Eli onko tietoa tai hyvää ratkaisua korvata e30 tankin sisäinen pumppu jollain tuottavammalla. Löysin netistä, että vakio 325 pumppu olisi vain 90l/h 3bar paineella. Pystyisikö modaamaan e34 pumpun?
-tuomas
E30 336i diamantschwarz metallic -88
E39 525iA Touring kalaharibeige metallic Edition Exclusive -04
Volvo V60 fusion red metallic R-design -22
Toyota Corolla vvt-i automatic black metallic -03
Tulee ekana mieleen että eihän kaikissa E30:issä ole edes "tankkipumppua" vaan pelkästään se korkeapainepumppu*) joka sijaitsee vasemmalla takana sisähelmassa, ja hyvin imee. Jos laittas sellasen mutta tehokkaamman ni riittää keitto?
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
90 l/h = 9 l/6min = 1,5 l/min. Mihin tehoihin tämä oikeasti riittää ?
Yhden suutinkoko-laskurin antama tulos olisi jotain 240 heppaa. Noita laskureitahan on intterweppi pullollaan.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Mulla tosiaan ei ole kuin tuo tankinsisäinen korkeapainepumppu. Auto on vm.88/89. Mietin itsekkin tuon pumpun siirtämistä nykyisen suodattimen tilalle kuskintakarenkaan eteen ja suodattimen heivaamista konehuoneeseen. Eli tuollainen esim boschin 044 jaksaisi imeä tankista ilman esipumppuakin? Mitään turvatankkeja tähän autoon ei tule.
E30 336i diamantschwarz metallic -88
E39 525iA Touring kalaharibeige metallic Edition Exclusive -04
Volvo V60 fusion red metallic R-design -22
Toyota Corolla vvt-i automatic black metallic -03
Mulla tosiaan ei ole kuin tuo tankinsisäinen korkeapainepumppu. Auto on vm.88/89. Mietin itsekkin tuon pumpun siirtämistä nykyisen suodattimen tilalle kuskintakarenkaan eteen ja suodattimen heivaamista konehuoneeseen. Eli tuollainen esim boschin 044 jaksaisi imeä tankista ilman esipumppuakin? Mitään turvatankkeja tähän autoon ei tule.
Olen myös irtopumpun kannalla, nuo tankkipumput tuppaa vielä hajoomaan aika usein ihan vakio värkeissäkin.. (ainakin mulla) sekä E30 / E36 kulutuskamaa ollut.. joku fuellabin irto pumppu vaikka laittas pellin alle nii jaksaa vetää
Comment