Announcement

Collapse
No announcement yet.

turbotimer apexi e30

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alaska
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2009
    • 595
    • PKS

    turbotimer apexi e30

    jees eli turbotimerin asennusta e30:seen .. turbotimeristä lähtee 3 paksumpaa johtoa punainen =jatkuva virta 12v mutta kuinka sininen ja vihreä? kytkentä kaaviossa sanotaan että että virtalukolle muttei mitään tarkempaa ohjetta? :think vihreä paksu johto lukolta löytyy mutta sinistä en ainakaan huomannut
    jelppiä
    Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681
  • gunslinger
    Newbiemmer
    • Dec 2010
    • 21
    • Oulu

    #2
    Aiheeseen liittyen:
    sellainen kysymys on itellä ollut mielessä, että jos tuo Timer ei tee mitään muuta kuin jatkaa virransyöttöä pumpulle (ei katkaise dieselin tuloa), niin voiko se tehdä jotain hallaa laturille? Ainaki ennen vanhaan ku diisselit sammu vielä käsipelillä, niin aina varoteltiin ettei koskaan saa katkasta virtoja ennenku on vetäny sammusta!

    Comment

    • alaska
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2009
      • 595
      • PKS

      #3
      Originally posted by gunslinger View Post
      Aiheeseen liittyen:
      sellainen kysymys on itellä ollut mielessä, että jos tuo Timer ei tee mitään muuta kuin jatkaa virransyöttöä pumpulle (ei katkaise dieselin tuloa), niin voiko se tehdä jotain hallaa laturille? Ainaki ennen vanhaan ku diisselit sammu vielä käsipelillä, niin aina varoteltiin ettei koskaan saa katkasta virtoja ennenku on vetäny sammusta!
      siinäpä se kun timeri jatkaa virransyöttöä normaalisti säädetyn ajan.. eli ohittaa hetkellisesti virtalukon timeri ei ole pumppuun missään yhteydessä.. jos se pumpun syöttöä jatkaisi hetkellisesti niin mikäs sen naftan sitten polttaisi eli timeri antaa auton käydä ja kaikki toimii muuten normaalisti mutta avain ei ole virtalukossa.. periaatteessa turbotimer on kun säädettävä viiverele
      Last edited by alaska; 09-12-2010, 21:43.
      Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

      Comment

      • gunslinger
        Newbiemmer
        • Dec 2010
        • 21
        • Oulu

        #4
        Mulla oli edellisessä autossa (tdi passatti) turbotimer ja se ainakin toimi niin, että kun käänsi avaimesta virrat pois niin siitä katkes kaikki sähköt, se vain jäi käymään minuutiksi. Eli puhaltimet jne lopetti toiminnan, ainut mihin se sähkö jatko menoaan oli juurikin pumpun sammutin.

        Comment

        • alaska
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2009
          • 595
          • PKS

          #5
          Originally posted by gunslinger View Post
          Mulla oli edellisessä autossa (tdi passatti) turbotimer ja se ainakin toimi niin, että kun käänsi avaimesta virrat pois niin siitä katkes kaikki sähköt, se vain jäi käymään minuutiksi. Eli puhaltimet jne lopetti toiminnan, ainut mihin se sähkö jatko menoaan oli juurikin pumpun sammutin.
          pakkohan siellä on sytytys järjestelmän ollut toimia jos se auto on käynyt en tosin tiedä onko wolkkarissa jotain pyhiä voimia jotka hoitavat sytytyksen
          Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

          Comment

          • Alpina E34
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2005
            • 1122
            • Masku

            #6
            Originally posted by gunslinger View Post
            (tdi passatti)
            Originally posted by alaska View Post
            en tosin tiedä onko wolkkarissa jotain pyhiä voimia jotka hoitavat sytytyksen
            :think
            E34 Lenz 536ds -89

            E34 osille tarve:
            https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

            Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
            Originally posted by T3
            BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
            'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

            Comment

            • ZoMbiE
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2003
              • 2583
              • Lohja, Virkkala

              #7
              Originally posted by alaska View Post
              pakkohan siellä on sytytys järjestelmän ollut toimia jos se auto on käynyt en tosin tiedä onko wolkkarissa jotain pyhiä voimia jotka hoitavat sytytyksen
              Jos nyt luet kunnolla, kaveri puhuu diiselistä...

              Comment

              • gunslinger
                Newbiemmer
                • Dec 2010
                • 21
                • Oulu

                #8
                Niin, kai se korkea paine ja lämpötila palotilassa käy jollekki pyhästä voimasta..
                Mutta kaipailisin edelleen vastausta siihen kysymykseen, että voiko se tehdä laturille jotain hallaa? Oliko passatin turbotimer ja latausongelmat kytköksissä toisiinsa, vai oliko vain paska auto?

                Comment

                • Tzeimi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2004
                  • 2067
                  • Banshee - Jyväskylä

                  #9
                  Pensatatsunissa ei ainakaan ole ollut mtn latausongelmia ko. kikottimen (apexi) takia. Minkä merkkinen timeri tossa kiisseliVAG:nassa?
                  Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                  & 02 tulpo saniteetti dyno




                  Älä väkisin, ota isompi vasara.
                  If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                  Comment

                  • gunslinger
                    Newbiemmer
                    • Dec 2010
                    • 21
                    • Oulu

                    #10
                    Se tais olla Fizz-907 TurboTimer, löytyy ainakin http://osaverkko.shop.wosbee.com/Pub...&itemcode=T007

                    Comment

                    • Tzeimi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2004
                      • 2067
                      • Banshee - Jyväskylä

                      #11
                      Originally posted by gunslinger View Post
                      Se tais olla Fizz-907 TurboTimer, löytyy ainakin http://osaverkko.shop.wosbee.com/Pub...&itemcode=T007
                      Onko tuossa mitään tappokytkintä tms. vai rouskuttaako ajan väkisten loppuun & moottori käyden?
                      Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                      & 02 tulpo saniteetti dyno




                      Älä väkisin, ota isompi vasara.
                      If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                      Comment

                      • gunslinger
                        Newbiemmer
                        • Dec 2010
                        • 21
                        • Oulu

                        #12
                        ON-OFF -nappi toimii tappokytkimenä. Ensin timeri päälle ja sitten toisesta napista valitaan se 1 tai 3 min ja avaimet pois. Sitte jos haluaa sammuttaa aikasemmin niin ON-OFF -napista virta pois ja auto sammuu.

                        Comment

                        • alaska
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2009
                          • 595
                          • PKS

                          #13
                          Originally posted by ZoMbiE View Post
                          Jos nyt luet kunnolla, kaveri puhuu diiselistä...
                          jesss pitäis lukee nää aina niin perkeleen tarkkaann.. sitä sattuu olemaan vaan humalatilassa paljon useammin hieno mies
                          Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎