Originally posted by Eepo
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vähäpäästöisyys ongelma E30
Collapse
X
-
sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
-
-
Itsellä oli vuos sit -89 325cäbi, piti se turbottaa mut oli saksantuonti ja merkitty vähäpäästöiseksi... valehtelematta kävin henkilökohtaisesti jokaisessa Porin konttorissa , soitin lähikaupunkien konttoreihin n.10 eri eikä missään ollut toivoakaan et olis merkinnän saanut poistettua... jäi se sit turbottamati...E34 535 twincharged 709hv & 851Nm
Comment
-
-
Originally posted by DohDoh View PostHieman asiaa sivuten, mutta koskas muuten ensimmäiset E30 touringit tuli edes markkinoille? Tuntuu olevan aika harvassa nämä ennen joulukuuta rekistöröidyt.
Itsellä tossa pihassa seisoo ehkä purkuun menevä 325 farkku joka käyttöönottopäivä on 28.10.1988.
Comment
-
-
Vähän OT-na
Minulla on 325i e30 otettu 21.06.1990 ja katti/lambda löytyy mutte ei ole mitään merkintää otteessa vähäpäästöisyydestä, päästöt on otettu ei-vähäpäästöisenä, katsuri ei ole sanonut mitään.....Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Originally posted by Sädde View PostVähän OT-na
Minulla on 325i e30 otettu 21.06.1990 ja katti/lambda löytyy mutte ei ole mitään merkintää otteessa vähäpäästöisyydestä, päästöt on otettu ei-vähäpäästöisenä, katsuri ei ole sanonut mitään.....sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Tonton View Posttrafin tiedostossa on rasti tai sitten sitä ei ole, vain konttorin koneelta näkeeEx:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Suomi on piukassa E30:jä kumminkin, mitä sitä murehtimaan yhtä vähäpäästöistä? Hommaa sellasen "tavallisen" ja Holsetti kylkeen.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostSuomi on piukassa E30:jä kumminkin, mitä sitä murehtimaan yhtä vähäpäästöistä? Hommaa sellasen "tavallisen" ja Holsetti kylkeen.
Ja ois valmis vehe pihassa johon tekniikka ois kiva rakentaa :thinkE30 24V 5D "Vakio"
Originally posted by ///Make1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.
Comment
-
-
Elikkäs mun pitää vaan selevittää onko tuo ollu Saksanmaalla E15/03 vai E15/04, ja mikäli ollu E15/03 ni teoriassa siis voisin ehdottaa vähäpäästösyys raksin poistamista virheellisenä. :think
No, asiaa pitää selevitellä parin viikon päästä ko loma alakaa, ni on aikaa tapella katsurien kanssa...voipi olla että jourun hommaahan toisen aihion
Comment
-
-
Originally posted by Osku View PostMitäs jos ei kiinnosta hitsata,oikoa,maalata,korjata,vaihtaa puolia osista...
Ja ois valmis vehe pihassa johon tekniikka ois kiva rakentaa :think
Eikä 20 vuotiasta autoa mistään löydy järkirahaan virheettömällä maalipinnalla , kyllä sen saa pyyhkästä yli jos priiman haluaa.
summa summarum , ei melko tervekorisen ei vähäpääst E30:n löytäminen mikään mahdottomuus ole. Minä en ainakaan taistelisi vähäpäästöisen kanssa, mun mielestä melko tyhjä arpa. Voisin viinapullosta lyödä vetoa että me ei tulla näkemään kumminkaanlaillisesti leimattua vähäpääst. kolmekymppiä ahtimen kera.
Last edited by petrolhead; 24-06-2011, 14:33.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostKyllä sellasen ei vähäpäästöisen löytää kun käy muutamaa kattomassa. Omani ostin varsin edullisesti päästörajoilla HC 1000 ppm / CO 4,5%.
Eikä 20 vuotiasta autoa mistään löydy järkirahaan virheettömällä maalipinnalla , kyllä sen saa pyyhkästä yli jos priiman haluaa.
summa summarum , ei melko tervekorisen ei vähäpääst E30:n löytäminen mikään mahdottomuus ole. Minä en ainakaan taistelisi vähäpäästöisen kanssa, mun mielestä melko tyhjä arpa..
eli ei kannata myydä ja vähäpäästöisyys rajoittaa uuden tekniikan vaihtoehtojasigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Tonton View Postmä en nyt ymmärrä miksi väännät tästä, kun hyvin tiedät että kyse on oskun harraste autosta joka on jo koriltaan käyty läpi mutta tekniikka petti
eli ei kannata myydä ja vähäpäästöisyys rajoittaa uuden tekniikan vaihtoehtoja
Topikin aloitti aivan toinen nimimerkki ja tässä Osku esitti esimerkin jossa punnittiin kahta eri vaihtoehtoa.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
Comment
-
-
Kyllä mä ymmärrän että jos luulee varmasti ostavansa vähäpäästöisen, ja se osoittautuukin muuksi että se v-tuttaa, niinkuin topicin aloittajalla on tainnut käydä. Silloin olisi kiva saada se merkintä pois, jos on vielä sattunut jo tekemään remonttia ja muita ratkaisuja kyseiseen vehkeeseen, esim. purkamaan. Saatikka jos on sitä alunperin konttorilta kysynyt ja saanut itseä miellyttävän vastauksen.
Muuten tietty olen samaa mieltä kuin Petroolisetä, että varmasti ei-päästöinen koppa aihioksi. Omassa tapauksessa seuraava e30-aihiokoppa(jos sellainen joskus tulee vielä) on -85 tai vanhempi. Sitä voi jokainen miettiä miksi, ja varmaan suurin osa sen tietääkin.
Oskun tapauksessa sanoisin että eikös se ole ihan sama kuinka paljon siellä otteessa on laillista voimaa, kun jostain topikista tuli ilmi että tavoitteet taitaa olla mahdollisten ahtopainelukemien perusteella joka tapauksessa ainakin teoriassa paperin ulkopuolellaViitaten siis tuohon postissa 11 kirjoitettuun viimeiseen lauseeseen.
Vähäpäästöisyyden poistoon en sano mitään, kun en ole tutkinut asiaa. Itse olen yhdestä ennen 1.12.88 rekatusta e30stä merkinnän pois saanut.
Hyvää Jussin päivää kaikilleLast edited by Mörökölli; 24-06-2011, 18:14.
Comment
-
-
Tässä kävi juurikin kuten Mörökölli arveli, eli eniten vituttaa se että konttorilla "valehdellaan", kun tämän piti olla se "varmasti ei-vähäpäästöinen aihio", joka muuksi ilmeni
Onneks ei tullu ostettua 3k€ aihiota vaan puhutaan muutamasta satkusta. Tulipa vielä jysäytettyä öljypohja halaki, ettei tuota saa edes ajokuntosena myytyä
Kiitos kaikille vastauksista, kokeillaan saada ruksi pois, mutta 99% en usko siinä onnistuvani
Hyvät Juhannukset!
Comment
-
Comment