Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Keskuslukituksen kytkentäkaavio hakusessa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Doni
    Moderator
    • Sep 2004
    • 2841
    • Kyrsälä

    E30 Keskuslukituksen kytkentäkaavio hakusessa

    Mistä löytyisi E30 keskuslukituksen kytkentäkaavio. ETK, TIS ja Autodata2004 ei näytä sellaisia ainakaan mulle. Entä muille?

    Mikään moottori ei ohjaa mistään mitään eikä siis kekuslukitus toimi. Olisi siis hyvä ensiksi kokeilla mitkä moottorit toimii ja mitkä ei. Kytkentäkaaviosta voisi tarkistaa mihin piuhaan pitää virtaa työntää että moottori liikkuis johonkin suuntaan.
    Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla
  • Meisseli
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 1003
    • Kotka

    #2
    Ei tuolla nyt kytkentäkaaviota ole mutta jos jotain apua edes. http://www.mesaperformance.com/faqs/centlock.html
    Eioo penaria alla enää.. :(

    Comment

    • Suutari
      Bimmer Enthusiast
      • May 2003
      • 3059
      • Suomi

      #3
      Re: E30 Keskuslukituksen kytkentäkaavio hakusessa

      Originally posted by Doni
      Mistä löytyisi E30 keskuslukituksen kytkentäkaavio. ETK, TIS ja Autodata2004 ei näytä sellaisia ainakaan mulle. Entä muille?

      Mikään moottori ei ohjaa mistään mitään eikä siis kekuslukitus toimi. Olisi siis hyvä ensiksi kokeilla mitkä moottorit toimii ja mitkä ei. Kytkentäkaaviosta voisi tarkistaa mihin piuhaan pitää virtaa työntää että moottori liikkuis johonkin suuntaan.
      Kato kuskin puolen jalkakaiuttimen taakse kynnyskoteloon..pitäs löytyä x KPL ohjausyksikkö yms. liittimiä..josko ois ihan plugi/turkkilaisten viritys. Ainakin cabissa oli tuolla se boksi. Hapettunut vaan liittimet ja pari hassua kajarivetoa :? .
      haynesistä RU sivuilta löytyy jonkunlainen kaavio..piuhat on suunnilleen samat. jos on.. :|
      Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
      -Official BTCF-Sauna Team-
      -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
      -Team BTCF Top Alcohol-
      -Team Pimp My Bride-
      TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
      R.I.P. 1K MOTORSPORTS
      R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
      526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

      Comment

      • Doni
        Moderator
        • Sep 2004
        • 2841
        • Kyrsälä

        #4
        Eiköhän näillä rupee jo jotain selviämään.

        Ja kytkentäkaavio löytyi http://dl.bmworg.ru/book/haynes/3&5_12.pdf sieltä.
        Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

        Comment

        • tihuovin
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 1422
          • Oulu

          #5
          Ensinnäkin, tarkista sulakeen kunto.

          Seuraavaksi avaa se keskusyksikön boxi. Ja tarkista piirilevy palaneiden/poikki menneiden "vetojen" takia ("veto" = piirilevyn signaalilinja), tarkista onko sellaisia. Hyvin usein, jos joku lukko on jäykkä, piirilevyn kautta menee liikaa virtaa => joku niistä "päävedoista" palaa hetkessä poikki.

          Korjaa ko. kohta (jos poikki menneitä "vetoja" löytyy), juota pikkupätkä metallilankaa katkoskohtaan (itse katkaisen pätkän jalallisen vastuksen/kondensaattorin/diodin/kelan "jalasta").

          Sitten testaa systeemi. Jos palaa uudelleen (toki nyt eri paikasta), vika on jossain servossa, lukossa (liian jäykkä tms.) ja/tai johdotuksessa.

          Keskuskyksikössäkin voi olla toki vikaa, silloin kannattaa vaihtaa sen transistorit (halpoja ja löytyy helpohkosti). Yleensä vika on niissä trankuissa, jos keskusyksikkö on viallinen.

          t: Timo

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎