Announcement

Collapse
No announcement yet.

APUA KIIRE e30 hammastanko

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tiina pusila
    Bimmer Rookie
    • Sep 2009
    • 116
    • asikkala

APUA KIIRE e30 hammastanko

elikkäs mulla on e30 318i touring bmw. ongelmana on kun vuosimalli on -94. kyse siis 10vuotta sitten saksasta tuotu bmw.

nyt siis mulla on tässä vehkeessä tehostettu hammastanko rikki ja akuutti auton tarve. kysymys kuuluukin että käykö tähän autoon -84 vuosmallia olevan e30 sedanin tehostettu hammastanko.

ja ylipäätänsäkin käykö tähän mun vehkeeseen kaikki e30 osat???

kiitos jo etukäteen
  • Rocla
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 7692
    • Kajaani

Originally posted by tiina pusila View Post
    elikkäs mulla on e30 318i touring bmw. ongelmana on kun vuosimalli on -94. kyse siis 10vuotta sitten saksasta tuotu bmw.

nyt siis mulla on tässä vehkeessä tehostettu hammastanko rikki ja akuutti auton tarve. kysymys kuuluukin että käykö tähän autoon -84 vuosmallia olevan e30 sedanin tehostettu hammastanko.

ja ylipäätänsäkin käykö tähän mun vehkeeseen kaikki e30 osat???

kiitos jo etukäteen
    Kyllä, hammastanko käy.

Ei kaikki osat eivät käy, mutta aika moni taas käy, mahdottomasti rajattu kysymys. Esim cabrion katto ei käy touringiin, mutta taas taka-akselin alakiinnityksen mutteri käy kaikkiin.
    Olli.

Comment

• tiina pusila
      Bimmer Rookie
      • Sep 2009
      • 116
      • asikkala

eli -84 käy. toisella foorumilla kun sanoivat että osa numero on eri mutta että -86sesta kävisi.

Comment

• jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16517
        • Asikkala

eli -84 käy. toisella foorumilla kun sanoivat että osa numero on eri mutta että -86sesta kävisi.
        Erona noissa taitaa olla vaan se että näitä hammastankoja on kahdella erimuotoisella tangolla, pyöreä ja kolmikulmainen, ei vaikuta mitään mihkään tässä tapauksessa eikä juuri muutenkaan. Ratkaisevin ero lienee että vain pyöreä kelpaa aihioksi nopean ohjauksen tekoon. Eli on vm. mikä vaan niin laita kiinni.

E: korjataan että ainakin tehostamattomassa pyöreä/kolmio homma menee noin, tehostetusta en osaa sanoa.
        Last edited by jr66; 22-03-2012, 23:28.

Comment

• smpovers
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2006
          • 2371
          • Tammela

Myös e36:n hammastanko pitäisi mennä melkein heittämällä paikoilleen. Samalla tulisi nopeampi ohjaus..
          BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
          BMW 330d touring e46 -05
          Ford Cortina Mk2 1600 -70
          ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

Comment

• tiina pusila
            Bimmer Rookie
            • Sep 2009
            • 116
            • asikkala

Paikoilleen meni -85 hammastanko mutta ajamaan en nyt vielä päässyt kun yllätys yllästys huollon yhteydessä tulppia vaihdellessani huomasin tulpanjohdon sulaneen kiinni niin meni sekin sitten taas niinkin putkeen.

Comment

• jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16517
              • Asikkala

Paikoilleen meni -85 hammastanko mutta ajamaan en nyt vielä päässyt kun yllätys yllästys huollon yhteydessä tulppia vaihdellessani huomasin tulpanjohdon sulaneen kiinni niin meni sekin sitten taas niinkin putkeen.
              Löytyikö siitä hammastangosta vuosiluku ?

Comment

Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎