Announcement

Collapse
No announcement yet.

M42 Jakoketju sylttää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jampsu87
    BTCF Member
    • Oct 2007
    • 1335
    • Rovaniemi

    M42 Jakoketju sylttää

    Piti vaihtaa vakio-imunokka takaisin paikoilleen liian korkeiden hc-päästöjen takia.

    Vaihdoin nokan paikoilleen ja laitoin ykk:n ja vauhtipyörän lukituksen kohdalleen oikeilla lukitustyökaluilla. Ketju oli nippusiteillä nokkapyörissä kiinni.

    Nyt vaan ihmetyttää että miksi ihmeessä tuo jakoketju yrittää joissain kohdissa syltätä tuohon muoviseen yläohjuriin ja ketjussa on niillä kohdin löysää ohjurin puolella?

    En nyt uskaltanut koota tuota pitemmälle kun ei tiedä pompauttaako tuo jaon sekaisin kun koneen lyö käymään.

    Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!
    Last edited by Jampsu87; 27-04-2011, 21:08.
    E91 lci 330xd.
  • okko
    BTCF Honorary Member
    • Apr 2005
    • 1766
    • Honkajoki

    #2
    Pitäiskö sen koneen pyöriä nuin päin?
    When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

    Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8262
      • Järvikylä (Nakkila)

      #3
      Originally posted by Jampsu87 View Post
      Piti vaihtaa vakio-imunokka takaisin paikoilleen liian korkeiden hc-päästöjen takia.

      Vaihdoin nokan paikoilleen ja laitoin ykk:n ja vauhtipyörän lukituksen kohdalleen oikeilla lukitustyökaluilla. Ketju oli nippusiteillä nokkapyörissä kiinni.

      Nyt vaan ihmetyttää että miksi ihmeessä tuo jakoketju yrittää joissain kohdissa syltätä tuohon muoviseen yläohjuriin ja ketjussa on niillä kohdin löysää ohjurin puolella?

      En nyt uskaltanut koota tuota pitemmälle kun ei tiedä pompauttaako tuo jaon sekaisin kun koneen lyö käymään.

      http://s303.photobucket.com/albums/n...42011040-2.mp4
      kannattas pyörittää sitä konetta oikeeseen suuntaan huonolla tuurilla jako on jo hypännyt
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • Jampsu87
        BTCF Member
        • Oct 2007
        • 1335
        • Rovaniemi

        #4
        Ketjunkiristin ei jostain syystä laukea sitä loppukiristystä kun sitä näpäyttää meisselillä. Kiristin onkin kyllä vanha. Kyllä nuo vauhtiksen lukitus ja nokka-akselien ykk osuu kohdilleen.
        E91 lci 330xd.

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          #5
          No uusi kiristin paikalleen. Normaaliltahan tuo vaikuttaa jos se antaa periksi ja nokka pyrkii vääntämään ketjua eteenpäin.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • Jampsu87
            BTCF Member
            • Oct 2007
            • 1335
            • Rovaniemi

            #6
            Originally posted by Supa View Post
            No uusi kiristin paikalleen. Normaaliltahan tuo vaikuttaa jos se antaa periksi ja nokka pyrkii vääntämään ketjua eteenpäin.
            Vähän siltä vaikuttaisi että tuon kiristimen laukeamattomuudesta tuo johtuisi. Silloin kun tuota löysää ilmenee niin se katoaa kun ketjua vähän painaa ketjunkiristimen kohdalta meisselillä.

            Ihmetyttää vaan tuo alkuperäinen kiristin että miksi hemmetissä se ei nyt laukea kun sitä näpäyttää meisselillä. Laukeaa kyllä kun sitä irrallaan lyö ruuvipenkin tasoon mutta ei paikoillaan ollessaan meisselillä.

            Tässäkään tuppukylässä kellään ollut varastossa uusia kiristimiä ja Kl:llä lupasi hommata sen huomiseksi, mutta aikaisempia toimitusaika lupauksia kun nyt tarkemmin muistelee niin juhannus on varmaan lähempänä oikeaa toimitusaikaa.
            E91 lci 330xd.

            Comment

            • hartge e46
              BTCF Member
              • Aug 2006
              • 777
              • e-pohjanmaa

              #7
              kyllä kl-varaosat on ainakin alavudelle saanut tavarat AINA seuraavaksi päiväksi...
              z3 coupe
              Pari tojotaa
              ex.e36 wompatti alpinweissIII
              ex.e46 titansilber x2
              ex."//HARTGE E46"

              Comment

              • Jampsu87
                BTCF Member
                • Oct 2007
                • 1335
                • Rovaniemi

                #8
                Kl:n toimitusaika piti ja niinhän se moottori taas käy ja kukkuu niinkuin ennenkin, tosin tyhjäkäynti on tasaisempi ja alavääntö parani vakionokkien ansiosta. Ylärekisteriä ei ole uskaltanut vielä kokeilla.

                Vanha kiristin oli vaan ilmeisesti kuoleentunut eikä lauennut enään meisselin näpäytyksestä. Uusi ponnahti melkein ajatuksen voimalla.
                E91 lci 330xd.

                Comment

                • Jaskiainen
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2006
                  • 57

                  #9
                  Itellä on 318 is e30 vaihtelin uusia tiivisteitä ja myös takkusin tuon kiristimen kanssa. muistaakseni kiristimessä on kaksi lukkorengasta ja toisen kireys ratkaisee ''laukeaako'' kiristin vai on pysyykö nipussa. Muistaakseni tarvike halpis kiintoavainsarjan 22mm avaimen kiintoavain pään piti mahtua sokan päiden väliin, niin kiristin toimii halutulla tavalla lukittuu ja laukeaa..

                  Ja ennenkö joku näsäviisaas v#ttuilee niin tiedän kiintoavaimia on monen paksuisia..tarkoitan vain että kiristin ongelmat johtuu vain ja ainoastaan tuosta sokan pään välisestä matkasta..Saa venytettyä/supistettua oikeaksi kun vain jakssa värkätä. Tämä toimenpide ei vaikuta kiristimen normaaliin toimintaan mitenkään.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎