Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw e30 bensatankki

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Slaip
    Newbiemmer
    • Oct 2011
    • 2
    • Finland

    Bmw e30 bensatankki

    Joo, elikkä sattuu löytymään tuolta tallin nurkilta tuommonen Bmw 316i 89- ja huomasin tässä vähän aikaa sitten että tankki vuotaa kuskinpuolelta kyljestä noh, koitin kattella sitten uusia tankkeja ja mitä löysin mototnet:istä niin se maksaa sen noin 270e. Niin käykö minkään muun bemarin tankki tuohon ja onko ne sitte minkähintaisia? ja kannattaako tuota nyt alkaa korjamaan vai suoraan laittaa uusi tankki? :think

    Koitin kattoa nämä foorumit läpi mutta alko menemään jo hermot kun selasin tätä noin parituntia.
    Ja jos löytyy jotain muita vinkkejä niin ei ne pahasta ole.
  • alaska
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2009
    • 595
    • PKS

    #2
    sitä on jotain aineita mitkä on tarkotettu ihan bensatankin korjaukseen! en ole kokeillut ainetta mutta kai ihan toimivia.. sitten paras tapa on laittaa tankki täyteen vettä ja hitsata.. kuivaa tankin sen jälkeen kunnolla
    Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      #3
      270€ bensatankistahan on halvahko.

      Ei taida omaan bmw:hen 600€ saada...

      Comment

      • T3
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 8530
        • Karhe

        #4
        Originally posted by alaska View Post
        sitten paras tapa on laittaa tankki täyteen vettä ja hitsata..
        Ihan oikeastiko olet tuota mieltä? Olen itse seisonut 3m:n päässä, kun kaveri alkoi hitsaamaan vanhan Taunuksen tankkia. Juu, oli tyhjännyt sen huolella ja täyttänyt sitten vedellä. Jumalauta mikä kajaus siinä kävi, kun magin lanka oli ehtinyt palaa tuskin viittä sekuntia. Ei tarvinnut enää hitsata Taunuksen tankkia. Sitä tankkia ei koskaan saa täysin tyhjäksi bensasta pienellä vaivalla ja vaikka sen kuinka täyttäis vedellä, niin bensa erottuu siitä kuitenkin. Johonkin pieneen koloseen jää vähän ilmaa ja pommi on valmis.

        Paras tapa korjata vuotava tankki, on vaihtaa se uuteen ehjään. Hintakaan ei pitäis olla este. Tässäkin lähetyskulut Suomeen luokkaa 20€: http://www.ebay.de/itm/KRAFTSTOFFTAN...item5ae32c9d4d
        .

        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

        Comment

        • Slaip
          Newbiemmer
          • Oct 2011
          • 2
          • Finland

          #5
          Njoo, ei vaikuta kyllä kovin pahalta tuo tankki tossa ebay:ssä. Pitänee varmaan sieltä sitten tilata ellei satu ihmeen kaupalla löytymään halvemmalla

          Comment

          • ///saMi
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 1198
            • 52300

            #6
            Kirjotellaas tähän topikkiin kun haulla en löytänyt vastausta.. Eli löytyyköhän mistään bmw:n mallista muovista bensatankkia missä olis sisäinen bensapumppu ja mikä menis suht helposti muotonsa puolesta e30 325 prefacelift tankin tilalle? e36:n tankki ainankin on niin erimuotoinen ettei sitä pysty soveltamaan..

            Comment

            • Doni
              Moderator
              • Sep 2004
              • 2842
              • Kyrsälä

              #7
              ATP-autoteilen tankin istuvuus on hyvä ja lähdöt oikeissa paikoissa. Tankki tuli hopean värisenä joten se oli pakko maalata mustaksi. Hopea väri oli todella ohuta ja irtosi helposti.

              Hessumobiilista tullut tankki istui hyvin mutta bensalinjan paluu tankin kyljessä oli 50mm väärässä kohdassa estäen bensasuodattimen asentamista. Tankki oli musta ja hyvässä värissä. Valitettavasti en tiedä tankin valmistajaa,
              Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

              Comment

              • Schutzstaffel
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2006
                • 345
                • Lounais-Suomi

                #8
                e30 tankin erot

                Tuli ostettua joku tekniikanvaihdos hässäkkä. 320 => 325 muutettu. Kysymys on sidottu tankin kokoon ja mittaristoon. Olen ymmärtänyt, että on olemassa eri kokoisia tankkeja e30 ? Koska en tiedä minkälainen minulla on, niin mistä sen tunnistaa ? Autossa ei ole mittaristoa, niin mietin että onko sillä väliä, minkä mittariston iskee kiinni. Luulis että on, jos tankin kokoja on 55l ja 60l ?

                Eli onko tankin koolla väliä, jos on, miten tunnistan sen ? Luulen ettei tankkia ole vaihdettu, joten se on 320i alkuperäinen. Auto on vm-85.
                Monta 80-luvun autoa

                Comment

                • M325i
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 1529
                  • Etelä-pohjanmaa

                  #9
                  Originally posted by Schutzstaffel View Post
                  Tuli ostettua joku tekniikanvaihdos hässäkkä. 320 => 325 muutettu. Kysymys on sidottu tankin kokoon ja mittaristoon. Olen ymmärtänyt, että on olemassa eri kokoisia tankkeja e30 ? Koska en tiedä minkälainen minulla on, niin mistä sen tunnistaa ? Autossa ei ole mittaristoa, niin mietin että onko sillä väliä, minkä mittariston iskee kiinni. Luulis että on, jos tankin kokoja on 55l ja 60l ?

                  Eli onko tankin koolla väliä, jos on, miten tunnistan sen ? Luulen ettei tankkia ole vaihdettu, joten se on 320i alkuperäinen. Auto on vm-85.
                  55L tankissa on peltinen väliputki kardaanin kohdassa tankkien välissä ja sellainen siinä pitäs olla.
                  E30 ja E46 ///M

                  Comment

                  • Schutzstaffel
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2006
                    • 345
                    • Lounais-Suomi

                    #10
                    Noni, sekin auttaa tunnistamisessa.

                    Tuolta toisesta ketjusta lukasin sopivasti, että ainakin -89 asti tankki on 55l! Eli 55l mittaristo hakuseen. :think
                    Monta 80-luvun autoa

                    Comment

                    • KondomDuck
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2008
                      • 1007
                      • Kirkkonummi

                      #11
                      Komppaan vielä aiempaa, eli 55L tankissa on tosiaan kuparinen yhdysputki säiliöiden välissä ja säiliöt ovat pystysuunnassa erikokoiset. 63L tankissa ei ole tätä yhdysputkea ja säiliöt ovat pystysuunnassa samankokoisia. Näin tunnistaa altapäin erot.

                      Alkupään kolmekympeissä on myös ollut saatavilla 58L tankki joka muistuttaa hyvin paljon 55L tankkia.

                      Comment

                      • T3
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 8530
                        • Karhe

                        #12
                        Originally posted by KondomDuck View Post
                        Komppaan vielä aiempaa, eli 55L tankissa on tosiaan kuparinen yhdysputki säiliöiden välissä ja säiliöt ovat pystysuunnassa erikokoiset. 63L tankissa ei ole tätä yhdysputkea ja säiliöt ovat pystysuunnassa samankokoisia. Näin tunnistaa altapäin erot.

                        Alkupään kolmekympeissä on myös ollut saatavilla 58L tankki joka muistuttaa hyvin paljon 55L tankkia.
                        ... ja lisäksi, irtotankista näkee heti yläpuolelta, kun 63L:n tankissa on kaksi pyöreää anturinreikää (molemmilla puolilla omansa) ja pikkutankeissa vain yksi apukuskinpuolella.
                        .

                        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎