Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 sano sopimuksen irti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • spoonman
    Bimmer Rookie
    • Apr 2004
    • 57
    • Vantaa

    e30 sano sopimuksen irti

    320i -87. Ensin kesken ajon vet loppui hetkeksi, meni ohi...pari kilsaa ja sammukokonaan...sahasi mutta ei startannut...5min valohoitoa koneelle ja matka jatkui...pari päivää ja sama juttu...seuraavana DEAD, starttaa mut ei lähe.

    Ei ole kuulunut ääniä bensapumpusta ja kaikkii tuntuu muutenkin normaalilta.

    :?

    Alkoi pakkasten tultua...koneen lämmettyä
    Tone is everything
  • Scitso
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 2816
    • Kuusankoski

    #2
    suurella todennäköisyydellä kampiakselin asennontunnistin viallinen.
    E34 525i Touring -96 "Iris"
    E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
    E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
    E46 328ia Sedan -98 "HOI"
    E61 530d Touring -04

    ex. E39 520ia Touring -98
    ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
    ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
    ex. E28 520i -82

    Comment

    • spoonman
      Bimmer Rookie
      • Apr 2004
      • 57
      • Vantaa

      #3
      Eli osaisko joku neuvoa kuinka edetä !

      Ois kiva päästä huomenna duuniin.
      Tone is everything

      Comment

      • Touniks
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 6684
        • Muurame

        #4
        itellä oli juurikin samanlaiset oireet (-85 320i) ja vikana virranjakajan kansi halki :roll:
        E30 cabriolet -92 M-Tech II
        E46 sedan -01
        Corolla

        Comment

        • DiisseliKiisseli
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2004
          • 550
          • Uusimaa

          #5
          Lohkolämmittemellä kone lämpimäksi, käyntiin ja jäänestoa tankkiin...

          Comment

          • Cruelty
            Newbiemmer
            • Oct 2004
            • 3
            • Mikkeli

            #6
            Oli Ihan sama vika mulla viime kesänä. Mulla oli virranjakajan-puolan välinen piuha yksinkertaisesti vähän löysällä (okei, koko kiinnitys falskas). CRC:tä vaan joka paikkaan (virranjakaja, puola), ni rupes pelittää. Toiminut siitä lähtien. Tuli kyllä tutkittua koko konehuone, ennen kuin tajus etsiä noin yksinkertaista ratkaisua.

            Comment

            • Jacek
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 552
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by Scitso
              suurella todennäköisyydellä kampiakselin asennontunnistin viallinen.
              320i -87 ei ole kampiakselin asentotunnistinta. LE2 -Jetronicissa oleva on vain testipistoketta/säätöä varten. Kone ei käytä sen signaalia mihinkään.

              Ensimmäinen asia mitä pitää tehdä kun tuollaista ilmenee on tarkistaa kumpi puuttuu - kipinä vai bensa. Kun tiedät sen on vianetsintä moniverroin helpompaa.
              (M3 + M3) - M5 = M1 ?

              Osia myytävänä

              http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

              Comment

              • spoonman
                Bimmer Rookie
                • Apr 2004
                • 57
                • Vantaa

                #8
                Nyt on taas paha etsiä vikaa, kun lähti käymään kun palmun alta

                ...täytyy aloittaa varmaan tosta jakajasta

                tnx
                Tone is everything

                Comment

                • spoonman
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2004
                  • 57
                  • Vantaa

                  #9
                  juu...ei ollu jakajassa vikaa. Lähdin ajamaan tallille ja kaikki meni hyvin, kunnes kone lämpeni. Veto loppu ja muija hinas tallille.

                  Mietin vaan, että voisko olla kansi paskana. Tuli mieleen , että se pääs keittää loppukesästä, kun visko oli rikki. Ei kyllä mitenkään oireillu ennen kuin vasta nyt.
                  Tone is everything

                  Comment

                  • T3
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 8530
                    • Karhe

                    #10
                    Noita bensapumpunreleitähän L-jetroniceista menee sillon tällön.
                    Itsellä joskus kesälämpimällä pelas hieneosti, mut kun tuli pakkaset, niin alkoi ongelmat.
                    Siis relekin voi mennä niin rikki, että tänään toimii, huomenna ei. Tai aamulla hienosti käyntiin, ajat hetken ja laulu seis.
                    Tämä nyt oli vaan omakohtainen kokemus. Voihan sulla olla siinä mikä vaan. Ohita se rele 5cm:n johdonpätkällä. Jos auto pelaa senjälkeen, niin onpahan vika ainakin paikallistettu.
                    .

                    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                    Comment

                    • spoonman
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2004
                      • 57
                      • Vantaa

                      #11
                      kerttoox joku viisaampi mkä releistä kuuluu bensapumpulle?
                      Tone is everything

                      Comment

                      • Jacek
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2004
                        • 552
                        • Helsinki

                        #12
                        Bensapumpun virtajohto on vihreä/violetti ja rele on musta, n 5m korkea ja muistaakseni 7 tai 9 napainen. Ei voi sekottaa mihinkään muuhun releeseen koneen johtosarjassa eli se on sen mustan suojakannen alla vasemmassa sisälokasuojassa kiinni.
                        (M3 + M3) - M5 = M1 ?

                        Osia myytävänä

                        http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

                        Comment

                        • Japi
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2003
                          • 276
                          • Espoo

                          #13
                          Kannattaa nyt ihan ensin selvittää kumpi sieltä jää pelistä pois, bensa vaiko kipinä.
                          Bensapuolella vika löytynee releestä.

                          Sytkäpuolella vaihtoehtoja on periaatteessa hieman enemmän, mutta niistä lisää tarvittaessa myöhemmin...
                          "Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaise"
                          -Tuntematon
                          ex-E30 318i -87
                          droF Mondeo STW (eka ja vika...)

                          Comment

                          • spoonman
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2004
                            • 57
                            • Vantaa

                            #14
                            korjattu

                            Bensapumppuhan se...
                            Tone is everything

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎