Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 320i käyntihärötys...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmwbmw
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1370
    • Kainuu

    e30 320i käyntihärötys...

    juu... elikkä l-jet ruiskulla. ensiksi pitäs tietää että tuleeko termostaattiin kiinni ruskea ai valkoinen liitin? yleensä termostaatteissa on kummallekkin paikat mutta tässä ei ole kuin yksi. sitten ongelma nro 2. kun auton saa käymään niin kierrokset huutaa tyhjäkäynnillä siellä 2500rpm eikä tyhjäkäyntiruuvin säätämisellä ole mitään apua ja letku vuotoja alipaine puolella ei ole...?
    sigpic
    Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04
  • Guest's Avatar

    #2
    Re: e30 320i käyntihärötys...

    Originally posted by bmwbmw
    juu... elikkä l-jet ruiskulla. ensiksi pitäs tietää että tuleeko termostaattiin kiinni ruskea ai valkoinen liitin? yleensä termostaatteissa on kummallekkin paikat mutta tässä ei ole kuin yksi. sitten ongelma nro 2. kun auton saa käymään niin kierrokset huutaa tyhjäkäynnillä siellä 2500rpm eikä tyhjäkäyntiruuvin säätämisellä ole mitään apua ja letku vuotoja alipaine puolella ei ole...?
    Sytytys lampulla kohdalleen ja lisäilmaluisti vaihtoon jos ilmavuotoja ei kerran ole... Noilla tyhjäkäynti laskee ja korkea HC arvo myös...

    Comment

    • T3
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 8530
      • Karhe

      #3
      Kova tyhjäkäynti johtuu rikkoutuneesta lisäilmaluistista. Eli luisti ei sulkeudu, vaikka kone lämpenee. Koitapas käyttää kone lämpimäksi ja puristaa esim lukkopihdeillä tuolta luistilta lähtevä letku kasaan. Jos kierrokset laskevat, niin vika löytyi.
      Lisäilmaluisti on siinä imusarjan alapuolella suurinpiirtein 5-pytyn kohdalla.

      Myös jumittunut virranjakajan keskipakoissäädin aiheuttaa moisen ongelman.
      .

      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

      Comment

      • bmwbmw
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 1370
        • Kainuu

        #4
        Re: e30 320i käyntihärötys...

        Originally posted by Henski
        Originally posted by bmwbmw
        juu... elikkä l-jet ruiskulla. ensiksi pitäs tietää että tuleeko termostaattiin kiinni ruskea ai valkoinen liitin? yleensä termostaatteissa on kummallekkin paikat mutta tässä ei ole kuin yksi. sitten ongelma nro 2. kun auton saa käymään niin kierrokset huutaa tyhjäkäynnillä siellä 2500rpm eikä tyhjäkäyntiruuvin säätämisellä ole mitään apua ja letku vuotoja alipaine puolella ei ole...?
        Sytytys lampulla kohdalleen ja lisäilmaluisti vaihtoon jos ilmavuotoja ei kerran ole... Noilla tyhjäkäynti laskee ja korkea HC arvo myös...
        saattaa olla että lisäilmaluisti on sökö pitää kokeilla... heh... ostin muuten sinulta sen koneen joka on nyt työn alla...
        sigpic
        Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

        Comment

        • bmwbmw
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 1370
          • Kainuu

          #5
          niin ja sitte oliko tietoa siihen termostaattiin tulevasta johdosta??? kuuluuko siihen tulla ruskea vai valkoinen? jos ruskea on paikallaan niin auto lähtee kylmänä käyntiin mut ei lämpimänä. sit jos valkea on paikallaa niin auto käy about 2 sekunttia jonka jälkeen sammuu...?
          sigpic
          Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

          Comment

          • Guest's Avatar

            #6
            Re: e30 320i käyntihärötys...

            Originally posted by bmwbmw
            saattaa olla että lisäilmaluisti on sökö pitää kokeilla... heh... ostin muuten sinulta sen koneen joka on nyt työn alla...
            Juu no siinä tapauksessa ensimmäisenä kirjoittamani diagnoosi pitää todennäköisesti paikaansa ... asentamasi lisäilmaluistin/virranjakajan kuntoa en kyllä tiedä, mutta tuolla sytytyksen kohdalleen säädöllä (lampulla) yhdessä 320i ssä tyhjäkäynti laskeutui 1500->800rpm... lisäilmaluisti toimi.

            Comment

            • Brutal Money Waste
              Bimmer Rookie
              • Jul 2004
              • 86
              • Lappeenranta

              #7
              Vähän "offtopic" mut voisko liittyä tuohon lisäilmaluistiin miunkin vika. Kun auton laittaa käyntiin niin kylmänä kierrokset oli ennen vaan vähän aikaa yhäällä ja kun kone lämpeni niin laski, näin ilmeisesti kuuluukin m20b23
              l-jet koneessa.

              Mutta nykyään kylmällä koneella kierrokset soutaa itsestään aivan kuin pumppailisi kaasua ja kun kone vähän aikaa käy ja lämpenee niin tyhjäkäynti on normaali.
              -Armotonta ajoa ja huoletona huoltoa-

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎