Bmw 316 e30 jakopäähihnan vaihto pk.seutu

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ramiou
    Newbiemmer
    • Oct 2011
    • 15
    • Helsinki

Bmw 316 e30 jakopäähihnan vaihto pk.seutu

Moro, mulla olis toi e30 -89 m40b16 koneella oleva auto. Mulla olis toi jakopään vaihto edessä ja kyselisin, että onko pääkaupunkiseudulla mitään halvempaa paikkaa kun 350-450e vaihtohintaa? Onko kokemuksia?

Thx
  • Harri G
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 9041
    • Iisalmi

Mistähän lienet kysellyt? Itsellä oli jokunen vuosi sitten 120e + itse toin hihnan nyrkkipajalla m20 koneeseen :think

Kai siellä teillä pikitien päässä joku nyrkkipajakin on
    E39 ja E91

Comment

• Ramiou
      Newbiemmer
      • Oct 2011
      • 15
      • Helsinki

Originally posted by Harri G View Post
      Mistähän lienet kysellyt? Itsellä oli jokunen vuosi sitten 120e + itse toin hihnan nyrkkipajalla m20 koneeseen :think

Kai siellä teillä pikitien päässä joku nyrkkipajakin on
      oon kyselly näistä huoltamoista, halvin taisi olla 350e osineen ja pelkkä työ 180e jos ostaa ite osat... mutta soitin lähemmäs 20 paikkaa läpi ja kaikissa yli 400e.

Comment

• Harri G
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 9041
        • Iisalmi

Originally posted by Ramiou View Post
        oon kyselly näistä huoltamoista, halvin taisi olla 350e osineen ja pelkkä työ 180e jos ostaa ite osat...
        Öö, että osat 170e? Jakopään hihna näyttäis olevan 20e motonetissä ja jos kiristimen ostaa lisäksi niin + 33 euroa.
        E39 ja E91

Comment

• Ripe
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2005
          • 198
          • Espoo

Tuusulassa Salama Sakari tekee huollot, korjaukset ja jakohihnan vaihdot edullisesti. Voin suositella lämpimästi. Ehkä osissa ei kannata tinkiä. Mieluummin jotku originaali osat merkkiliikkeeltä tai AD-varaosamyynnistä.
          Nyk - Honda Civic Executive A 1.8 -08
          Ex - VW Polo 1.4 6N2 -01
          Ex - E34 520i -89
          Ex - Honda Accord EXi 2.0 -88
          Ex - Audi 80 2.0E -92
          Ex - Nissan Almera 1.6 SLX -98
          Ex - E36 316i -98
          Ex - E30 316 -86
          Ex - Peugeot 405 SRi -88
          Ex - Toyota Starlet 1.2 -82
          Ex - Mazda 323 1.3 -84

Comment

• JJT
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6694
            • .......

Motonestistäkin saa Gates tai Bosch hihnasarjan, laatu oem luokkaa.
            Myyn:
            M10/20/52 E30-E36 osia

Comment

• ka00z
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 1805
              • Varsinais-Suomi

Originally posted by Harri G View Post
              Öö, että osat 170e? Jakopään hihna näyttäis olevan 20e motonetissä ja jos kiristimen ostaa lisäksi niin + 33 euroa.
              M40 jakohihnasarja Motonetissä 99,90€ ja jos itse auki käyttäisin, laittaisin samalla vaivalla kaikki nuo rojut sisään. Ja tosiaan myös Gatesin tavaraa on hyllyssä yleensä ollut.

Onnistuu jopa tämmöiseltä kotisepältä Bentleyn manuaalin kanssa, joten eiköhän aloittajaltakin...
              Last edited by ka00z; 20-03-2012, 08:57.
              W124 voll, markalla pidemmälle

Comment

• Ripe
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2005
                • 198
                • Espoo

Mutta monestihan väitetään, että Motonetin originaalit olisi jopa jotain II-laatu tavaraakin. Välillä tulee huonoakin. Joskus luin että Motonetin tunnetut jarrulevyt oisivat olleet kierojakin. Korjatkaa jos tavaran laatu on parantunut vuosien saatossa. Itse ostin kerran viskokytkimen tuolta Motonetista, kun epäilin vanhassa olevan jotain vikaa ja voin sanoa, että oli kyllä huono ostos. Ropelli kävi liian kovilla kierroksilla. Itse en ostaisi Motonetilta mitään kovan kulutuksen osia kuten jakopää. Ostaisin vain jotain tuulilasinpyyhkijöitä, valojen umpioita, lamppuja, öljyjä, suodattimia tms sopivaa. Tuskin noissa jakopään osissa tulee kovin tuota extraa jos ne ostaa merkkiliikkeeltä. Voi rauhallisin mielin ajella, kun tietää ostaneensa kunnon originaali osat.
                Ex - VW Polo 1.4 6N2 -01
                Ex - E34 520i -89
                Ex - Audi 80 2.0E -92
                Ex - E36 316i -98
                Ex - E30 316 -86
                Ex - Peugeot 405 SRi -88
                Ex - Mazda 323 1.3 -84

Comment

• ka00z
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 1805
                  • Varsinais-Suomi

Originally posted by Ripe View Post
                  Mutta monestihan väitetään, että Motonetin originaalit olisi jopa jotain II-laatu tavaraakin. Välillä tulee huonoakin. Joskus luin että Motonetin tunnetut jarrulevyt oisivat olleet kierojakin. Korjatkaa jos tavaran laatu on parantunut vuosien saatossa. Itse ostin kerran viskokytkimen tuolta Motonetista, kun epäilin vanhassa olevan jotain vikaa ja voin sanoa, että oli kyllä huono ostos. Ropelli kävi liian kovilla kierroksilla. Itse en ostaisi Motonetilta mitään kovan kulutuksen osia kuten jakopää. Ostaisin vain jotain tuulilasinpyyhkijöitä, valojen umpioita, lamppuja, öljyjä, suodattimia tms sopivaa. Tuskin noissa jakopään osissa tulee kovin tuota extraa jos ne ostaa merkkiliikkeeltä. Voi rauhallisin mielin ajella, kun tietää ostaneensa kunnon originaali osat.
                  Tiskillä voit kysyä valmistajaa. SKF/Gates/Bosch hihnoja löydään muuallakin, kuriositeettinä minkälainen kulutushihna sitten pitäisi saada?

Motonet ei sinäänsä myy mitään originaalia, sekalaisesti erinäisten halpistarvikkeiden ja oem-laatuisten tarvikkieden väliltä. Esimerkiksi e34 olen saanut ihan OEM-laatuista tavaraakin.
                  En mitenkään kehu ko. paikkaa, mutta suurimmat parjaamiset saa varmasti kierrettyä valitsemalla osan tiskillä / kysymällä onko jotakin toista kuin se halvin mahdollinen tarvike.

Totuuden siemen sinulla silti on postauksessa, kriittiset osat hakisin itse silti mielummin marmorilta. Vesipumpun(kin) kohdalla Motonetin myyjä tokaisi, että tämä kannattaisi hakea mielummin originaalina
                  Last edited by ka00z; 20-03-2012, 10:19.
                  W124 voll, markalla pidemmälle

Comment

• Ramiou
                    Newbiemmer
                    • Oct 2011
                    • 15
                    • Helsinki

tosiaan, en lähe vaihtamaan itse, jätetään se ammattilaisille, mutta niitä paikkoja jos olis edullisesti jostain... pk.seutu ois jees... löytyyköhän alle 300e?

edit: no nyt löyty bemu oy tuusulassa, onko kellään kokemuksia kyseisestä paikasta? halvalla vaihtavat 190e osat ja työt.
                    Last edited by Ramiou; 21-03-2012, 14:17.

Comment

• bimmertouring
                      Banned
                      • Feb 2012
                      • 1082
                      • Satakunta

miks et korjaa itse.

jos vähänkin on kokemusta auton korjailusta niin onnistuu kotipihassakin.

ostat osat . ja rupee purkaamaan koneen etuosaa.

ja sitten kun asennat setit paikalleen muista katsoa MERKIT.

ja jos joku väittää ettei M40 moottorissa ole merkkejä niin olette väärässä.

Comment

• Ripe
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2005
                        • 198
                        • Espoo

edit: no nyt löyty bemu oy tuusulassa, onko kellään kokemuksia kyseisestä paikasta? halvalla vaihtavat 190e osat ja työt.

Ehkä ei kannate viedä nyt tohon paikkaan. Epäilyttävän halpa korjaushinta ja muutenkin epäilyttävä pulju. Voin kertoa, että omat kokemukset tuosta paikasta ei ole kovin häävit. Jos viet tonne niin muistuta heitä, että koeajavat autosi ennenkuin laskuttavat sua. Ja ehkäpä sun kannattaa koeajaa ennenkuin maksat, mikäli tuonne viet sen.
                        Last edited by Ripe; 23-03-2012, 20:06.
                        Ex - VW Polo 1.4 6N2 -01
                        Ex - E34 520i -89
                        Ex - Audi 80 2.0E -92
                        Ex - E36 316i -98
                        Ex - E30 316 -86
                        Ex - Peugeot 405 SRi -88
                        Ex - Mazda 323 1.3 -84

Comment

• Ramiou
                          Newbiemmer
                          • Oct 2011
                          • 15
                          • Helsinki

Originally posted by Ripe View Post
                          Ehkä ei kannate viedä nyt tohon paikkaan. Epäilyttävän halpa korjaushinta ja muutenkin epäilyttävä pulju. Voin kertoa, että omat kokemukset tuosta paikasta ei ole kovin häävit. Jos viet tonne niin muistuta heitä, että koeajavat autosi ennenkuin laskuttavat sua. Ja ehkäpä sun kannattaa koeajaa ennenkuin maksat, mikäli tuonne viet sen.
                          Tosiaan, pitää kysellä eka mitä tavaraa laittavat sisään, sanovat osien maksavan 100e ja työt 45/h. Arvioi 2h menevän aikaa. Jotkut sanovat ko. paikan olevan hyvä ja jotkut täys kura. Mutta ehkä pitää kuitenkin uskaltaa viedä ja pyytää takuu todistus(eikös liikkeillä ole vuoden takuu). Vanhat osat pitää saaha mukaan ja voisin pyytää myös koeajoa itse ennen kuin maksan.

Comment

• jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16552
                            • Asikkala

Tosiaan, pitää kysellä eka mitä tavaraa laittavat sisään, sanovat osien maksavan 100e ja työt 45/h. Arvioi 2h menevän aikaa. Jotkut sanovat ko. paikan olevan hyvä ja jotkut täys kura. Mutta ehkä pitää kuitenkin uskaltaa viedä ja pyytää takuu todistus(eikös liikkeillä ole vuoden takuu). Vanhat osat pitää saaha mukaan ja voisin pyytää myös koeajoa itse ennen kuin maksan.
                            Halpa hihna: http://www.huuto.net/kohteet/jakohih...318i/213029433

Comment

• Ramiou
                              Newbiemmer
                              • Oct 2011
                              • 15
                              • Helsinki

varasin siis ajan perjantaille 30.3.12 ajan jakopää remonttiin. laitan infoa sitte tänne että laukesko bemmi vai toimiiko hyvin

Comment

Working...
                              X