Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 325 outo käynnistys ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mylläri
    Bimmer Rookie
    • Dec 2010
    • 70
    • pirkanmaa

    #16
    Taas teki tenän

    Ja epäonni jatkuu. Eilisen illan testailin ja tottakai auto toimi niinkuin ei mitään
    Tänään töihin autollani, aamulla lähti hyvin kylmänä käyntiin, samoin työpäivän jälkeen.
    MUTTA kun töiden jälkeen jäin työkaverille hetkeksi, ja sieltä piti kotio lähtee ajelemaan, niin EIPÄ käynnistynyt. Annoin auton jäähtyä n. tunnin lisää (yhteensä n2,5-3h) niin taas toimi.

    Aikas erikoista vikaa. Autossa tosiaan alkuperäinen bemarin ajonesto, mutta se tuntuisi toimivan kuten pitää, valo sammuu kun tikkua käyttää jne ja mittaristoon syttyy valot. VOISIKO se olla tuo virtalukonpohja mahdollisesti, vaikka olikin kerran mitattaessa ehjä? jos lämmetessään tekisi tenät tms ? :think

    Neuvoja. Kiitoksia kovasti !

    - Toni

    Comment

    • bimmerfan4ever
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2006
      • 234
      • tyrnävä

      #17
      voipi hyvinkin olla...
      e39 ///m5
      e38 740i talvirassina
      e36 320i taxi (suljetun?)alueen penkanlevitin


      ex e36 325 coupe
      ex e30 320i
      ex e30 325 ix
      ex e30 323i
      ex e30 324d
      ex e30 318i
      ex 3x e30 316

      Comment

      • mylläri
        Bimmer Rookie
        • Dec 2010
        • 70
        • pirkanmaa

        #18
        päävirta relettä tms ?

        Virtalukonpohjan vaihdan tänään, katsoo sitten ilmeneekö vikaa enään. Jos vain kaverilla on samanlainen virtalukonpohja, mahtaako noissa eroja olla ?

        Onko noissa e30:issä mitään "päävirtarelettä/käynnistysrelettä" joka voisi lämmetessään ja kuormitettuna tehdä tuommoisen tenän ? :think


        - Toni

        Comment

        • mylläri
          Bimmer Rookie
          • Dec 2010
          • 70
          • pirkanmaa

          #19
          voe mahoton

          Eipä ollut oikeanlainen virtalukonpohja kaverilla, itselläni hieman erinäköinen. Itselläni on tämännäköinen : http://www.merteil.fi/verkkokauppa/c...ew/10115/42/17


          Onko tuo iso musta rele releboksissa konehuoneessa jokin käynnistys/päävirtarele ? Itselläni siinä on 2 nastaa vähemmän kuin kaverilla vastaavassa, miksiköhän ? Releboksin pohjassa on kuitenkin paikat kyseisille nastoille. nuo "PS" ja "TS". mitä sitten meinaavat ?

          Auto siis e30 325 ia touring -93.
          Attached Files

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16465
            • Asikkala

            #20
            Originally posted by mylläri View Post
            Eipä ollut oikeanlainen virtalukonpohja kaverilla, itselläni hieman erinäköinen. Itselläni on tämännäköinen : http://www.merteil.fi/verkkokauppa/c...ew/10115/42/17


            Onko tuo iso musta rele releboksissa konehuoneessa jokin käynnistys/päävirtarele ? Itselläni siinä on 2 nastaa vähemmän kuin kaverilla vastaavassa, miksiköhän ? Releboksin pohjassa on kuitenkin paikat kyseisille nastoille. nuo "PS" ja "TS". mitä sitten meinaavat ?

            Auto siis e30 325 ia touring -93.
            Normi pohjalta näyttää ainakin n. -87 asti.

            Pyyhkijöiden rele, ylim. nastat on intensive cleaner-toiminnolle eli jos on 2 pesurin säiliötä niin takimmaisessa kuuluu olla tiukka seos(/raakaa kamaa ?) jota ruiskitaan lasille ensin, toiminto kytkeytyy viiksen päästä painamalla. Viiksen pään yläpinnassa nuoli ja S. Suomeksi tämä toiminto lienee paniikkinappi tai hätätoiminto, jälkimmäistä käytetty mm. VM no 3/83 e30 esittelyjutussa.

            Comment

            • mylläri
              Bimmer Rookie
              • Dec 2010
              • 70
              • pirkanmaa

              #21
              Originally posted by jr66 View Post
              Normi pohjalta näyttää ainakin n. -87 asti.

              Pyyhkijöiden rele, ylim. nastat on intensive cleaner-toiminnolle eli jos on 2 pesurin säiliötä niin takimmaisessa kuuluu olla tiukka seos(/raakaa kamaa ?) jota ruiskitaan lasille ensin, toiminto kytkeytyy viiksen päästä painamalla. Viiksen pään yläpinnassa nuoli ja S. Suomeksi tämä toiminto lienee paniikkinappi tai hätätoiminto, jälkimmäistä käytetty mm. VM no 3/83 e30 esittelyjutussa.

              Seeelvä. kiitoksia tästä !

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎