Elikkä aamulla töissä lähtiessä koitin startata autoa, mutta ei vaan lähtenyt käyntiin, koitettiin sitten ottaa toisesta autosta virtaa eikä silti lähtenyt käyntiin.. Pumppasin vähäsen kaasua ja bensa alko haisemaan joten ei vissiin ole bensapumpussakaan vikaa(?).. Kierroksia tuli 4500 hetkellisesti ja sitten laskivat, tuntui että ei saanut kipinää. Siinä tunnin voivottelujen jälkeen työnsin alamäkeen ja sain mäkistartilla startattuu ja ajettuu sen töihin, siellä sammutin ja lähti lämpösenä heti käyntiin. Muutenkin on ollut ongelmia tyhjäkäynnin kanssa jonka kanssa tuntuu että auto sammuu, ottaa kierrokset 1200 pariksi sekunniksi ja taas laskee niin että tuntuu että sammuu..
auto siis tosiaan e30 316i
E30 käynnistysongelma
Collapse
X
-
Onko m40 vai m10? Lämpötila anturi, tulpat ja virranjakajan pyörijä ja kampiakselin asentotunnistin siinä ny ainaki jotain mistä vois lähtee ettiin vikaa.E39 523ia
E30 316 2.7
E30 316 2.0
Corolla -87
Ex
E36 318is
E34 520i
E30 318i
E36 323i
Plus muunmerkkiset
-
318IS M42 Käynnistysongelma heti sammutuksen jälkeen
Auton jos sammuttaa ajosta ja koittaa heti startata niin ei lähde käyntiin ilman sahausta ja bensa haisee.. missähän vika? ja tyhjäkäynti muutenkin temppuilee välillä johtuen että se mihin kaasuvaijeri tulee kiinni eli kaasuläppä ei palauta ihan pohjaan asti, kun akseli väljistyny, joten jää välillä jumiin ja kierrokset leijuu (pitäis ostaa uus tai laittaa vastajousi mikä vetää pohjaan asti. Mutta siis tulpat katottu, massamittari putsattu, kaikki imuvuodot tarkistettu, tyhjäkäyntimoottori putsattu (toimii), kaasuläppärunko irttoitettu ja putsattu kokonaan, 3 releen jalat putsattu tulipellistä, kun niistäkin täällä joku mainitsi että vaikuttaa johonkin. Kaasuläpän asentotunnistin ainakin naksahtaa läpästä käännettäessä.. miten sen sitten voi todeta ehjäks? ..tiedä sitten miksi tekee noin ettei käynnisty heti sammutuksen jälkeen?
Comment
-
voiskohan suuttimet vuotaa?Originally posted by Dake View PostVähän vanhaa topikkia nostan, mutta IS:n kanssa täysin sama ongelma kuin edellisellä kirjottajalla. (Kassu.K) Tietääkö kukaan ratkaisua tähän ongelmaan?e46 330da -01
E46 320d -00
E30 323i -85 "pommikone"
Projekti: E30 325i -86
Projekti: E21 315 -83
Ex: E30 318i mit m10i -89
Comment
-
Originally posted by Kassu.K View PostAuton jos sammuttaa ajosta ja koittaa heti startata niin ei lähde käyntiin ilman sahausta ja bensa haisee.. missähän vika? ja tyhjäkäynti muutenkin temppuilee välillä johtuen että se mihin kaasuvaijeri tulee kiinni eli kaasuläppä ei palauta ihan pohjaan asti, kun akseli väljistyny, joten jää välillä jumiin ja kierrokset leijuu (pitäis ostaa uus tai laittaa vastajousi mikä vetää pohjaan asti. Mutta siis tulpat katottu, massamittari putsattu, kaikki imuvuodot tarkistettu, tyhjäkäyntimoottori putsattu (toimii), kaasuläppärunko irttoitettu ja putsattu kokonaan, 3 releen jalat putsattu tulipellistä, kun niistäkin täällä joku mainitsi että vaikuttaa johonkin. Kaasuläpän asentotunnistin ainakin naksahtaa läpästä käännettäessä.. miten sen sitten voi todeta ehjäks? ..tiedä sitten miksi tekee noin ettei käynnisty heti sammutuksen jälkeen?
kaasuläpän anturille on ohje lukemat mitä pitää näyttää nolla asennossa ja siltä väliltä täysin auki asentoon.E91 325xi vm07
E60 530xd vm06 stage X
Comment
-
Taitaa olla e30 anturi vielä is-koneessakin ns. tyhmä malli eli ei tunnista kuin tyhjäk. ja täyskaasuasennot, on-off molemmissa reunoissa liikerataa ja tyhjäk. as. kuuluu naksahdus kun kytkee/ei kytke.Originally posted by mehtojarvi View Postkaasuläpän anturille on ohje lukemat mitä pitää näyttää nolla asennossa ja siltä väliltä täysin auki asentoon.
Comment
-
Originally posted by jr66 View PostTaitaa olla e30 anturi vielä is-koneessakin ns. tyhmä malli eli ei tunnista kuin tyhjäk. ja täyskaasuasennot, on-off molemmissa reunoissa liikerataa ja tyhjäk. as. kuuluu naksahdus kun kytkee/ei kytke.
juurikin näin taitaa olla,itse mittailin kesällä sitä ja en nyt muista että oliko noin että oli vain on ja off lukemat.E91 325xi vm07
E60 530xd vm06 stage X
Comment
Comment