MiKqsu View Post
                            ...Miten noitten jäähdytysnesteiden laita? Ihan normia olen ajatellut kunnes toisin mulle tullaan sanomaan.
                            Kyllä mäkin olen aikonut jotain tavan vihreää tms. ja vettä sinne kaadella 50:50. Eipähän jäädy sitten kun kumminkin seisoo pakkasessa. Mun autossa ei tota lämpöäkään varmaan paljon synny kun ei ole koneessa voimaakaan . Eräät kehuu Water wetteriä mutta miten on sen pakkasen kesto sitten?
                            Last edited by petrolhead; 05-01-2013, 13:34.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • Kojontti
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2014
                              • 204
                              • Puolanka

                              #44
                              Wanha lanka mutta ajankohtainen ongelma... E30 pitäisi saada isompi kenno, ei kestä puolta kilometriä kaasu lattiassa ennen kuin lämmöt nousee punarajalle. M50B25, uusi vakiojäähy ja sähköflekti, visko ei mahdu. Sopiiko E39 jäähdytin tilalle ja jos ei niin osanumero/linkki suoraan sopivalle, _selvästi_ tehokkaammalle kennolle olisi kiva.
                              ex-E46 330 XD

                              Comment

                              • Daa Daa
                                BTCF Member
                                • Aug 2004
                                • 910
                                • Jyväskylä

                                #45
                                Sulla on jotain vikaa tai sitten huonosti ilmattu. Kyllä se vakio jäähdytin ainakin minulla riitti hienosti.

                                Omassa kotterossa on ebaystä ostettu joku random alumiinikenno tais olla tarkoitettu e36:seen, sopii hyvin paikoilleen ja kaverina puhaltava sähköflekti kennon etupuolella. Tuolla setillä ei m60 lämpiä yhtään liikaa vaikka hellepäivän kiertää rataa, ilmanohjaimet on aika tärkeässä roolissa tuossa jäähdyttimen ympärillä.
                                Last edited by Daa Daa; 07-02-2016, 09:28.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎