Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 m40b16 Ohjaustehostin ja nokka

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Miqe
    Newbiemmer
    • Mar 2012
    • 6
    • Suomi Finland

E30 m40b16 Ohjaustehostin ja nokka

Moi!

Olen uusi täällä, kohdelkaa minua hellästi.
    Ostin eilen lähes virheettömän sisustan ja korin omaavan kaksiovisen eekolmekymppisen naurettavan halvalla, ainoat heikot puolet ovat vinkuva ohjaustehostin, venttiilien säksätys ja hanskalokeron uupuminen. Luulen että viat hoitamalla voisi jälleenmyyntiarvokin kasvaa kuin sieni sateella. Näiden korjaamiseen saattaisi jopa löytyä rahoitus, kyselisin nyt vain kokeneempien konkarien mielipidettä siihen miten näitä propleemia kannattaisi lähestyä.

Autolla on rullailtu hieman reilu 200tkm, olisikohan nokan ja nostimien vaihtaminen hölmö homma tai liittyykö tähän joitain muita lieveilmiöitä? Schiedmannilta löytyy nokkasetti 300e, saisin tämän itse vaihdettua.

Ohjaustehostin pitää pientä vinkuvaa ääntä joka voimistuu kääntäessä, ymmärtääkseni tämä voi johtua vuodosta, huonosta pumpusta tai säiliön tukkoisesta suodattimesta. Kysyisinkin onko tehostusjärjestelmää mahdollista purkaa kokonaan pois ja jättää vanhalla tangolla tehostamattomaksi? Internetin villiä maailmaa lukiessa törmäsin tarinoihin siitä miten imetään nesteet pois, irrotetaan ja tukitaan letkunpaikat ja sillä selvä. Kellään mitään kokemuksia?

Kiitos vastauksista jo etukäteen!
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16500
    • Asikkala

Originally posted by Miqe View Post
    Moi!

Olen uusi täällä, kohdelkaa minua hellästi.
    Ostin eilen lähes virheettömän sisustan ja korin omaavan kaksiovisen eekolmekymppisen naurettavan halvalla, ainoat heikot puolet ovat vinkuva ohjaustehostin, venttiilien säksätys ja hanskalokeron uupuminen. Luulen että viat hoitamalla voisi jälleenmyyntiarvokin kasvaa kuin sieni sateella. Näiden korjaamiseen saattaisi jopa löytyä rahoitus, kyselisin nyt vain kokeneempien konkarien mielipidettä siihen miten näitä propleemia kannattaisi lähestyä.

Autolla on rullailtu hieman reilu 200tkm, olisikohan nokan ja nostimien vaihtaminen hölmö homma tai liittyykö tähän joitain muita lieveilmiöitä? Schiedmannilta löytyy nokkasetti 300e, saisin tämän itse vaihdettua.

Ohjaustehostin pitää pientä vinkuvaa ääntä joka voimistuu kääntäessä, ymmärtääkseni tämä voi johtua vuodosta, huonosta pumpusta tai säiliön tukkoisesta suodattimesta. Kysyisinkin onko tehostusjärjestelmää mahdollista purkaa kokonaan pois ja jättää vanhalla tangolla tehostamattomaksi? Internetin villiä maailmaa lukiessa törmäsin tarinoihin siitä miten imetään nesteet pois, irrotetaan ja tukitaan letkunpaikat ja sillä selvä. Kellään mitään kokemuksia?

Kiitos vastauksista jo etukäteen!
    Jälleenmyyntiarvo kasvaa :think No ei, eihän noita halua kukaan. Ettei olisi vaan hihna mikä tehostajassa vinkuu ?

Comment

• os951
      Bimmer Fanatic
      • May 2007
      • 447
      • Kerava

Ole tyytyväinen jos autossasi on ohjaustehostin. Vuotavan tehstimen korjaus ei ole vaikea rasti. Pumpun korjaussarja maksaa marmoritiskillä muistaakseni n. 30€. Hammastangon tiivistesarja on jokusen kympin kalliimpi. Ohjaustehostamaton E30 ei ole lainkaan hauska ajaa, koska kaiken muun lisäksi ohjaus on turkasen hidas.
      Last edited by os951; 08-03-2012, 17:25.

Comment

• Miqe
        Newbiemmer
        • Mar 2012
        • 6
        • Suomi Finland

Jaa, pitänee siis alkaa söyrimään että mistä kaikkialta se vuotaa. Voisihan sitä ihan testimielessä jonku tutun e30 koittaa että tietäisi mitä se tehostamaton ohjaaminen on.

Comment

• R_tuning
          Newbiemmer
          • Jul 2005
          • 25

Originally posted by jr66 View Post
          Jälleenmyyntiarvo kasvaa :think No ei, eihän noita halua kukaan. Ettei olisi vaan hihna mikä tehostajassa vinkuu ?
          Onko e30:pit nykyään muka jotenkin epähaluttuja?

Comment

• pazq
            BTCF Member
            • Jan 2008
            • 3175
            • 47200

Originally posted by R_tuning View Post
            Onko e30:pit nykyään muka jotenkin epähaluttuja?
            Tarkoittanee näitä "jättiläis"moottorilla varustettuja yksilöitä.. Toki itsekin samanmoisella laskettelen ja kuljettaa paikasta paikkaan moitteetta. Ja kulutuskin vaivaiset ~7L/100km, eikä muuten ole tehostinta eikä tarvi

Comment

• jkan
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2007
              • 319
              • uusikaupunki

Originally posted by pazq View Post
              eikä muuten ole tehostinta eikä tarvi
              30:pin ohjaus tottelee raakaa voimaa ja nopeita käsiä
              Vikakoodien lukua,Lasien tummennukset, Pienet teippaustyöt, Kolhujen korjauksia PDR tekniikalla sekä pieniä remontti/huoltotöitä. Puh:0408355900

Comment

• väizki
                Bimmer Rookie
                • Aug 2010
                • 110
                • Rymättylä hoods

Originally posted by jkan View Post
                30:pin ohjaus tottelee raakaa voimaa ja nopeita käsiä
                Kevyesti pystyy rullailemaan yhdelläkädellä pikkkuratillista tehostamatonta

Kieltämättä aamuvitutus vois laskea jos ei tarttis niin saatanasti rehkiä sen oikeen etenemissuunnan eteen
                Saab-BMW e30 2.3t

Kuvat.fi

Comment

• jehu87
                  Bimmer Rookie
                  • May 2011
                  • 39
                  • Helsinki

Originally posted by väizki View Post
                  Kevyesti pystyy rullailemaan yhdelläkädellä pikkkuratillista tehostamatonta

Kieltämättä aamuvitutus vois laskea jos ei tarttis niin saatanasti rehkiä sen oikeen etenemissuunnan eteen

Joo, kyllä tota munki E30:stä on tullut rullattua justiinsa vuoden verran mitä se mulla on ollut niin ilman ohjaustehostinta ja hyvin pyyhkii menemään!

Comment

• Haju69
                    Administrator
                    • Nov 2005
                    • 16390
                    • Leppävirta

Originally posted by Miqe View Post

Ja ebaysta ~220,- kotiintuotuna nokkasetti

Itse ostin juurikin kyseisen setin entiseen autoon. Voin suositella. Kummasti auto hiljenee uudella nokalla ja nostimilla. Minulla ainakin oli kaikki rojut mitä tuo setti sisältää niin vaihtokunnossa, nokkakin aivan pilalla ja mittarissa oli ~240tkm
                    Last edited by Haju69; 15-03-2012, 15:09.
                    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                    E32 Diamantscwharz 750iL '94

E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

Comment

Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎