Announcement

Collapse
No announcement yet.

S14BXX-lohkojen erot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW-MN
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2003
    • 201
    • Lohja

    S14BXX-lohkojen erot

    Eli mitä eroa on S14B20 ja S14B23 lohkoilla?

    Näissä moottoreissa kuutiotilavuuden ero ilmeisesti tehty vain iskunpituuden muutoksella.

    Realoemän mukaan lohkot ovat eri varaosanumerolla, mutta onko lohkojen korkeudessa jotakin eroa vai onko niissä käytännössä mitään eroa keskenään?

    Sitten vielä kiinnostaisi mitä eroa näiden kahden moottorin männissä on, kun nekin näyttävät olevan eri varaosanumerolla?
    E46 M3 -00
    E30 325i touring -92
    E30 325i cabriolet -88
    E30 320i 2d m-tech 1 -85
    E114 1502 -75
    E114 1502 turbo -77

    ja muutama italialainen urheiluauto
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5857
    • Joccis City

    #2
    Lohkot on eri varaosanumerolla kun niiden mukana tulee männät jotka ovat erilaiset.
    Männät erilaisia jolla kompensoidaan iskunpituuden pienentymisestä johtuva puristussuhteen putoaminen.
    B20 männilla saa B23:seen ruttuja 12 kinttaalle, toki vaatii pientä muutosta.
    B20 on pidemmät veivit kuin b23:ssa 144vs.149,7
    Last edited by jannmann; 07-03-2011, 00:02.
    Aprilia RSV4

    Comment

    Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎