Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 325i -89 ei käynnisty, ei kipinää, ei bensaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dkk
    Bimmer Rookie
    • Oct 2003
    • 147
    • Kokkola

    e30 325i -89 ei käynnisty, ei kipinää, ei bensaa

    Moro,

    Kts. liitteenä oleva kuva. Tuli vähän kämmättyä huoltovalon nollauksen kanssa. Törkkäsin alkuun virrat päällä hyppylangan tuon ympyröidyn pistokkeen pinni7:aan, jonka jälkeen muistin että nollaushan tapahtuu tuolta imusarjan lähettyviltä HUOLTOPISTOKKEESTA. Noh huoltovalo sammui, mutta pirssi ei lähe tämän jälkeen käyntiin!?

    Lisätietoa:

    - Starttaa iloisesti
    - Ei kipinää (otin tulpan irti ja johto kiinni imusarjaan kiinni eikä kipinöinyt yhtään, kait tämä on yksi tapa testata?)
    - Ei saa bensaa (bensaletkut irti eikä mitään tule)
    - Sulakerasiassa sulakkeet ehjiä
    - Releitä irroiteltu ja kiinnitelty takas
    - Testattu toisella boksilla
    - Uusittu virtalukon pohja
    - Testattu toisella puolalla
    - Testattu toisella kampuran asentotunnistimella

    Mikä helvetti tuohon iski?

    Kiitos.

    -Mika
    Attached Files
    E39 520i Facelift
  • janituz
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2008
    • 858
    • nummi-pusula

    #2
    Originally posted by dkk View Post
    Moro,

    Kts. liitteenä oleva kuva. Tuli vähän kämmättyä huoltovalon nollauksen kanssa. Törkkäsin alkuun virrat päällä hyppylangan tuon ympyröidyn pistokkeen pinni7:aan, jonka jälkeen muistin että nollaushan tapahtuu tuolta imusarjan lähettyviltä HUOLTOPISTOKKEESTA. Noh huoltovalo sammui, mutta pirssi ei lähe tämän jälkeen käyntiin!?

    Lisätietoa:

    - Starttaa iloisesti
    - Ei kipinää (otin tulpan irti ja johto kiinni imusarjaan kiinni eikä kipinöinyt yhtään, kait tämä on yksi tapa testata?)
    - Ei saa bensaa (bensaletkut irti eikä mitään tule)
    - Sulakerasiassa sulakkeet ehjiä
    - Releitä irroiteltu ja kiinnitelty takas
    - Testattu toisella boksilla
    - Uusittu virtalukon pohja
    - Testattu toisella puolalla
    - Testattu toisella kampuran asentotunnistimella

    Mikä helvetti tuohon iski?

    Kiitos.

    -Mika
    ettei oo sulakerasian sisällä kyrvähtäny mitään? :think piirilevy ei kauheita vaadi että tulee savua.
    e46 330da -01
    E46 320d -00
    E30 323i -85 "pommikone"
    Projekti: E30 325i -86
    Projekti: E21 315 -83
    Ex: E30 318i mit m10i -89

    Comment

    • joni01
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2008
      • 236
      • Pieksämäki

      #3
      Ei ilmeisesti ollu sulla hyppylangassa sulaketta? Kuulostas että tosiaan lähettävä mittailee virtoja sieltä sulakeboxista niin kuin edellinen jo vastasi.
      -e38 750
      -e39 540 6-gang

      -EX-
      -e30 325 -90 cabrio *spicy orange*
      -e34 540i -94 6-gang touring

      Comment

      • dkk
        Bimmer Rookie
        • Oct 2003
        • 147
        • Kokkola

        #4
        Ei ollu sulaketta välissä ei. Sulakeboksin piirilevyä kurkkasin jo aiemmin eikä nyt ainakaa palanu ollu. Tuo bensapumpun releen vieressä oleva valkoinen päärele/motronicin rele voisi olla hajalla. Ainakin oireet on samat jos se on hajalla. Eikä noi releet naksu tossa lainkaan.

        Vanhemmista malleista löytyy ilmeisesti lattasulake akulta tulevasta plussasta johtosarjasta, mutta tästä semmoista en kyllä löytänyt.

        Pitää tuo rele nyt uusia ainakin.
        E39 520i Facelift

        Comment

        • dkk
          Bimmer Rookie
          • Oct 2003
          • 147
          • Kokkola

          #5
          Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.


          Tuossa samanlainen tapaus ja ratkasu lopussa.

          Onko kellään hajua mikä toi boksi on? Ei toi foorumin kaveri kirjotellu näköjään vuosiin niin turha tuolta kysellä.

          Kuskin jalkatilassa vasemmalla oli joku boksi, mutta en nyt pääse sitä tarkistamaan.

          Edit. Lienee ajoneston boxi tuossa jenkkivehkeessä. Tässä ei semmoista ole.
          Last edited by dkk; 18-03-2012, 13:43.
          E39 520i Facelift

          Comment

          • janituz
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2008
            • 858
            • nummi-pusula

            #6
            Originally posted by dkk View Post
            http://forums.bimmerforums.com/forum....php?t=1545721

            Tuossa samanlainen tapaus ja ratkasu lopussa.

            Onko kellään hajua mikä toi boksi on? Ei toi foorumin kaveri kirjotellu näköjään vuosiin niin turha tuolta kysellä.

            Kuskin jalkatilassa vasemmalla oli joku boksi, mutta en nyt pääse sitä tarkistamaan.

            Edit. Lienee ajoneston boxi tuossa jenkkivehkeessä. Tässä ei semmoista ole.
            Eikös siel oo myös keskuslukituksen boksi?

            mietin ettei oo käyny niin kehnosti että oot maadottanu virtalukolta tulevaa johtoa ja olis virtalukon pohja sulanu? :think
            e46 330da -01
            E46 320d -00
            E30 323i -85 "pommikone"
            Projekti: E30 325i -86
            Projekti: E21 315 -83
            Ex: E30 318i mit m10i -89

            Comment

            • dkk
              Bimmer Rookie
              • Oct 2003
              • 147
              • Kokkola

              #7
              Originally posted by janituz View Post
              Eikös siel oo myös keskuslukituksen boksi?

              mietin ettei oo käyny niin kehnosti että oot maadottanu virtalukolta tulevaa johtoa ja olis virtalukon pohja sulanu? :think
              Näin aattelin aluks, mutta pohja on uusittu kuten mainitsin.

              Tuon konehuoneessa sijaitsevan pääreleen lisäksi toinen vaihtoehto voisi olla ajotietokoneen code toimintoon liittyvä rele eli #7 tästä: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...d_computer/#07

              Saa tarjota jos löytyy tota obc relettä/boksia. Tuonhan ohituksen pitäisi myös aika nätisti onnistua.

              Pääsee ensi lauantaina vasta pirssin kimppuun niin selvinnee sitte.

              Edit. Tuon obc rele boksin kautta kulkee tieto virtalukon pohjalle/pääreleelle. Eiköhän tuo oo sieltä ottanut nokkiinsa. Pitäis löytyä sulakerasian ja virtalukon pohjan piuhojen välistä abs boxin vierestä eli just siitä väliltä mistä tuli vähän nollailtua.
              Last edited by dkk; 19-03-2012, 05:58.
              E39 520i Facelift

              Comment

              • Rocla
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 7692
                • Kajaani

                #8
                Originally posted by dkk View Post

                Edit. Tuon obc rele boksin kautta kulkee tieto virtalukon pohjalle/pääreleelle. Eiköhän tuo oo sieltä ottanut nokkiinsa. Pitäis löytyä sulakerasian ja virtalukon pohjan piuhojen välistä abs boxin vierestä eli just siitä väliltä mistä tuli vähän nollailtua.
                Se on nopeesti testattu, boksi pois ja vihreät johdot hypyllä yhteen niin toimii jos tuo boksi on se vian aiheuttaja.

                Ennen sitä voit toki jo mitata että tuleeko puolan vihreään johtoon +12v kun virrat on kytketty, jos ei tule niin sinne virtalukon suuntaan kannattaa jatkaa vianahkua, jos tulee niin boksille päin.
                Olli.

                Comment

                • dkk
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2003
                  • 147
                  • Kokkola

                  #9
                  Obc rele boksihan sieltä oli mennyt. Yhdistelin noi vihreät johdot ja taas mennään
                  E39 520i Facelift

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎