Announcement

Collapse
No announcement yet.

325ix

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mika.h
    BTCF Member
    • Mar 2004
    • 799
    • haukipudas

    325ix

    onko kellään tietoo onko tota kyseistä mallia tuotu maahantuojan toimesta suomeen katittomana?

    ja jos on niin minä vuosina?


  • hydesport
    Bimmer Rookie
    • Dec 2002
    • 154
    • Fin

    #2
    Mun -88 Touring oli katiton suomiauto.

    Comment

    • *Kaide
      Moderator
      • Nov 2002
      • 3235
      • HELLsinki

      #3
      Meidän on katiton malli. Valmistettu -88 ja ensirekisteröinti Suomeen 12/91.
      E9, E21, E46/5, G01

      Comment

      • mika.h
        BTCF Member
        • Mar 2004
        • 799
        • haukipudas

        #4
        entäs 88->


        Comment

        • kalkkuna
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2004
          • 864
          • vaajakoski

          #5
          Ei kai vaan uutta talviautoa ja 325 projektin alle?
          VW sharan 1,8T
          e30 318i 4d -89 projekti
          e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti

          Comment

          • mika.h
            BTCF Member
            • Mar 2004
            • 799
            • haukipudas

            #6
            Originally posted by kalkkuna
            Ei kai vaan uutta talviautoa ja 325 projektin alle?
            ei sentään. mäntäjutut mietityttää. vaikka pitää kai joku pulkka vähäks aikaa hommata kun saa remontin alulleen.


            Comment

            • ropo
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2003
              • 648

              #7
              Miten tuommonen 325ix kestää asfaltilla revittelyä/pyörittelyä? Kun katoin tuossa kesällä kun jotkin pyöritteli tyhjällä parkkipaikalla e30 325ix bemua.
              Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

              Comment

              • Tomp_pa
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2004
                • 749
                • Helsinki (e30 garage)

                #8
                hyvin kestää

                ei oo ollu mitää sanomista ku antaa X:lle leipää!!! pitää vaa muistaa välttää kääntämästä rattia ääriasentoon ettei murrokset kulu... Maksaa noin 350€ kipale...
                xXx

                Comment

                • -Tapi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 3117
                  • Välisuomi

                  #9
                  Lainaan topiccia: Olen jo jonkin aikaa ihmetellyt perheen IX:n vetoa, jotenkin se on vaan tuntunut päivä päivältä enemmän takavetoiselta. Jotenkin tuntui että takapää on enemmän kuin normaalisti vallalla mutta auto ei jää kuitenkaan jumiin mihinkään. Sladeissa on välillä höllättävä kaasua, mikä tuntuu uudelta asialta.

                  Tänä aamuna peilijäisessä ylämäessä pysähdyin ja sitten hain kohdan, josta auto ei varmasti enää nouse. Jätin tyhjäkäynnille D:lla takarenkaat ruopimaan mutta etupää ei ruopinutkaan! Kun kaasua painoi ja nopeudeksi sai vajaa 20 km/h takarenkaille, niin siinä vaiheessa etupää lähti sutimaan. Tuntuu melko suurelta nopeuserolta. Onkohan visko (taas) tiensä päässä. Vaihdoin sen viimeksi keväällä, koska edellinen oli täysin lopussa.

                  Mitenkäs muilla IX:sereillä? Vaatiiko suurta nopeuseroa että toinen eturengas lähtee mukaan?
                  ---

                  Comment

                  • energy
                    BTCF Member
                    • May 2003
                    • 1697
                    • Haukipudas, Oulu

                    #10
                    Originally posted by -Tapi
                    Mitenkäs muilla IX:sereillä? Vaatiiko suurta nopeuseroa että toinen eturengas lähtee mukaan?
                    Kerta siellä visko on, niin sehän ei heti ota vaan sen pitää vähän aikaa "hinkata" ennen kuin se alkaa ottamaan eli vetämään myös etupyöriltä. Muutenkin voimanjako etu- ja taka-akseliston välillä jakautuu suhteessa 37/63.
                    :: e32 750il :: 03/1988 :: diamantschwarz ::
                    :: e36 "330i 6-gang" cabrio :: 09/1995 :: cosmosschwarz :: projekti
                    :: e46 325xi touring :: 11/2003 :: titansilber :: projekti

                    Comment

                    • -Tapi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 3117
                      • Välisuomi

                      #11
                      Viskoa irrallaan väännellessä lyhytkin liike riitti sen jäykistämiseen. Pyöriltä viskon akselille menevä "välitysero" tekee sen, että visko pyörii paljon pyöriä nopeammin. Tällöin viskon lukkiutuminen ei kovin suurta pyörimisnopeuseroa tarvitsisi.

                      Ja kun tyhjäkäynnillä eturenkaat eivät vetäneet vaikka auto suti paikallaan pitkän ajan. Vasta suuri pyörimisnopeusero sai etupään mukaan. Hidas umpihankieteneminen ei tällaisella voimanjaolla oikein luonnistu niin kuin pitäisi. Huonolta vaikuttaa. Viskosta voi olla osa silikoniöljystä päässyt karkuun ja uutta olen jo aikoinaan kysellyt öljyedustajiltakin laihoin tuloksin.
                      ---

                      Comment

                      • VilleH
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2003
                        • 98
                        • Espoo

                        #12
                        Originally posted by -Tapi
                        Mitenkäs muilla IX:sereillä? Vaatiiko suurta nopeuseroa että toinen eturengas lähtee mukaan?
                        Ei normaalisti vaadi, vaikuttaa siltä että jakovaihteiston visko on kaputt. Tiedän yhden tapauksen, joka söi useamman viskon kun etu- ja takaperässä oli eri välitys. Kai olet aina käyttänyt saman kokoisia (siis sama merkki, malli ja koko merkintä) renkaita molemmilla akseleilla?

                        Comment

                        • -Tapi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 3117
                          • Välisuomi

                          #13
                          Juu, ei ole enää perusasioista kyse:

                          Välitykset ovat tietenkin kohdallaan ja renkaat kaikki samankokoisia ja saman verran kuluneitakin. Viskon ostin käytettyä jakovaihteiston mukana ja se vaikuttaisi olevan siis jo ehtoopuolella.
                          ---

                          Comment

                          • Meisseli
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 1003
                            • Kotka

                            #14
                            Eipä tuo omakaan mitään suurta pyöritystä vaadi, kyllä vetoa on heti kaikilla pyörillä. Kerran olen ulkopuolelta katsellut kun kaveri oli puikoissa ja hinasi jäärata-autoa umpihangesta irti. Alla oli liukas jää ja irtilähtö oli tiukassa mutta sieltä se vaan lähti (en olisi uskonut), eikä kyllä kierrostakaan ehtinyt takapää pyörähtää tyhjää.
                            Eioo penaria alla enää.. :(

                            Comment

                            • mikko
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2002
                              • 1762
                              • kotona

                              #15
                              Originally posted by -Tapi
                              Juu, ei ole enää perusasioista kyse:

                              Välitykset ovat tietenkin kohdallaan ja renkaat kaikki samankokoisia ja saman verran kuluneitakin. Viskon ostin käytettyä jakovaihteiston mukana ja se vaikuttaisi olevan siis jo ehtoopuolella.
                              empä henk.koht ostais tollasta viskoa käytettynä, veikkaan että siinä vika

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎