Nyt pitäs vähä saada neuvoja jolla sais tehoja irti vaparina... en tuohon turbotukseen tällä kokoonpanolla lähde. Itse en näihin bemarin koneisiin niin hirveästi ole perehtynyt. Volvo 240 koneita viritellyt kylläkin.
E30 m20b25 viritys
Collapse
X
-
Tags: None
-
-
no varmaan ihan samat jutut kuin missä vaan muussakin vapari koneessa. peltisarja + putkisto, jyrkempi nokka, kannen muotoilu, isompi kaasuläppä ja säädöt. sitten tietty tilavuuden kasvattaminen.
hetkeksi iltalukemista
Comment
-
Suosittelen tutustumaan myös Zombien projektiin, sielä on tehty lähestulkoon kaikki mitä vapari m20 koneelle voi nyt äkkiseltään kuvitella tavallinen kuolevainen tekevänsä. Silti, kustannustehokkaampaa on ahtaminen, eikä ole juurikaan edes työläämpää. No kukin tyylillään.
Comment
-
niin ja sitten se tärkein, mikä on budjetti?
Comment
-
No budjetti on joku tonnin pintaan. tietenkin saan koneistukset aika halvalla koska on yhteyksiä. ja Turbotus ei tule kai kysymykseen koska Vähäpäästöinen ? ainakin itse ymmärsin että olis ? otteessa ei lue että ¨vähäpäästöinen¨E30 330 Touring
Comment
-
Jos vähäpäästöinen, niin kyllä miedoksi jää viritys vaparinakin.
Comment
-
Originally posted by @Codemaker View Postotteessa ei lue että ¨vähäpäästöinen¨E39 ja E91
Comment
-
Itte lähes samoja kyselin vastottain ja päädyttiin sitten kaverin kanssa seuraavanlaiseen kokoonpanoon foorumin vinkkien kautta:
M21D24 kampura (81mm), M20B25 lohko, veivit(135mm) ja kansi, M50B25 vanos männät, joista koneistetaan reipas milli pois, Schrickin 284/272 nokka ja ruiskun säädätys, tai ehkä kokonaan pois ja jotain aftermarket ruiskua tilalle. Puristukset pitäs tulla about 10 pintaan. Kaippa tolla setilla uskaltas jo 200 hv lukemista haaveilla.E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport
Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.
Comment
-
Paitsi muutamalla satasella saa jo ihan oikean nokan.
Kat-koneessa on vaan auttamattoman pienet puristukset, 8,8:1.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
Originally posted by Harri G View PostMutta siinä varmaan lukee että auto varustettu katalysaattorilla tai "kolmitoimikatalysaattori" = vähäpäästöinen. Jos ei vähäpäästöinen niin tuolla rahalla vaihtaisin nokan. Saa ehkä parhaiten vastinetta rahalle.E30 330 Touring
Comment
-
Originally posted by @Codemaker View PostEi lue mitään... siinä ongelma onkin ?
Comment
-
Originally posted by Jasu View PostTuota... saahan tuon vaikka katsastusasemalta selville.E30 330 Touring
Comment
-
Mulla on sama homma M5:sen kanssa, että otteessa ei lue vähäpäästöisyydestä mitään, eikä muistaakseni katalysaattoristakaan...
Ei sen puoleen ei sitä enää ole jäljelläkään, vaan myyty sellaista tarvitsevalle. Koko putkisto on moninkertaisesti kevyempi kun alkuperäinen. Koko autoa kevennetty noin 400 kg alkuperäisestä ja vielä lähtee 60-70 kg lisää...muovia, lasikuitua ja kevyempää alustan osaa ja tasonsäädön putkistojen yms. poistoa vielä
.
Voi olla että ei tota rakkinetta enää ikinä katsasteta vaan ajellaan siirtokilvillä, niinkuin tänävuonna pari päivää. Halvempaa kuin katsastaminen ja ei niin väliä muutoksista.
M5 painoi kuskin kanssa 1390 kg ja kuski 85 kg samalla vaa´alla, eli pelkkä auto ja noin 10 kg bensaa 1305 kg. Alunperin noin 1700 kg pelkkä auto. 400 kilon kevennyshän on kai 80 ilmaista hevosvoimaa? 5 kg vähemmän painoa sama kun 1 hevosvoima lisää suunnilleen.
Yleensä laitetaan näihin E34 lyijyrekiin vaan lisää hifiä ja turbotetaan, mutta...Pojat me ollaan hävitty tää peli...
Comment
Comment