E30 lämppärin moottorin vaihto/vaikeus/hinta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jordan
    Bimmer Rookie
    • Nov 2003
    • 137
    • Kotka

    E30 lämppärin moottorin vaihto/vaikeus/hinta

    Eli lyhykäisyydessään kun haulla ei löytyny...

    Vaikeakin vaihtaa, paljo joutuu noin suurin piirtein purkamaan. Ei toi varmaan mitään ydinfysikon tms koulutusta tarvi?

    Kiitoksia näin etukäteen hyvistä neuvoista...
    E30 325. Lapsi on terve kun se leikkii
  • m-power
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 731
    • TAMPERE

    #2
    tuli pellin luukku pois.... ja hakaset irti puhaltajan moottorista ja siinä se
    sitä saa mitä tilaa

    http://www.btcf.fi/showcar.php?id=420

    R.I.P. 327i
    R.I.P. 535i
    audi a6 2.7 t

    Comment

    • pönde
      Bimmer Rookie
      • Feb 2004
      • 49

      #3
      Puhaltimen moottoriin pääsee käsiksi konehuoneen puolelta ku ekana otat sen tiivisteen pois siitä konehuoneen reunasta. Sitte otat sen luukun irti siitä rintapellistä joka on ehkä 4 ruuvilla kiinni ja siellä se sitte on. Ota ne kopat varovasti irti, ku tahtoo olee vähä heikkoa sorttia.

      Comment

      • hencca
        BTCF Member
        • Jul 2002
        • 815
        • Hyvinkää

        #4
        Tais olla sierran tai jonkun muun foordin puhaltimen mootori joka on täysin samanlainen, hintaa on vain puolet verrattuna bmw:n omaan.
        Kannattaa kysellä varaosa-likkeestä, siel pitäis tietää...
        Praise the lowered, go forth and modify

        Comment

        • Jordan
          Bimmer Rookie
          • Nov 2003
          • 137
          • Kotka

          #5
          Kiitän ja kumarran :wink:
          E30 325. Lapsi on terve kun se leikkii

          Comment

          • Heikki.Niemi
            BTCF Member
            • Oct 2002
            • 1180
            • Kalajoki-Bemareiden mekka

            #6
            Vajaa puolen tunnin homma ku uus moottori on paikallaan...itellä nuo lämppärinmoottorit on tuottanu ongelmaa ku on jo kolmas moottori menossa hajalleen 80000 kilometrin aikana...oon kyllä aina vaihtanut käytetyn moottorin tilalle ja joka kerta on laakerit menny hajalle...Ei sinänsä työnä paha mutta vituttaa kuunnella sitä jurinaa ja suurin piirtein öljyn vaihdon yhteydessä laittaa uus moottori pesään...Onko muilla menny yhtä tiheesti nuita moottoreita ja onko saatavissa mitään kestävemmillä laakeroinneilla olevia moottoreita... :?:
            520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
            525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
            525 TDS m51d25 Touring E34 -94
            Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
            Ex-320i E30 m20b20 -86
            Ex-318i E30 m20b20 -87
            Ex-320i E30 m20b20-83

            Comment

            • eukko
              BTCF Member
              • Dec 2003
              • 127
              • Luoma, Kirkkonummi

              #7
              Motonetistä löytyy ainaki moottori missä on siivet kiinni valmiiks hinta muistaakseni jotain alle 30 euroo. Alkuperänen moottori maksaa varaosana joku 70 euroo, ja laakkosella taas moottori + siivet 200euroo.
              Motonetin tuulettimen siivet oli vaan leveämmät ku mitä mun autossa vm-86 oli niin jouduin vaihtaa ne siivet vanhasta mootorista.
              Eli niitä siipiä on kahtaa eri koko varmaan riippuen vuosimallista.
              Motonetin puhallin on sama sierraan ja ainaki e30 bemariin, mut se ei sopinu mun e30 ainakaan suoraan.
              Huollot, korjaukset ja rengastyot ym. Ota yhteytta privalla.

              E60 M5
              I3 120AH

              Comment

              • jsi
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2005
                • 324
                • Savonlinna

                #8
                Olisko kellään heittää jotain hyvää vinkkiä siihen moottorin metalliklipsin kiinni laittoon kun on niin pirun jäykkä? En saanu sitä mitenkään ainakaan käsin painettua kiinni..
                Chevrolet captiva -07

                ex. e91 320d touring -06
                ex. e39 530da touring "m-sport" -99
                ex. e36 325i sedan -91
                ex. e30 318i coupe "m-look" -88

                Comment

                • mortimer
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 1079
                  • Satulinna kaukomaan

                  #9
                  Originally posted by eukko
                  Motonetistä löytyy ainaki moottori missä on siivet kiinni valmiiks hinta muistaakseni jotain alle 30 euroo. Alkuperänen moottori maksaa varaosana joku 70 euroo, ja laakkosella taas moottori + siivet 200euroo.
                  30€ moottori taisi olla turkkilainen ja verrattain lyhytikäinen, rupeaa ääntelemään jo 2 vuotta/40 tkm käytössä. olikohan yksilövika ?

                  i3S -20
                  E30M3 slotcar 1:32
                  XKE FHC 1971
                  Mgb Gt -66
                  T6 -19
                  E91 -08

                  Comment

                  • huoppa81
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2004
                    • 638
                    • Villähde, Finland

                    #10
                    Originally posted by js^
                    Olisko kellään heittää jotain hyvää vinkkiä siihen moottorin metalliklipsin kiinni laittoon kun on niin pirun jäykkä? En saanu sitä mitenkään ainakaan käsin painettua kiinni..
                    Kyllä sen pitäis mennä aika helposti jos moottori ja panta on kunnolla paikallaan.
                    Garage:

                    E21 323i -79
                    E21 323i -82
                    E30 325i Cabriolet -91
                    E30 316i -89
                    E39 520i -01
                    Kadett C 1,2 -76

                    Lynx Rave RE 600 -08

                    Comment

                    • Däni
                      Newbiemmer
                      • Feb 2005
                      • 25

                      #11
                      Originally posted by eukko
                      Motonetistä löytyy ainaki moottori missä on siivet kiinni valmiiks hinta muistaakseni jotain alle 30 euroo. Alkuperänen moottori maksaa varaosana joku 70 euroo, ja laakkosella taas moottori + siivet 200euroo.
                      Motonetin tuulettimen siivet oli vaan leveämmät ku mitä mun autossa vm-86 oli niin jouduin vaihtaa ne siivet vanhasta mootorista.
                      Eli niitä siipiä on kahtaa eri koko varmaan riippuen vuosimallista.
                      Motonetin puhallin on sama sierraan ja ainaki e30 bemariin, mut se ei sopinu mun e30 ainakaan suoraan.
                      Isot hintaerot, KL- varaosassa 150 euroa...
                      BMW

                      Comment

                      Working...
                      X