Announcement

Collapse
No announcement yet.

318i röpeltää yläkierroksilla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AlpinWeiss
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2007
    • 927
    • West coast

    318i röpeltää yläkierroksilla

    Terve!

    Vihdoin pääsin liittymään valiojoukkoon hommattuani kesäprojektiksi E60:sen rinnalle vuosimallia -91 olevan 318i touringin. Muut käyntihäiriöt sain kuntoon paikkaamalla imuvuodot ja fiksailemalla ilmamäärämittarin, mutta nyt vielä ihmetyttää yläkierroksilla esiintyvä röpellys. Noin 4500rpm eteenpäin katoaa tehot, siihen asti kulkee hienosti. Paikallaan kierrättäessä tuntuisi kiertävän ylempänäkin paremmin, mutta täysi veto päällä ei. Jotenkin tuntuisi että kävisi melko rikkaalla, koska pakoputkesta tulee sen oloinen katku. Voisiko näissä ruiskuissa olla joku jumittuva ryyppy tms. joka moisen aiheuttaa?

    Sisällä haisee myös silloin tällöin bensa. Näihin kun saisi vinkkejä, niin päästään aika pitkälle ja voidaan siirtyä korin kunnostukseen sekä maalaukseen. Voisin jossain kohtaa availla tuonne projektipuolelle...
    MBCLK240 -02
    E36 318 -93
    E46 320 Ci -01
    E46 330 CiA -01
    E60 520i -04
    E93 325i -07
    F36 420xi -16
  • Jappio
    BTCF Member
    • Jul 2010
    • 729
    • Karstula - Seinäjoki

    #2
    Kaasuläpän asentotunnistin/anturi?
    - Bagged E46 330 Cabriolet
    - E46 320cd M-Sport -04

    Comment

    • AlpinWeiss
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2007
      • 927
      • West coast

      #3
      Originally posted by Jappio View Post
      Kaasuläpän asentotunnistin/anturi?
      Onko kunnon tsekkaamiseen joku hyvä konsti? Vai onko ongelma likaantuminen tms?
      MBCLK240 -02
      E36 318 -93
      E46 320 Ci -01
      E46 330 CiA -01
      E60 520i -04
      E93 325i -07
      F36 420xi -16

      Comment

      • Jappio
        BTCF Member
        • Jul 2010
        • 729
        • Karstula - Seinäjoki

        #4
        No vaikka yleismittarilla mittaat sen vastuksen ja samaan aikaan annat kaasua ja katot pätkiikö se jollain kierrosalueella. Tai sitten katot mitä se sanoo jos otat piuhat irti siitä anturista.
        - Bagged E46 330 Cabriolet
        - E46 320cd M-Sport -04

        Comment

        • Janne.L
          BTCF Member
          • Aug 2005
          • 356
          • Savonlinna

          #5
          Kuulostaa kuluneelta nokka-akselilta tuon 4500 rpm hyytymisen tiimoilta. Kone on siis m40b18?
          Nyt

          Köyhä

          Ennen

          E39 528i Sedan M-sport Orientblau Metallic -00
          E46 325i Touring M-Sport II Imolarot -04
          E39 528i Sedan Schwarz II -97
          E36 318i Touring Farngruen Metallic -98
          E34 525ia Touring Macaoblau Metallic -92
          E36 325i Sedan Fjordgrau Metallic -94
          E30 320i 2d Sedan Delphin Metallic -88
          E32 730i Granitsilber -92
          E36 316i Sedan Dunkelgrün -93

          Comment

          • ka00z
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 1805
            • Varsinais-Suomi

            #6
            Pitääkö sulla AlpinWeiss nostajat / nokka-akseli sellaista dieselmäistä ääntä tyhjäkäynnillä?

            Eikai tuota tourinkia ole edes tehty kuin m40/m20-läskiremmillä?
            W124 voll, markalla pidemmälle

            Comment

            • AlpinWeiss
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2007
              • 927
              • West coast

              #7
              Originally posted by ka00z View Post
              Pitääkö sulla AlpinWeiss nostajat / nokka-akseli sellaista dieselmäistä ääntä tyhjäkäynnillä?

              Eikai tuota tourinkia ole edes tehty kuin m40/m20-läskiremmillä?
              Kyllähän se pikkasen säksättelee, mutta kuulostaisi silti olevan ihan sallitun rajoissa vielä. Tällai kun olen uusi E-kolmekymppistelijä, niin voisit vaikka suomentaa mikä on "läskiremmi?" Oliks siitä tietoa että miten se ryyppy on näissä hoidettu, kun muutenkin tuntuu että voisi olla rikkaalla, ja saisi sitten kierroksilla liikaa..?

              Tottahan tuo voisi olla ehkä nokka-akselikin, mutta tuntuu oudolta että alle kolmesatkua ajetusta menisi? Mikä on helpoin keino todeta kunto..? Ja onko välykset säädettävissä?
              MBCLK240 -02
              E36 318 -93
              E46 320 Ci -01
              E46 330 CiA -01
              E60 520i -04
              E93 325i -07
              F36 420xi -16

              Comment

              • Janne.L
                BTCF Member
                • Aug 2005
                • 356
                • Savonlinna

                #8
                Mulla oli nokka-akseli vaihtokunnossa jo +200 tkm jälkeen.
                Nyt

                Köyhä

                Ennen

                E39 528i Sedan M-sport Orientblau Metallic -00
                E46 325i Touring M-Sport II Imolarot -04
                E39 528i Sedan Schwarz II -97
                E36 318i Touring Farngruen Metallic -98
                E34 525ia Touring Macaoblau Metallic -92
                E36 325i Sedan Fjordgrau Metallic -94
                E30 320i 2d Sedan Delphin Metallic -88
                E32 730i Granitsilber -92
                E36 316i Sedan Dunkelgrün -93

                Comment

                • ka00z
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 1805
                  • Varsinais-Suomi

                  #9
                  Originally posted by AlpinWeiss View Post
                  Kyllähän se pikkasen säksättelee, mutta kuulostaisi silti olevan ihan sallitun rajoissa vielä. Tällai kun olen uusi E-kolmekymppistelijä, niin voisit vaikka suomentaa mikä on "läskiremmi?" Oliks siitä tietoa että miten se ryyppy on näissä hoidettu, kun muutenkin tuntuu että voisi olla rikkaalla, ja saisi sitten kierroksilla liikaa..?

                  Tottahan tuo voisi olla ehkä nokka-akselikin, mutta tuntuu oudolta että alle kolmesatkua ajetusta menisi? Mikä on helpoin keino todeta kunto..? Ja onko välykset säädettävissä?

                  Joo pahoittelen slangisanaston käyttöä... M20 eli käytännöss 12-venttiiliset kutoskoneet tunnetaan myös lempinimellä "läskiremmi" ja rakkaalla lapsella m40 (b16/b18) on sitten vähemmän rakkaita nimiä. Yleisesti ottaen kuitenkin turhaan parjattu moottori, sillä esim. itselläni m40 käy todella hienosti. Huollot ja öljynvaihdot on tehty ajallaan ja kilometrejä mittarissa 252tkm.

                  Aiempi e30 m40:lla oli huonommalla pidolla ollut ja nokka-akseli oli vaihtokunnossa jo 240tkm kohdalla.

                  Eli tuo nokka-akselin kuluminen tietääkseni johtuu tukkeutuneesta öljyputkesta. Jos moka on kuitenkin jo käynyt, uusi nokka-akselisetti maksaa Ebayssa n. 200€ + rahdit. En ole varma tuosta "rötäämisestä", kun nokka-akseli on kulunut, auto ei vain ota tuon enempää kierroksia (n. 4500-5500). Kunnossa olevalla nokalla kiertää rajoittajalle asti.
                  W124 voll, markalla pidemmälle

                  Comment

                  • MarQu
                    Moderator
                    • Mar 2006
                    • 5520
                    • Vaasa

                    #10
                    Juu ei tahdo auto kulkea 120km/h jos nokka-akseli on kulunut. Muutenkin toimii silloin pelkästään pintakaasulla.

                    Tietysti yksi mikä kannattaa tarkistaa niin tulpanjohdot ja virranjakaja.
                    sigpic

                    Comment

                    • Haju69
                      Administrator
                      • Nov 2005
                      • 16391
                      • Leppävirta

                      #11
                      240tkm ajettu M40 nokka-akseli oli aivan silmillä havaittavissa venttiilikopan irroitettua että entinen on, runsaasti uria ja kulumaa ja käynti kuin dieseliä pyörittäs ja vääntökin kateissa siitäkin vähästä mitä M40 pystyy tuottamaan ja sitten enemmän purettuna tuli huomattua että nostajat aivan jumissa ja keinuvivut kaikki ihan piloille kuluneena. Omasta kokemuksesta siis.

                      Tämä setti tosiaan ebaysta ~220,- posteineen koti ovelle.



                      Voin suositella.

                      Saa hieman halvemmallakin settiä esim ilman venakopan tiivistettä. Mutta se nyt ei paljoa enää tuossa hinnassa vaikuta ja hyvähän sekin on vaihtaa siinä samalla.
                      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                      E32 Diamantscwharz 750iL '94

                      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                      Comment

                      • ka00z
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 1805
                        • Varsinais-Suomi

                        #12
                        Originally posted by Haju69 View Post
                        240tkm ajettu M40 nokka-akseli oli aivan silmillä havaittavissa venttiilikopan irroitettua että entinen on, runsaasti uria ja kulumaa ja käynti kuin dieseliä pyörittäs ja vääntökin kateissa siitäkin vähästä mitä M40 pystyy tuottamaan ja sitten enemmän purettuna tuli huomattua että nostajat aivan jumissa ja keinuvivut kaikki ihan piloille kuluneena. Omasta kokemuksesta siis.

                        Tämä setti tosiaan ebaysta ~220,- posteineen koti ovelle.



                        Voin suositella.

                        Saa hieman halvemmallakin settiä esim ilman venakopan tiivistettä. Mutta se nyt ei paljoa enää tuossa hinnassa vaikuta ja hyvähän sekin on vaihtaa siinä samalla.

                        Joo ehdottomasti kaikki rojut vaihtoon, kun kerran on auki. Onko sulla tuosta muuten kuvia/ohjeita jossakin? Olisi varmaan harrastajille suurta plussaa, varsinkin kun muistelin että sun projektitopikit oli aika pedantisti laadittu...
                        W124 voll, markalla pidemmälle

                        Comment

                        • Haju69
                          Administrator
                          • Nov 2005
                          • 16391
                          • Leppävirta

                          #13
                          Originally posted by ka00z View Post
                          Joo ehdottomasti kaikki rojut vaihtoon, kun kerran on auki. Onko sulla tuosta muuten kuvia/ohjeita jossakin? Olisi varmaan harrastajille suurta plussaa, varsinkin kun muistelin että sun projektitopikit oli aika pedantisti laadittu...
                          http://www.btcf.fi/forum/showthread....231115&page=21 postit #206-207 jotain kuvia ja videon pätkää miltä kuulosti ennen ja jälkeen.
                          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                          E32 Diamantscwharz 750iL '94

                          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                          Comment

                          • AlpinWeiss
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2007
                            • 927
                            • West coast

                            #14
                            Täytyy tsekata se nokan kunto. Kyllä se siis vapaalla kiertää nätisti loppuun asti.
                            MBCLK240 -02
                            E36 318 -93
                            E46 320 Ci -01
                            E46 330 CiA -01
                            E60 520i -04
                            E93 325i -07
                            F36 420xi -16

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎