Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 cabrioon tarvikekatto - kokemuksia?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Henkken
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 1241
    • Helsinki

    #16
    Originally posted by Jonsku View Post
    Noniin, tulipa tässä kevään mittaan tilattua (tai itseasiassa haettua) Verdeck-Shopin kattoja useampikin ja tällä viikolla sitten E30-cabrio-kattomaestro-Henkkenin kanssa vaihdettiin "erääseen mustaan V8-cabrioon" rätti. Kiitokset vielä Henkkenille todella asiantuntevasta työnjohdosta


    Sinällään Verdeck-Shopin katto vaikuttaisi olevan hyvää materiaalia ja se pingotettuu todella tiukalle. Istuvuus on ok, tiettyjä ongelmakohtia on joista osan saa toki poistettua huolellisella katon "suuntaamisella". Kunhan tuo katto viikon verran asettuu paikoilleen niin sittenpä sen näkee miten se loppuviimein paikoillaan nököttää ja mihin suuntaan sitä joutuu mulkkaamaan.


    Miinuspuolina "välitankojen" ympärille liimattavat kangassuikaleet olivat varsin huolimattomasti leikattuja, katon etureunaa ei ollut leikattu mittaansa, kohdistusmerkkejä ei ollut katossa ollenkaan, takalasin tiiviste on ruma (+ sauma jätetty kaikista näkyvimmälle paikalle) ja lisäksi minkäänlaisia ohjeita ei mukana tullut (kuulemma puhelimen välityksellä olisivat neuvoneet tarvittaessa..).

    Hyvinä puolina taasen, piukkuuden lisäksi, on todella hyvä liima joka tuli katon mukana, valmiiksi pujotetut kiristysnarut sekä hyvä palvelu kun paikan päällä kävi katot hakemassa.


    Lopputulemana sanoisin että tällä Verdeck-Shopin katollakin kyllä pärjää, mutta mieli tekisi kokeilla hieman arvokkaampaa Verdeck-Expressin kattoa jotta näkisi onko niitä eroja oikeasti olemassa. Eli kellekäs vaihdetaan katto seuraavaksi?


    Lisäkommentteina vielä aiheeseen liittyen;
    -Etulista kannattaa vaihtaa samalla, vanha vääntyy kuitenkin rikki purettaessa (edellinen omistaja on tuutannut etukulmat täyteen tiivistemassaa kun katto on vuotanut).
    -Etutiivisteen uusimista kannattaa pohtia vakavasti, hieman arvokashan se on (150...200€) mutta toisaalta pitääpähän sitten ainakin vettä ilman kiloa sikamassaa.
    -Pultit ja ruuvit kannattaa uusia



    Lopuksi vielä parit todistuskuvat;

    ...
    Työnjohto kiittää! Vaikka tämä tarvikekatto ja iän patinoimat kattomekanismit eivät olleet siitä parhaimmasta päästä, voi lopputulokseen kuitenkin olla tyytyväinen!

    Ääni Verdeck-Expressille, soforttina näyttäisi olevan 549 (+5%)

    Seuraavan katon asennus onnistuu viikolla 36!

    Comment

    • maiskin
      Bimmer Rookie
      • Dec 2011
      • 13
      • orivesi

      #17
      Mistä hyvä ja (halpa) kangas avoon??

      E30 cabrio

      Onko kukaan tilannu uutta kangaskattoa avoon esim ebaysta? eli oma tarvis saada vaihettua niin kattelin ebaysta niin siellä monenlaisia kuvat samoja mutta hinnat heittelee..
      Kukas olisi tilannu jostakin tietystä paikasta olisin kiitollinen jos saisin linkkiä Kiitoksia

      Comment

      • Jonsku
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 4647
        • Tuusula

        #18
        väärä threadi...
        Last edited by Jonsku; 23-12-2012, 15:51.
        ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
        ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
        ex. Alpina D10 Touring #33/94
        ... and many more

        Comment

        • Miku
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 2624
          • Kajaani

          #19
          Originally posted by maiskin View Post
          E30 cabrio

          Onko kukaan tilannu uutta kangaskattoa avoon esim ebaysta? eli oma tarvis saada vaihettua niin kattelin ebaysta niin siellä monenlaisia kuvat samoja mutta hinnat heittelee..
          Kukas olisi tilannu jostakin tietystä paikasta olisin kiitollinen jos saisin linkkiä Kiitoksia
          Tuossahan yllä on verdeck expressin linkkikin.... Sieltä kai moni on kattonsa hommannut ja ylhäällähän on kuvaa lopputuloksestakin

          Itse ainakin ajattelin tuolta tilailla joskus hamassa tulevaisuudessa
          TEAM "Peli Menetetty"
          Nyt:
          E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
          E30 320i 2d m20b27 tic project
          E38 728ia
          E46 316i sedan
          Ex:
          3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

          Comment

          • Henkken
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2003
            • 1241
            • Helsinki

            #20
            Originally posted by Miku View Post
            Tuossahan yllä on verdeck expressin linkkikin.... Sieltä kai moni on kattonsa hommannut ja ylhäällähän on kuvaa lopputuloksestakin

            Itse ainakin ajattelin tuolta tilailla joskus hamassa tulevaisuudessa
            Mikäli tarkoitat Jonksun laittamaa kuvaa, niin katto ei ole Verdeck-Expressiltä. Taas tuli viime viikolla asennettua yksi Verdeck-Expressin katto, ei moitittavaa.

            Comment

            • Miku
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 2624
              • Kajaani

              #21
              Originally posted by Henkken View Post
              Mikäli tarkoitat Jonksun laittamaa kuvaa, niin katto ei ole Verdeck-Expressiltä. Taas tuli viime viikolla asennettua yksi Verdeck-Expressin katto, ei moitittavaa.
              ahaa... mä luulin että toi verdeck express ja verdeck shop on sama asia Hyvä kun oikaisit
              TEAM "Peli Menetetty"
              Nyt:
              E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
              E30 320i 2d m20b27 tic project
              E38 728ia
              E46 316i sedan
              Ex:
              3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

              Comment

              • Heksi
                Bimmer Rookie
                • Mar 2012
                • 57
                • Helsinki

                #22
                Ajattelin vihdoin hankkia uuden katon. Mielessä on ollut Verdeck-Express, mutta nyt näyttää siltä että kyseinen firma ei ole enää toiminnassa. Ebay-tiliä ei ole, eikä nettisivut toimi

                Löysin pikaisesti muutama varteenotettava myyjä. Kyseessä on siis musta käsikäyttöinen katto.
                verdeck.de: 578 €
                verdeckshop.de: 419 €
                ck-cabrio.de: neljä erilaista kattoa
                1. 1000 € (viimeisintä yksityiskohtaa myöten alkuperäisen kopio)
                2. 489 € (alkuperäisestä osin paranneltu?)
                3. 549 € (sama kuin 2. mutta lisäksi jonkinlaiset vesireunat sekä jokin muu muutos)
                4. 699 € (jokin luxus-malli, hieman muunneltu mm. takaikkunan osalta)

                Melkeinpä parhaimmalta vaikuttaa Cabriozentrum, jota pyörittää Osnabrückissa Karmannin entiset työntekijät. Löytyy myös tarvittavia varaosia kattoon.
                cabriozentrum.de
                1. 400 € (alkuperäisen kaltainen)
                2. 440 € (osin paranneltu)

                Tähän asti ajattelin vain klikkailla verdeck-expressistä katon asennustarvikkeineen ym. ohjeineen, mutta nyt täytyy prkl ruveta näitä puntaroimaan :think Kun ei edes tiedä onko tuossa nyt paikallaan alkuperäinen vai jokin tarvikekatto. ck-cabrion katoista 2. vaihtoehto vaikutti järkevimmältä. Sieltä saa joka kattoa myös vetoketjullisella ikkunalla.

                Ja onhan noita myyjiä näköjään eBayssa muitakin. Olisi vaan kiva tietää että mikä katto kannattaa hankkia kun haluaa alkuperäisen tasoista laatua. Asennustarvikkeista ja ohjeista plussaa. Onko porukalla kokemuksia näistä?
                Last edited by Heksi; 23-04-2015, 16:26.
                944 Turbo '88
                500 SEC '85
                S8 '97
                200 quattro 20V '90

                Comment

                • Heksi
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2012
                  • 57
                  • Helsinki

                  #23
                  No niin, tuli vihdoin hankittua Cabriozentrumista katto. Rätti + etutiiviste, kisko, sivutiivisteet, kiristinremmit, ruuvit ja niitit, sekä saksankielinen asennusohje toimituksineen 890€. Laatu vaikuttaa päällisin puolin tarkasteltuna erittäin hyvältä. Toimitus vei hieman aikaa, ilmeisesti he tekevät rätin ja tilailevat tiivisteet ym. omia reittejään, mihin menee hieman aikaa, ennen kuin lähetys lähtee asiakkaalle. Meileihin vastailee huonolla englannilla yrittäjä itse.

                  Liimankin tilasin, mutta se jäi jostain syystä pois lähetyksestä. Selvitellään.. Siksi kysynkin, että mitä liimaa asennuksessa käytetään? Tavallista kontaktiliimaa? Entä tiivistemassa, esim. Sika 221?
                  944 Turbo '88
                  500 SEC '85
                  S8 '97
                  200 quattro 20V '90

                  Comment

                  • Heksi
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2012
                    • 57
                    • Helsinki

                    #24
                    Voisiko joku Cabrion omistaja vahvistaa, että kuuluuko tiivistekiskojen 4 ja 5 päälle vielä erillinen kumitiivistelipare?

                    Omassani on metallikiskon päällä moinen lärpykkä, jotka oli jo puoliksi irronnet, ja lähemmin tarkasteltuna rupesin epäilemään että ovatko ne lainkaan alkuperäisiä. Jos joku viitsii tsekata omasta autostaan, niin olisin kovin kiitollinen.

                    Keskimmäisessä kuvassa kumi on irti ja ylösalaisin toisen kiskon yläpuolella. Surkeat kuvat, mutta ehkä niistä saa jonkin käsityksen.
                    Attached Files
                    944 Turbo '88
                    500 SEC '85
                    S8 '97
                    200 quattro 20V '90

                    Comment

                    • KondomDuck
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2008
                      • 1007
                      • Kirkkonummi

                      #25
                      Nostellaas vanhaa topicia ja kysellään mistä ihmiset ovat viime aikoina tilanneet kattonsa ja mahdolliset lisäherkut? Mulla on tällä hetkellä vetoketjullinen takalasi, ja se olisi super jos sellaisen saisi uuteenkin. Ebaystä löysin yhden mutta hintakin on muihin verrattuna hieman tyyriimpi.

                      Lisäksi omassa katossani joudun melkein joka kerta käydä hieman avittamassa/suoristamassa takalasia kun lasken kattoa, että takalasi menee pakettina kattokoteloon, eli ilmeisesti katto ei laskeudu täysin suorassa alas, kun takalasi menee ns. ”kuplalle”. Tähän ilmeisesti auttaa remmien vaihto ja Ebaystä löysin tällaiset. Ainakin ko. tuotetta on myyty hyvin.

                      Lisäksi olisi erittäin nannaa vaihtaa kaikki katon tiivisteet, mutta esimerkiksi leebmanin hintoja kun katsoin niin maksavat saman verran kuin yllämainitut tuotteet yhteensä.

                      Tuo Heksin sivusto on hyvä, sillä sieltä saa ilmeisesti tilattua kaikki saman katon alta. Katon takalasi taitaa kuitenkin olla ommeltu, ja hinnatkin ovat siellä nousseet mukavasti 3½ vuodessa.

                      Comment

                      • Tonton
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 9101
                        • Raisio

                        #26
                        Mulla on uudet remmit ns. Pöydällä vielä.
                        Siinä pääkaupunkiseudulla on yks ompelija joka voi vaihtaa vanhoihin remmeihin kuminauhat. Hinta 50-100€ että maksaako vaivaa. Mut jos ei haluu tilailla. Muilla niin väliä ookkaa kun katto alhaalla ajellaan
                        sigpic
                        M-B Vito -22
                        Transit Custom -18
                        Yamaha vx ho cruiser -22
                        Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                        [email protected]

                        Comment

                        • pazq
                          BTCF Member
                          • Jan 2008
                          • 3175
                          • 47200

                          #27
                          Mulla ainakin oli vanhoissa remmeissä jotkuu jouset siellä sisässä. En muista oliko uusissa sama juttu. Mutta pelaa ainakin eikä tarvi käsin taittaa sitä takarautaa mutta "lasi" jää tosiaan välillä jotenki huonosti eikä halua mennä laskokselleen oikein

                          Comment

                          • Tonton
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 9101
                            • Raisio

                            #28
                            Originally posted by pazq View Post
                            Mulla ainakin oli vanhoissa remmeissä jotkuu jouset siellä sisässä. En muista oliko uusissa sama juttu. Mutta pelaa ainakin eikä tarvi käsin taittaa sitä takarautaa mutta "lasi" jää tosiaan välillä jotenki huonosti eikä halua mennä laskokselleen oikein
                            Kuminauhat ne on ja ne kuoleentuu. Jouset on reuna vaijerien takapäässä
                            sigpic
                            M-B Vito -22
                            Transit Custom -18
                            Yamaha vx ho cruiser -22
                            Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                            [email protected]

                            Comment

                            • pazq
                              BTCF Member
                              • Jan 2008
                              • 3175
                              • 47200

                              #29
                              Originally posted by Tonton View Post
                              Kuminauhat ne on ja ne kuoleentuu. Jouset on reuna vaijerien takapäässä
                              eeei. Kyllä siellä vanhoissa jotain metallista oli. Ne oli taipunu pakattuun asentoon, eikä niitä sormivoimin edes jaksanu suoraksi painaa. Perhana kun olen heittäny vanhat pois niin olisin voinu ottaa kuvan niistä remmeistä suolestettuna

                              Comment

                              • Tonton
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2006
                                • 9101
                                • Raisio

                                #30
                                Originally posted by pazq View Post
                                eeei. Kyllä siellä vanhoissa jotain metallista oli. Ne oli taipunu pakattuun asentoon, eikä niitä sormivoimin edes jaksanu suoraksi painaa. Perhana kun olen heittäny vanhat pois niin olisin voinu ottaa kuvan niistä remmeistä suolestettuna
                                Nii niitä tankoja tarkoitit.
                                sigpic
                                M-B Vito -22
                                Transit Custom -18
                                Yamaha vx ho cruiser -22
                                Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                                [email protected]

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎